بازار ارزهای دیجیتال اخیراً تفاوت‌های مشخصی را در رفتار دو دارایی پیشرو خود یعنی بیت‌کوین و اتریوم نشان داده است. در حالی که به نظر می رسد بیت کوین در حال قدم گذاشتن به مرحله ثبات نسبی است، سفر اتریوم به این شکل است تصویر متضاد عدم اطمینان پایدار، به ویژه در بازار گزینه های آن.

این واگرایی با سطوح بالای پایداری از نوسانات ضمنی مرتبط با گزینه‌های اتریوم برجسته می‌شود، که نشان‌دهنده چشم‌انداز محتاطانه سرمایه‌گذاران در مورد تغییرات قیمت آتی آن است.

نوسانات پایدار اتریوم: یک تحلیل مقایسه ای

نوسانات ضمنی (IV) به عنوان یک شاخص حیاتی در بازار گزینه ها عمل می کند و بینش هایی را در مورد نوسانات قیمت مورد انتظار یک دارایی در یک دوره خاص ارائه می دهد. این دمای بازار را منعکس می‌کند و شدت حرکت‌های بالقوه قیمت را اندازه‌گیری می‌کند معامله گران پیش بینی می کنند.

تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهد که در حالی که نوسانات ضمنی بیت کوین پس از هاوینگ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اتریوم از این روند پیروی نکرده است. از آنجایی که IV بیت کوین به پایین ترین حد چند ماهه سقوط کرد که نشان دهنده آرامش بازار است، IV اتریوم همچنان باقی می ماند. سرسختانه بالا.

بر خلاف امواج آرام بخش در بازار بیت کوین، اتریوم با آن دست و پنجه نرم می کند افزایش نوسانات. بر اساس داده های Bitfinex Alpha Report، شاخص نوسانات بیت کوین به شدت از 72 درصد در زمان آخرین رویداد نصف شدن به حدود 55 درصد کاهش یافته است.

بیت کوین (BTC) به معنای نوسانات است. | منبع: گزارش آلفای بیت فینکس

از سوی دیگر، اتریوم شاهد کاهش اندک تری در شاخص نوسانات خود بود و در همان دوره از 76 درصد به 65 درصد کاهش یافت. این نوسانات مداوم در بازار اتریوم در درجه اول ناشی از عدم قطعیت های مربوط به تصمیمات نظارتی مهم آینده و پیامدهای بازار گسترده تر است.

اتریوم (ETH) به معنای نوسانات است.
اتریوم (ETH) به معنای نوسانات است. | منبع: گزارش آلفای بیت فینکس

بازار اتریوم به ویژه در انتظار تصمیم قریب الوقوع کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد دو ETF نقطه ای اتریوم که برای اواخر ماه مه 2024 در نظر گرفته شده است، آشفته است.

این نقطه عطف نظارتی آتی یک رویداد مهم در نظر گرفته می شود که می تواند یک حرکت عمده بازار را تسریع کند یا نوسانات فعلی را تشدید کند.

گزارش Bitfinex Alpha تاکید می کند که عدم قطعیت نظارتی عامل اصلی افت کمتر اتریوم در Premium ریسک نوسان (VRP) آن در مقایسه با بیت کوین است.

ETH و BTC علائم بازیابی را در میان نوسانات نشان می دهند

اتریوم و بیت کوین دارند علائم نشان داده شده است بهبود در هفته گذشته از نظر عملکرد معاملاتی. بیت کوین 4.1 درصد افزایش داشته است، در حالی که اتریوم افزایش متوسط ​​2.4 درصدی را گزارش کرده است.

نمودار قیمت اتریوم (ETH) در TradingView
قیمت ETH در نمودار 4 ساعته در حال حرکت است. منبع: ETH/USDT در TradingView.com

با این حال، 24 ساعت گذشته برای اتریوم کمتر مطلوب بوده است، با افت جزئی 0.7 درصدی که نشان دهنده نوسانات مداوم و احتیاط سرمایه گذاران است.

علاوه بر این، پویایی شبکه اتریوم نیز نشان دهنده یک فعالیت ضعیف با a کاهش قابل توجه در میزان سوختگی ETH به کاهش کارمزد معاملات نسبت داده می شود.

این جنبه فنی بیشتر تکمیل کننده روایت محتاطانه بازار اتریوم است که بسته به اقدامات نظارتی خارجی در آستانه تغییرات بالقوه قابل توجه است.

با وجود همه اینها، تحلیلگرانی مانند Ashcrypto پیشنهاد می دهد که نوسانات فعلی می تواند زمینه را برای بازگشت قوی در سه ماهه سوم سال فراهم کند. با تکیه بر الگوهای تاریخی، پیش‌بینی گمانه‌زنی اتریوم به طور بالقوه به مرز 4000 دلار می‌رسد، مشروط بر اینکه شرایط بازار در یک راستا باشد.

تصویر برجسته از Unsplash، نمودار از TradingView

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر