بانک های استرالیایی در مورد خدمات ارز دیجیتال برای مشتریان اختلاف نظر دارند

  • مدیران بانک استرالیایی می گویند که مشتریان رفاه مالی اولیه را درک نمی کنند.
  • یکی از افسران می گوید: “خدمات ارز دیجیتال نه در آینده قابل پیش بینی و نه برای خرده فروشی.”
  • با این حال، یکی دیگر می‌گوید که با وجود چالش‌ها همچنان قصد راه‌اندازی خدمات ارز دیجیتال را دارند.

دو مدیر اجرایی چهار بانک بزرگ استرالیا، اجازه تجارت مشتریان خرده‌فروشی را رد کرده‌اند ارز دیجیتال در پلتفرم های خود، زیرا به گفته آنها، اکثر مشتریان سواد مالی ندارند.

این بیانیه از سوی میل کارنگی و آنجلا منتیس در جریان اجلاس بانکی بررسی مالی استرالیا در روز سه‌شنبه، 31 می 2020، صادر شد.

میل کارنگی، مدیر بانکداری خرده فروشی در گروه بانکی استرالیا و نیوزلند (ANZ)، گفت که او معتقد است که اکثریت قریب به اتفاق مشتریان از مفاهیم اولیه رفاه مالی آگاهی ندارند.

آیا واقعاً می‌خواهیم کار را آسان‌تر و کمتر اصطکاک کنیم و به طور ضمنی از حدس و گمان در مورد ارزهای دیجیتال حمایت کنیم، در حالی که آنها رفاه مالی اولیه را درک نمی‌کنند؟ جواب منفی بود.

آنجلا منتیس، مدیر ارشد دیجیتال بانک ملی استرالیا (NAB)، در پاسخ به این سوال که آیا NAB ارائه خدمات ارز دیجیتال را در نظر می گیرد، پاسخ داد: “نه در آینده قابل پیش بینی و نه برای خرده فروشی”.

با این حال، او اعتراف کرد که در حال حاضر برنامه هایی برای فناوری بلاک چین برای مشتریان سازمانی وجود دارد.

از چهار بانک بزرگ استرالیا، تنها بانک مشترک المنافع استرالیا (CBA) قصد دارد یک محصول خرده فروشی ارز دیجیتال را راه اندازی کند. در این اجلاس، مت کامین، مدیرعامل آن، گفت که علیرغم چالش هایی که با آن مواجه شده اند، همچنان قصد راه اندازی خدمات ارزهای دیجیتال را دارند.

در نوامبر 2021، CBA برنامه‌هایی را فاش کرد که به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا از طریق برنامه خود، با مشارکت این ارز دیجیتال، ارزهای دیجیتال را خریداری و بفروشند. صرافی ارز دیجیتال جمینی. اما در آوریل 2022، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا راه اندازی را با تشریفات قانونی مرتبط کرد. آنها به نگرانی هایی در مورد حمایت از مصرف کننده اشاره کردند که باعث شد CBA برای راه اندازی فاز دوم محصول برنامه ریزی کند.

در 19 مه 2022، CBA معلق برنامه هایش برای تجارت درون برنامه ای ارزهای دیجیتال پس از آشفتگی بازار. کامین، با این حال، گفت که این بانک به دنبال محدود کردن تجارت به کسانی است که “کلاس دارایی های پرخطر را درک می کنند.”

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر