این چیزی است که در مقابل “NFTification” DeFi ایستاده است

NFT و DeFi در سال‌های اخیر طوفانی به جهان وارد کرده‌اند، اما هر دو صنعت جنبه‌های منفی دارند. گرد هم آوردن آنها می تواند یک نیروی خوب باشد.

از کسی بپرسید NFT چیست، و آنها به طور غریزی به هنر دیجیتال فکر خواهند کرد – کریپتوپانک ها، Bored Apes و Ether Rocks که به مبلغ چشمگیری فروخته شده اند.

در برخی محافل، توکن‌های غیرقابل تعویض به عنوان وسیله‌ای برای حدس و گمان نادیده گرفته شده‌اند، و منتقدان ابراز تاسف می‌کنند که تقاضا برای چنین دارایی‌هایی با طمع و طمع تقویت می‌شود.

اما این استدلال تصویر کاملی را به ما نمی دهد. ما به سختی سطح آنچه را که این توکن‌های بی‌نظیر می‌توانند به دست آورند، خراش می‌دهیم – و موارد استفاده جدید به طور مداوم در حال ظهور هستند.

صنعت موسیقی به طور آزمایشی در حال بررسی آنچه NFT ها ارائه می دهند هستند. Live Nation، یکی از بزرگترین شرکت‌های سرگرمی جهان، شروع به ارائه نسخه‌های دیجیتالی بلیت‌ها کرده است – به طرفداران یادگاری مجازی از کنسرت‌هایی که در آن شرکت کرده‌اند، می‌دهد. پلتفرم‌های دیگر به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند روی موسیقی جدید سرمایه‌گذاری کنند و سهمی از حق امتیاز دریافت کنند. برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها نیز از طریق NFTها تامین مالی می‌شوند – و علیرغم واکنش شدید بازیکنان، برندهای بازی نیز در این فناوری تلاش می‌کنند.

NFT ها همچنین پتانسیل وضعیت خدمات ارز دیجیتال موجود را دارند که DeFi یکی از آنهاست. اگر بتوان از این فناوری برای باز کردن قفل دسترسی به سرویس‌های دارای مجوز خاص استفاده کرد… و آیا می‌توانیم شاهد استفاده گسترده از کلکسیون‌های ارز دیجیتال شده به عنوان وثیقه باشیم؟

در حالی که “NFTification” بخش غیرمتمرکز در برخی محافل ارز دیجیتال اجتناب ناپذیر تلقی می شود، موانعی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. بیایید توضیح دهیم که چرا.

NFT ها یک نعناع قیمت دارند

ناگزیر، هر بحثی در مورد اینکه چه چیزی NFT ها را از ایفای نقش بزرگتر در اکوسیستم DeFi باز می دارد، باید با هزینه برش چنین توکن هایی شروع شود.

حتی در یک شبکه قوی لایه 2، کارمزد تراکنش به این معنی است که ایجاد، توزیع و تجارت NFTها اغلب غیراقتصادی است. این به ویژه توضیح می‌دهد که چرا این کلکسیون‌های ارز دیجیتال قیمت‌های گزافی دارند – نه به این نکته اشاره کنیم که چرا موارد استفاده جدید برای توکن‌های غیرقابل تعویض فقط با سرعتی سرد مورد بررسی قرار می‌گیرند.

از آنجایی که معامله‌گران بی‌صبرانه منتظر راه‌اندازی شبکه اثبات سهام اتریوم هستند، این بلاک چین برای بسیاری از کاربران روزمره غیرقابل‌قبول شده است. در حالی که رقبای سریع‌تر، ارزان‌تر و مقیاس‌پذیرتر در سال‌های اخیر ظهور کرده‌اند، برخی از آنها به دلیل قطع‌های مکرر آسیب دیده‌اند – که قابلیت اطمینان آنها را زیر سوال می‌برد.

اما اگر بتوان به کاربران در حین تراکنش تجربه ای کاملاً بدون گاز ارائه داد، چه؟ آیا این گلوله نقره‌ای است که ده‌ها یا صدها میلیون کاربر را به فضا جذب می‌کند – افرادی که با توسعه این فضا جذب می‌شوند؟

چنین رویکردی برای NFTها و بخش DeFi به طور یکسان مفید خواهد بود، و به علاقه مندان به ارزهای دیجیتال این آزادی را می دهد تا بدون نگرانی در مورد هزینه، هر طور که می خواهند معامله کنند. اما از منظر زیرساختی، مسائل دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نوآوری در DeFi

در حال حاضر، هزینه‌های بالای گاز به این معنی است که تجارت و کشاورزی از نظر مالی برای کاربران کوچک‌تر غیرعملی است – در حالی که پل‌های کندی که شبکه اصلی اتریوم را به لایه ۲ متصل می‌کنند باعث ناامیدی می‌شوند. عدم چسبندگی نیز در فضای DeFi پدیدار شده است – با اینکه کاربران اغلب از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر در جستجوی بهترین فرصت های کوتاه مدت حرکت می کنند.

البته، یک مقاومت بزرگ‌تر شامل این است که مردم ببینند پروتکل‌های غیرمتمرکز و سازندگان بازار خودکار (AMM) چه چیزی برای ارائه دارند. تجربه کاربری ضعیف – و ویژگی‌های پیچیده‌تر در پلتفرم‌های متمرکز – اغلب انگیزه کمی برای سرمایه‌گذاران برای ورود به DeFi ایجاد می‌کند. نقطه ضعف در اینجا این است که در نتیجه مصرف کنندگان از کنترل روی ارز دیجیتال خود صرف نظر می کنند.

اما لازم نیست اینطور باشد – و یک تیم می گوید که اولین AMM مجهز به NFT را ساخته است که “از ابتدا برای حل یک سری مشکلات مهم برای DeFi” طراحی شده است.

گوهر یک محصول

Ruby.Exchange زیرساخت خود را بر روی SKALE ایجاد می کند، که به عنوان یک راه حل قدرتمند و چند زنجیره ای برای اتریوم توصیف می شود. زنجیره‌های SKALE هزینه‌های گاز صفر دارند – و دارای پل سریع، غیرمتمرکز و ایمن به شبکه اصلی هستند که در آن جابه‌جایی در هر جهت می‌تواند چند دقیقه طول بکشد، نه ساعت‌ها یا حتی روزها.

و در حالی که ارزش NFT ها می تواند نامشخص باشد، با راه های محدودی که می توان از آنها استفاده کرد، روبی سنگ های قیمتی را ارائه می دهد – “آثار هنری زیبا و مولد که با تجسم سودمندی واقعی و همچنین ارزش هنری، وفاداری را افزایش می دهد.” این دارایی ها در AMM آن نقش برجسته ای دارند.

این صرافی می‌گوید تجربه کاربری غنی و بازی‌شده‌ای را ارائه می‌کند که در آن NFT‌ها برای نمایه‌های کاربر، به عنوان کوپن‌هایی برای تخفیف کارمزد معامله، و برای اطمینان از اینکه مشتریان می‌توانند به ویژگی‌های ممتازی که انتظار دارند دسترسی داشته باشند – نمودارهای بومی و تجزیه و تحلیل پیشرفته در میان آن‌ها، ارائه می‌شود. . افزایش عملکرد کشاورزی یکی دیگر از موارد استفاده است.

علاوه بر این، یک تجربه بازی‌سازی شده در تجارت و کشاورزی، «چسبندگی» گریزناپذیری را که پروتکل‌های DeFi در حال حاضر فاقد آن هستند، ارائه می‌دهد – به تعامل طولانی‌مدت پاداش می‌دهد و با کمک به جلوگیری از مهاجرت سرمایه به جای دیگر، که بر نقدینگی تأثیر می‌گذارد، به همه کاربران سود می‌رساند.

با نگاهی به آینده، کلاس‌های جدیدی از سنگ‌های قیمتی NFT ایجاد می‌شوند – و با ایجاد داشبورد مدیریت ارائه‌دهنده نقدینگی و تجزیه و تحلیل Ruby، مالکیت توکن‌های غیرقابل تعویض مهم برای باز کردن قفل دسترسی خواهد بود.

NFT ها و DeFi در روزهای اولیه خود بسیار نویدبخش بودند و دنیای هنر و امور مالی را متحول کردند. Ruby.Exchange اکنون مصمم است نشان دهد که “NFTification” مالی غیرمتمرکز چقدر می تواند قدرتمند باشد.

بیشتر بدانید Ruby.Exchange

سلب مسئولیت. کوین تلگراف هیچ محتوا یا محصولی را در این صفحه تایید نمی کند. در حالی که هدف ما ارائه تمام اطلاعات مهمی است که می‌توانیم به دست آوریم، خوانندگان باید قبل از انجام هر اقدامی در رابطه با شرکت، تحقیقات خود را انجام دهند و مسئولیت کامل تصمیمات خود را بر عهده بگیرند، همچنین این مقاله نمی‌تواند به عنوان توصیه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس