یکی از تحلیلگران در پستی در X انتخاب کرد یک معیار مهم زنجیره‌ای که می‌تواند نشان‌دهنده آغاز یک صعود قوی باشد، شبیه به دستاوردهای انفجاری در سال 2017. در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین ثابت مانده و در حال افزایش است. با این حال، همانطور که اکثر معامله گران قبل از رویداد هالوینگ در 20 آوریل پیش بینی کرده بودند، سکه نتوانست صعودهای شدیدی را ثبت کند.

افت شاخص جریان: یک گاو نر در حال ساخت است؟

با توجه به X، این تحلیلگر گفت که در صرافی های ارز دیجیتال پیشرو مانند کوین بیس و بایننس افت شدیدی در اندیکاتور میانگین 7 روزه جریان داشته است. هنگامی که این مورد برجسته شد، اندیکاتور Flow به کاهش از 161000 به 76000 BTC اشاره کرد که تقریباً 50 درصد کاهش داشت.

جالب اینجاست که الگوی مشابهی در سال 2017 قبل از اینکه بیت کوین یک روند صعودی تاریخی را آغاز کند، ظاهر شد.

این تحلیلگر گفت که اندیکاتور Flow روزها و هفته ها بعد در صرافی ها به 64500 بیت کوین کاهش یافت و قیمت ها در دسامبر 2017 به حدود 20000 دلار رسید.

روند صعودی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه |  منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView

در حال حاضر، فقط زمان نشان می دهد که آیا بیت کوین برای یک صعود قوی آماده می شود یا خیر. سکه در یک شکل خرس باقی می ماند و به ترتیب شمعدان در نمودار روزانه نگاه می کند. حتی اگر قیمت ها بعد از نصف روز در 20 آوریل افزایش یافت، فروشندگان مسئول هستند. همانطور که هست، الگوی نزولی 13 آوریل به تعریف عملکرد قیمت ادامه می دهد. از نظر فنی، بسته شدن بالای 68000 دلار ممکن است پایه ای برای افزایش قیمت به 74000 دلار در روزهای آینده باشد.

عرضه بیت کوین به سرعت در حال کاهش است

در حالی که اندیکاتور Flow به کاهش بیت کوین در صرافی ها اشاره می کند، یک تحلیلگر دیگر پیشرفت جالبی را کشف کرده است. به X، یک تحلیلگر دیگر اشاره شد عرضه بیت کوین موجود برای اولین بار قبل از 20 آوریل، زمانی که شبکه پاداش ماینرها را به نصف کاهش داد، به زیر 4.6 میلیون کاهش یافت.

کاهش عرضه بیت کوین |  منبع: Analyst on X

از آنجایی که نصف کردن گازهای گلخانه ای روزانه را به نصف کاهش می دهد، حتی اگر تقاضای فعلی پایدار باشد، تحلیلگر می گوید فشار عرضه باعث افزایش قیمت ها می شود. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، افزایش نرخ بیت کوین بستگی به سرعتی دارد که در آن سطوح مقاومت فوری پاک می شود.

از لحاظ تاریخی، قیمت ها چند ماه بعد افزایش پیدا می کنند نصف کردن روز با این حال، در چند ماه گذشته، انحرافات قابل توجهی وجود داشته است. به عنوان مثال، قیمت ها قبل از نصف روز به بالاترین حد خود رسید. این اولین بار است که این اتفاق می افتد.

فراتر از تشکل های فنی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اولین ETF بیت کوین را در ژانویه 2024 تصویب کرد. از طریق این محصول، موسسات آزاد هستند تا از طریق سهام در معرض دید قرار گیرند. این پویایی‌های در حال تغییر، عملکرد قیمت را در دوره کنونی شکل می‌دهند، که احتمالاً منجر به انحرافات جدید از عملکردهای تاریخی می‌شود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر