بازار کریپتو در ماه مه سقوط کرد، اما ژوئن دارای پوشش نقره ای است

10 آدرس بزرگ نهنگ استیبل کوین های دای و USDC نشان دهنده افزایش سطح اعتماد به این دو دارایی در بحبوحه خرابی UST است.

مه 2022 برای افراد ضعیف نبود. حتی سخت‌گیرترین و باتجربه‌ترین معامله‌گران ارزهای دیجیتال در دو هفته اول ماه با کاهش بی‌رحمانه پس از اعلام فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره مورد آزمایش قرار گرفتند.

کریپتو قبلاً همبستگی کمتری با رویدادهای دنیای واقعی نشان می داد و به طور کلی تحت تأثیر موفقیت ها و شکست های سرمایه داری قرار نمی گرفت. با این حال، یک پیوند تقریبی بسیار ثابت بین بیت کوین (بیت کوین) و شاخص S&P 500 در پنج ماه اول سال 2022 مشاهده شد. تورم و ترس از جنگ نیز برای هر دو بازار مهربان نبوده است.

تقلید ارز دیجیتال از بازار سهام می‌تواند به دلیل رشد عظیم سرمایه بازار در سال‌های 2020 و 2021 باشد. با نرخ‌های بی‌سابقه، سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی از سهام به سمت ارزهای دیجیتال هجوم آورده‌اند و باعث همپوشانی بسیار بیشتری در تغییرات قیمت شده‌اند.

بیت کوین به زیر 29000 دلار سقوط کرد قبل از اینکه در 31 می به 31800 دلار برسد، در حالی که اتر (ETH) قبل از بازپس گیری قیمت های بالای 1900 دلار تا 30 ماه مه به بیش از 1700 دلار سقوط کرد. اما بسیاری از آلت کوین ها به مراتب بدتر شدند و واکنش های حاصل از معامله گرانی که زمانی بیمار بودند تقریباً به همان مقدار FUD تبدیل شد که تصور می شد.

چهار استیبل کوین، دو جهت متفاوت

TerraUSD (UST) یک استیبل کوین بود که بر روی بلاک چین Terra ساخته شد و از نظر ارزش بازار در شش استیبل کوین برتر قرار داشت. با این حال، در 9 می، این سکه که برای حفظ ارزش 1 دلار در تمام مدت طراحی شده بود، به تدریج به 0.29 دلار کاهش یافت و دنیای ارزهای دیجیتال را در شوک فرو برد. قیمت آن از آن زمان بهبود نیافته است.

در مورد اینکه چگونه این امر بر بقیه چشم انداز استیبل کوین تأثیر می گذارد، یک “تغییر عرشه” عمده ناشی از فروپاشی شهرت یک استیبل کوین مورد اعتماد یک شبه بود. تتر (USDT)، بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار، به تنهایی شاهد سقوط بود، هرچند بسیار کمتر، به 0.95 دلار. از آن زمان بهبود یافته است، اما ادعاهای جدیدی در مورد پرداخت بدهی سکه وجود دارد.

دای و سکه USD (USDC) به نظر می‌رسید که در بحبوحه خرابی، پاداش را درو کرد زیرا نمودار بالا به وضوح نشان می‌دهد که 10 آدرس بزرگ نهنگ از هر استیبل کوین نشان می‌دهد که سطح اعتماد بیشتری به این دو دارایی نشان می‌دهد، و سکه‌ها در امواج عظیم به سمت مبادلات USDT و UST حرکت می‌کنند (اکنون TerraUSD Classic). ). Binance USD (BUSD) را نیز نمی توان نادیده گرفت، زیرا سومین استیبل کوین بزرگ در ماه گذشته به ارزش بازار نزدیک به 19 میلیارد دلار رسید.

سقوط غم انگیز LUNA از فیض

نماد خواهر UST LUNA Classic (LUNC) تنها هفت هفته پیش از بالاترین قیمت خود یعنی حدود 119 دلار سقوط کرد و اکنون به قیمت خیره کننده 0.000125 دلار رسیده است که معادل کاهش -99.9999٪ در قیمت و ارزش بازار است. به نظر می رسد که کاهش عمق UST از 1 دلار آخرین میخ در تابوت باشد، زیرا الگوریتم به اندازه کافی سریع برای سوزاندن LUNC در زمانی که UST در حال سقوط آزاد بود به دلیل برداشت های زیاد از پروتکل لنگر، نبود.

اما در حالی که داستان LUNC ممکن است در این مرحله مانند یک خبر قدیمی به نظر برسد، صحبت ها در مورد LUNA 2.0 به نظر می رسد که زندگی و خوش بینی جدیدی را به وجود می آورد. GitHub پروژه در واقع با سرعتی که هرگز از LUNC اصلی دیده نشده بود، با اقدامات جدید منفجر شده است.

احساسات معامله گران بیت کوین در سطوح درد تاریخی

بیت کوین ممکن است به پایین ترین سطح خود برسد زیرا احساسات به منفی ترین سطوح خود از مارس 2020 رسیده است. تسلط اجتماعی BTC نیز کمتر و کوچکتر می شود. به طور معمول، سه موج کاهش تسلط BTC نشانه واضحی است که معامله‌گران دیگر علاقه‌ای به خرید یک «افت» ناامیدکننده و غیرقابل پیش‌بینی ندارند. و هنگامی که معامله گران علاقه خود را از دست می دهند، قیمت ها از نظر تاریخی بیدار می شوند.

در میان حجم اجتماعی تلگرام، ردیت و توییتر، این سه پلتفرم در طول سال گذشته، نرخ‌های بحث بسیار متفاوتی را در مورد کریپتو داشته‌اند، چه برسد به چند ماه گذشته. Reddit زمانی که قیمت ها حدود دو هفته پیش به پایین ترین حد خود رسید، با اختلاف چشمگیرترین جهش را مشاهده کرد، در حالی که بحث های تلگرام کاملاً متوقف شد.

مقدار BTC که توسط نهنگ ها نگهداری می شود کم است، تعداد آدرس ها افزایش می یابد

اخبار خوب و بدی در مورد فعالیت نهنگ می بیت کوین وجود دارد. خبر خوب این است که تعداد آدرس‌های نهنگ‌هایی که 100 تا 1000 بیت کوین در خود جای داده‌اند، برای حدود چهار ماه متوالی افزایش یافته است، روندی که در اواخر ژانویه شاهد چرخش بود. در همین حال، خبر بد این است که کل مبلغ واقعی نگهداری شده توسط این آدرس‌های نهنگ هنوز هم یک الگوی تخلیه طولانی مدت را نشان می‌دهد که به اواخر اکتبر، درست قبل از بالاترین رکورد تاریخ، بازمی‌گردد.

پایین ماندن سرعت دای، نشانه خوبی برای اتر است

با آلتکوین اتر برتر، به نظر می‌رسد که بین قیمت آن و میزان سرعت آن همبستگی وجود دارد، که میانگین تعداد دفعاتی است که یک سکه هر روز کیف پول‌ها را تغییر می‌دهد، همانطور که در شبکه Dai مشاهده می‌شود.

یک سری افزایش‌های بزرگ در سرعت دای هفته‌ها پس از بالاترین رکورد اتر در اواسط نوامبر مشاهده شد، اما در ماه‌های اخیر نسبتاً خاموش بوده است. تا زمانی که این معیار در سطوح پایین باقی بماند، در مقایسه با بقیه بازار ارزهای دیجیتال، خطر تخلیه ایزوله ای برای ETH وجود ندارد.

کارمزدهای اتریوم نیز به طور دلگرم کننده ای کاملاً غیرفعال هستند

علاوه بر سرعت کم در Dai، کارمزدهای شبکه اتریوم به پایین‌ترین حد سال نزدیک می‌شوند. با رکود بسیار زیاد در میان بسیاری از شبکه‌ها، این امر باعث کاهش هزینه هر تراکنش شده است.

نمودار بالا جهش گسترده متوسط ​​کارمزدها (به 98 دلار) را در اواسط ماه مه نشان می دهد. این نشانه آشکاری بود که احتمال برخی منفی‌های بیشتر وجود داشت. فقط می توان امیدوار بود که هزینه ها در جایی که گاو نر دوست دارند پایین بماند.

خبرنامه بینش بازار کوین تلگراف دانش ما را در مورد اصولی که بازار دارایی دیجیتال را حرکت می دهد به اشتراک می گذارد. این تجزیه و تحلیل توسط ارائه‌دهنده تحلیلی پیشرو Santiment تهیه شده است، یک پلتفرم هوشمند بازار که اطلاعات روی زنجیره، رسانه‌های اجتماعی و توسعه بیش از 2000 ارز دیجیتال را ارائه می‌کند.

Santiment صدها ابزار، استراتژی و شاخص توسعه می دهد تا به کاربران کمک کند رفتار بازار ارزهای دیجیتال را بهتر درک کنند و فرصت های سرمایه گذاری مبتنی بر داده را شناسایی کنند.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در پست صرفاً برای مقاصد اطلاعاتی عمومی است و می باشد نه در نظر گرفته شده برای ارائه خاص مشاوره یا توصیه هایی برای هر فرد یا در مورد هر امنیتی خاص یا سرمایه گذاری تولید – محصول.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس