یک کوانت اشاره کرده است که چگونه یک متریک بیت کوین ممکن است فشار فروش را در بازار تشخیص دهد، و بنابراین، قیمت بعدی از قبل کاهش می یابد.

بیت کوین CDD قبل از سقوط اخیر قیمت، جهش هایی را ثبت کرد

در یک جدید پست در X، یک تحلیلگر در مورد چگونگی این بحث بحث کرده است روزهای نابود شده سکه (CDD) نشانگر روی زنجیره ممکن است برای شناسایی زودهنگام فشار فروش در بازار استفاده شود.

“روز سکه” به مقداری اطلاق می شود که 1 بیت کوین پس از ثابت ماندن در بلاک چین به مدت 1 روز جمع می شود. هنگامی که یک توکن برای مدتی غیرفعال می‌ماند، طبیعتاً تعدادی از روزهای سکه را جمع می‌کند و هنگامی که در نهایت در شبکه منتقل شد، شمارنده روزهای سکه آن به صفر باز می‌گردد.

گفته می‌شود روزهای سکه‌ای که این توکن قبل از این حرکت حمل می‌کرد، با این معامله “از بین رفت”. CDD تعداد کل چنین روزهایی را که در هر روز معین در شبکه بازنشانی می‌شوند، پیگیری می‌کند.

اکنون نموداری وجود دارد که روند CDD بیت کوین را در چند ماه گذشته نشان می دهد:

The pattern that the indicator has followed alongside the BTC price in the past two months | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، CDD بیت کوین تنها چند روز پیش یک جهش بزرگ را مشاهده کرد. هر زمان که ارزش این معیار افزایش یابد، به این معنی است که مقدار زیادی از سکه‌ها که قبلاً غیرفعال بودند، اکنون در حال حرکت هستند.

چنین نقل و انتقالاتی به طور کلی با دارنده بلند مدت نهنگ ها که موجودات بزرگی هستند که سکه های خود را برای دوره های قابل توجهی حمل می کنند و بنابراین تعداد زیادی روز سکه جمع می کنند.

اغلب، زمانی که این نهادهای خفته سرانجام سکوت خود را می شکنند، این برای اهداف مرتبط با فروش است. به این ترتیب، سنبله در CDD می تواند نشانه ای باشد که نهنگ های HODLer تصمیم به فروش دارند.

در نمودار، کوانت جهش های عمده ای را که این اندیکاتور طی دو ماه گذشته مشاهده کرده است، برجسته کرده است. به نظر می رسد که پس از شروع چنین جهش هایی، قیمت دارایی به طور کلی شاهد برخی اقدامات نزولی بوده است.

جهش فوق الذکر از چند روز پیش نیز ثابت کرده است که تا آنجایی که بیت کوین به سمت 67000 دلار بهبود یافته بود، برای دارایی نزولی بود و قیمت از آن زمان این بهبود را پاک کرده است. به نظر می رسد که برخی از این دست های الماس به این موج به عنوان یک فرصت خروج نگاه کرده اند.

ماه گذشته، CDD شاهد دو جهش حتی بزرگتر از این اخیر بود. این سنبله ها در نزدیکی چیزی که همچنان ادامه دارد رخ داده است بالا برای رالی تا کنون بنابراین، فشار فروش از سوی HODLers ممکن است در این بالا و کاهش متعاقب آن نقش داشته باشد.

با توجه به رابطه ای که به نظر می رسد این معیار با قیمت بیت کوین برقرار است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به آن توجه داشته باشیم، زیرا ممکن است همچنان نشان دهنده شروع فشار فروش در آینده نزدیک باشد.

قیمت بیت کوین

بیت کوین در روز گذشته به مسیر نزولی خود ادامه داده و اکنون به سمت سطح 62300 دلار سقوط کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the price of the coin has been going down over the last few days | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Kanchanara در Unsplash.com، کریپتوQuant.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر