بانک مرکزی سوئد مرحله دوم آزمایش کرون الکترونیکی را تکمیل کرد

بر اساس گزارش Riksbank، CBDC سوئد اکنون از نظر فنی برای ادغام با بانک ها و ارائه دهندگان خدمات پرداخت آماده است.

پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی سوئد، CBDC پیشنهادی معروف به e-krona، با موفقیت انجام شد. تمام شده مرحله دوم آزمایشات آن به گفته Riksbank، بانک مرکزی کشور، این دارایی اکنون از نظر فنی آماده است تا در شبکه های بانکی ادغام شود و تراکنش ها را تسهیل کند.

در طول مرحله دوم پروژه آزمایشی e-krona – که در فوریه 2021 آغاز شد – CBDC در مورد توانایی فنی آن برای عملکرد در زیرساخت بانکداری دیجیتال موجود در کشور مورد بررسی قرار گرفت. بانک های شرکت کننده عبارتند از Handelsbanken و Tietoevry.

این گزارش نشان داد که e-krona در واقع می تواند با موفقیت با پول فیات مبادله شود و در تراکنش های آنلاین و آفلاین استفاده شود. این مرحله از آزمایش همچنین شفافیت قانونی را برای پروژه از نظر اینکه آیا e-krona باید به عنوان “شکل الکترونیکی پول نقد” در نظر گرفته شود، به ارمغان آورد.

با ورود این پروژه به فاز 3، تعدادی سوال در مورد آینده ارز باقی می ماند. Riksbank رسماً قصد خود را برای صدور e-krona برای شهروندان کشور تأیید نکرده است و هنوز چارچوب قانونی را که ممکن است بر اساس آن است را نشان نداده باشد. Riksbank انجام داد، با این حال، در ژانویه 2021 مشخص کنید که اثبات مفهوم پروژه از Corda، یک فناوری دفتر کل توزیع شده از R3 استفاده می کند.

ارزهای دیجیتال ملی همچنان یک موضوع داغ در بین مقامات مالی در سراسر جهان است. یک شاخص جهانی CBDC اخیر از PwC این را نشان داد 80 درصد بانک های مرکزی در حال بررسی یا راه اندازی یک CBDC هستند. بر اساس این گزارش، توسعه یافته ترین CBDC در حال حاضر، “eNaira” نیجریه است. در هر دو دسته خرده فروشی و عمده فروشی امتیاز 95 را دریافت کرد. PwC انتظار دارد تحقیقات، آزمایش و اجرای CBDC در سال جاری تشدید شود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس