بیت کوین در ابتدای هفته جایگاه خود را به بالای 20000 دلار از دست داده بود که باعث ایجاد عدم اطمینان در بین سرمایه گذارانی شد که قبلاً معتقد بودند قیمت بیت کوین در حال بهبود است. این کاهش باعث فروش بیشتر در این فضا شد، البته به میزان کمتری نسبت به آنچه قبلاً ثبت شده بود. با وجود این که دارایی دیجیتال اکنون روند بهبود دیگری را آغاز کرده است، معامله گرانی که علیه توانایی آن برای حرکت به سمت بالا شرط بندی کرده بودند، خود را در موقعیت های بسیار ناخوشایندی می یابند.

معامله گران کوتاه مدت بیت کوین ضرر می کنند

بیت کوین درست پس از اینکه CPI نشان داد که نرخ تورم ایالات متحده به بالاترین حد خود در 40 سال اخیر رسیده است، شروع به بهبود کرده است. با 9.1 درصد، این بالاترین رقمی بود که از سال 1981 تاکنون ثبت شده است و این امر باعث شده است که سرمایه گذاران به دنبال جایگزین های دیگری برای محافظت از ثروت خود در برابر خوردگی تورم باشند. نتیجه هجوم پول جدید به بازار بیت کوین بود.

مطالب مرتبط | قیمت بیت کوین چهار هفته در اوج قیمت های سال 2017 خرج می کند، بعد چه می شود؟

این بهبودی باعث شده بود که معامله‌گران زیادی در مقابل ضرر بیت‌کوین شرط‌بندی کنند. داده ها از کوینگلاس نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته نزدیک به 200 میلیون دلار نقدینگی ثبت شده است و عمده انحلال ها از سوی معامله گران کوتاه مدت بوده است. در مجموع، بیش از 57800 معامله‌گر منحل شده و با درصد 83.91 درصد، بیش از 48000 معامله‌گر که علیه بهبود بازار کریپتو شرط‌بندی می‌کردند، متحمل ضرر شده‌اند.

BTC price recovers above $20,000 | Source: BTCUSD on TradingView.com

حتی با گذشت زمان، انحلال ها فروکش نکرده است. تنها در 12 ساعت گذشته، تعداد انحلال ها به بیش از 54 میلیون نفر رسیده است. در زمان نوشتن این مطلب، چهار ساعت گذشته 21 میلیون دلار انحلال شده بود و انتظار می‌رود با ادامه روند بهبودی، این میزان افزایش یابد.

اتریوم حرف اول را می زند

در بیشتر موارد، وقتی انحلال بازار محاسبه می شود، بیت کوین همیشه حرف اول را می زند. با این حال، این بار اینطور نیست زیرا دیگری رهبری انحلال ها را بر عهده گرفته است. بهبودی اتریوم در روز گذشته به همان اندازه چشمگیر بود که بیت کوین و معامله گران کوتاه مدت در این موج گرفتار شدند.

مطالب مرتبط | سکه های کریپتو با سقف متوسط ​​در ماه جولای پیشروی می کنند، بهترین راه برای آب و هوای زمستان؟

دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، اکثر انحلال‌های ثبت شده در روز گذشته را تشکیل می‌دهد. بیش از 72.64 هزار ETH منحل شده است که بالغ بر 90 میلیون دلار است. بیت‌کوین که معمولاً پیشتاز بسته است، تنها نیمی از ارزش نقدینگی‌ها را در همان دوره زمانی دیده است.

انحلال بازار بیت کوین

ETH liquidations ramp up | Source: Coinglass

در 12 ساعت هم همینطور است، اگرچه بیت کوین در این زمینه در حال افزایش است. اتریوم همچنان پیشرو است اما با اختلاف بسیار کمتر.

سایر ارزهای دیجیتالی که در روز گذشته نقدینگی بالایی را به ثبت رسانده اند عبارتند از MATIC، SOL و AAVE به ترتیب با 8.52 میلیون دلار، 5.93 میلیون دلار و 2.81 میلیون دلار.

Featured image from Financial Times, chart from TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها، و گاه به گاه توییت های خنده دار…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر