بانک مرکزی پاکستان ظاهراً می خواهد ارز دیجیتال را ممنوع کند

وزارت‌های دارایی و قانون پاکستان هنوز تصمیمی در مورد ممنوعیت کلی ارز دیجیتال در این کشور اتخاذ نکرده‌اند.

بانک دولتی پاکستان (SBP) بنا به گزارش‌ها به دنبال ممنوعیت تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در پاکستان است.

گزارش شده است که دادگاه عالی سند پاکستان یک جلسه استماع مربوط به وضعیت حقوقی ارزهای ارز دیجیتال شده در این کشور برگزار کرد که در آن چندین مقام پاکستانی از جمله SBP سندی را به دادگاه ارائه کردند که استدلال می‌کرد ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (بیت کوین) غیر قانونی هستند و نمی توان از آنها برای تجارت استفاده کرد.

به گزارش شبکه خبری محلی سما، تلویزیون سند حداقل یازده کشور ذکر شده است از جمله چین و عربستان سعودی که دارند انتخاب کرد برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی پاکستان بر اساس گزارش‌ها از دادگاه خواسته است که نه تنها فعالیت ارزهای دیجیتال را ممنوع کند، بلکه جریمه‌هایی را نیز علیه مبادلات ارز دیجیتال اعمال کند.

SBP همچنین به چندین تحقیق علیه مبادلات ارزهای دیجیتال توسط آژانس تحقیقات فدرال (FIA) اشاره کرد و به خطرات محافظت از سرمایه گذاران و همچنین نگرانی های پولشویی و تروریسم اشاره کرد. همانطور که قبلا گزارش شده بود، FIA شروع به یک تحقیقات جنایی علیه بایننسبزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، در اوایل ژانویه، با ادعای ارتباط احتمالی با کلاهبرداری چند میلیونی ارز دیجیتال در منطقه.

علیرغم توصیه SBP به ممنوعیت کلی ارز های دیجیتال، دادگاه عالی سند هنوز دستور ممنوعیت تراکنش های ارز دیجیتال در پاکستان را صادر نکرده است.

در عوض، دادگاه دستور داده است که درخواست تجدیدنظر بانک به وزارتخانه‌های دارایی و قانون ارسال شود تا وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال در کشور را تعیین کنند و مشخص کنند که آیا ممنوعیت کریپتو بر اساس قانون اساسی است یا خیر.

این خبر سال ها پس از SBP منتشر می شود صادر شده ممنوعیت اولیه معاملات ارزهای مجازی و توکن‌ها در آوریل 2018. در آن زمان، بانک مرکزی استدلال کرد که ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین یا عرضه اولیه سکه، پول قانونی نیستند و «توسط دولت پاکستان صادر یا تضمین نشده‌اند».

SBP بلافاصله به درخواست Cointelegraph برای اظهار نظر پاسخ نداد. این مقاله در انتظار اطلاعات جدید به روز خواهد شد.

مربوط: تعداد کشورهایی که ارز دیجیتال را ممنوع کرده اند در سه سال دو برابر شده است

آخرین اقدامات دولت پاکستان بازتاب رویدادهای مشابهی است که در بسیاری از کشورها از جمله هند و روسیه در حال توسعه است، جایی که بانک‌های مرکزی سخت تلاش می‌کنند تا ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند، در حالی که سایر بخش‌های دولت در حال تلاش هستند. لزوماً تمایلی به چنین ممنوعیتی ندارند. در سال 2020، بانک مرکزی هند مجبور شد ممنوعیت معاملات بانک ها را لغو کند با شرکت های مرتبط با ارز دیجیتال مطابق با حکم دادگاه عالی کشور.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس