انویدیا 5.5 میلیون دلار به عنوان بخشی از پرونده SEC در مورد “افشای ناکافی” در مورد استخراج کریپتو پرداخت می کند.

کریستینا لیتمن گفت: «همه صادرکنندگان، از جمله آن‌هایی که فرصت‌های مرتبط با فناوری‌های نوظهور را دنبال می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنند که افشای آنها به موقع، کامل و دقیق است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، یا SEC، اعلام کرده است که اتهامات خود را علیه Nvidia – شرکتی که پشت کارت‌های گرافیکی که توسط بسیاری از ماینرهای ارز دیجیتال استفاده می‌شود – در رابطه با “افشای ناکافی” تسویه کرده است.

در اطلاعیه روز جمعه، SEC گفت انویدیا نتوانست فاش کند که استخراج ارزهای ارز دیجیتال شده «عنصر قابل توجهی از رشد درآمد مادی آن» بر اساس فروش واحدهای پردازش گرافیکی یا GPUهای آن در طول سال مالی 2018 بوده است. این شرکت با پرداخت 5.5 میلیون دلار جریمه موافقت کرده است و بر اساس نقض قانون اوراق بهادار سال 1933 و افشاگری های مورد نیاز توسط قانون بورس اوراق بهادار در سال 1934، مشمول حکم توقف و توقف خواهد شد.

بر اساس گزارش SEC، انویدیا در سال 2018 رشد درآمدی را در کسب و کار بازی خود گزارش کرد، اما همچنین اطلاعاتی در دست داشت که این افزایش را به استخراج ارزهای دیجیتال نسبت می‌داد. این شرکت موظف بود ارتباط “مرتبط با یک تجارت بی ثبات” را گزارش کند و با انجام ندادن این کار، سرمایه گذاران را با افشای نکردن تقاضا برای استخراج کریپتو گمراه می کرد.

کریستینا لیتمن، رئیس بخش دارایی‌های ارز دیجیتال و سایبری بخش اجرای SEC، گفت: «شکست‌های افشای NVIDIA، سرمایه‌گذاران را از اطلاعات حیاتی برای ارزیابی کسب‌وکار شرکت در یک بازار مهم محروم کرد. همه ناشران، از جمله آنهایی که فرصت‌های مرتبط با فناوری نوظهور را دنبال می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنند که افشای اطلاعات آنها به موقع، کامل و دقیق است.

اقدام واحد اجرای ارز دیجیتال SEC اولین اقدام از زمان آژانس دولتی بود اعلام کرد که قصد دارد واحد سایبری خود را گسترش دهد – که شامل بخش اجرای دارایی‌های کریپتو می‌شود – توسط 20 نفر در تلاش برای بهبود “تخلفات پلیس در بازارهای ارز دیجیتال”. SEC در ژانویه گزارش داد که بین سال های 2013 تا پایان سال 2021، این کار را انجام داده است 97 اقدام اجرایی کرد در مقابل شرکت‌کنندگان در بازار دارایی‌های دیجیتال، تقریباً 2.35 میلیارد دلار جریمه برای آنها به همراه داشت.

مربوط: شرکت‌های ارز دیجیتال ممکن است همچنان با جریمه‌های SEC برای نقض قوانین اوراق بهادار خود گزارش دهند: گزارش

اگرچه انویدیا با پرداخت جریمه‌ها و اقدامات اجرایی در این پرونده SEC موافقت کرد، این شرکت قبلاً در مورد اتهامات مشابه در دادگاه مدنی موفق شده بود. در مارس 2021، یک قاضی فدرال درخواست تیم حقوقی انویدیا را پذیرفت برای رد دعوی مبنی بر اینکه سازنده GPU با «بی‌احتیاطی آگاهانه» در افشای عدم افشای درآمد قابل توجهی از سال‌های 2017 و 2018 از فروش ماینرهای کریپتو عمل کرده است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس