ایالات متحده بزرگترین بازار تاریک نت روسیه و صرافی ارز دیجیتال گارانتکس را تحریم کرد

تحریم‌ها بخشی از یک تلاش بین‌المللی با هدف «[disrupting] گسترش خدمات مخرب جرایم سایبری، داروهای خطرناک و سایر پیشنهادات غیرقانونی.»

اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرده است که تحریم هایی را علیه بازار تاریک نت Hydra و صرافی ارز مجازی Garantex اعمال خواهد کرد.

در اطلاعیه روز سه شنبه، وزارت خزانه داری گفت برای تحریم بازار تاریک نت مستقر در روسیه و همچنین Garantex با وزارت دادگستری، دفتر تحقیقات فدرال، اداره مبارزه با مواد مخدر، تحقیقات جنایی خدمات درآمد داخلی، و تحقیقات امنیت داخلی همکاری کرده بود. این اقدام از سوی سازمان های دولتی ایالات متحده در همان روزی صورت گرفت که پلیس جنایی فدرال آلمان انجام شد اعلام کرد سرورهای Hydra را در آلمان تعطیل کرده بود و بیش از 25 میلیون دلار بیت کوین را مصادره کرده بود.بیت کوین) به بازار متصل است.

به گفته وزارت خزانه داری، تحریم ها بخشی از یک تلاش بین المللی با هدف “[disrupting] گسترش خدمات مخرب جرایم سایبری، داروهای خطرناک و سایر پیشنهادات غیرقانونی.» جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، گفت که اپراتورهای باج افزار و آنهایی که در جرایم سایبری دیگر شرکت می کنند، می توانند در روسیه “مصافیت داشته باشند” که تهدیدی بالقوه برای منافع ایالات متحده است.

آژانس دولتی ایالات متحده ادعا کرد که Garantex “عمداً نادیده گرفته شده است[ed]الزامات ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم که توسط بسیاری از رگولاتورها در مبادلات ارز مجازی تحمیل شده است. علاوه بر این، اشاره کرد که این شرکت توسط افرادی اداره می‌شود که «بی‌توجهی ناخواسته به مقررات و رعایت مقررات» را نشان می‌دهند.

تحقیقات اداره دارایی های خارجی نشان داد که بیش از 8 میلیون دلار مرتبط با حملات باج افزار از طریق Hydra منتقل شده است، در حالی که Garantex بیش از 100 میلیون دلار را در تراکنش های “مرتبط با بازیگران غیرقانونی و بازارهای تاریک نت” تسهیل کرده است. وزارت خزانه داری با مقامات استونی برای تحقیقات خود در مورد Garantex کار کرد که مشخص شد این صرافی به انجام عملیات در روسیه ادامه داده است.

خزانه داری نیز ذکر شده بیش از 100 آدرس برای BTC، Tether (USDT) و اتر (ETH) متصل به عملیات Hydra’s و Garantex به عنوان “اتباع ویژه تعیین شده” – که برای آنها “دارایی ها مسدود شده است و افراد ایالات متحده به طور کلی از معامله با آنها منع می شوند.” علاوه بر این، آژانس به این نتیجه رسید که Hydra “به طور منطقی به احتمال زیاد منجر به یک تهدید مهم برای امنیت ملی، سیاست خارجی، یا سلامت اقتصادی یا ثبات مالی ایالات متحده می شود، یا نقش مهمی در آن داشته است.”

برخی از مبادلات ارز مجازی توسط عوامل مخرب مورد سوء استفاده قرار می گیرند، اما برخی دیگر، مانند Garantex، Suex و Chatex، فعالیت های غیرقانونی را برای منافع خود تسهیل می کنند. وزارت خزانه داری به استفاده از اختیارات خود علیه بازیگران سایبری مخرب و تسهیلگران آنها در هماهنگی با سایر ادارات و آژانس های ایالات متحده و همچنین شرکای خارجی ما ادامه می دهد تا گره های مالی مرتبط با پرداخت های باج افزار، حملات سایبری و سایر فعالیت های غیرقانونی را مختل کند.

مربوط: جهان با تحریم‌های ارزهای دیجیتال روسیه هماهنگ شده است

اقدامات دولت ایالات متحده پس از اعمال تحریم های وزارت خزانه داری بر تجارت سوکس OTC مستقر در روسیه در سپتامبر 2021 به دلیل تحریم ها صورت گرفت. ظاهراً به هکرها اجازه دسترسی به ارزهای دیجیتال را داده است به عنوان پرداخت برای حملات باج افزار ارسال می شود. از آن زمان آژانس هایی از FBI گرفته تا وزارت دادگستری تشکیل گروه های ضربت با هدف اجرا و تحقیق علیه بازیگرانی که از ارزهای دیجیتال برای پولشویی و سایر جرایم سایبری استفاده می کنند.

انتظار می رود یلن روز پنجشنبه در دانشگاه آمریکایی واشنگتن دی سی در مورد نقش کریپتو در اقتصاد ایالات متحده صحبت کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس