اگرچه این پروژه موفقیت آمیز بود، اما بانک های مرکزی هشدار دادند که قوانین مهم، رویه های اضطراری و قابلیت های نظارتی برای اطمینان از موفقیت CBDC مورد نیاز است.

روز چهارشنبه، بانک فرانسه (BDF) از BIS مرکز نوآوری (BISIH) و بانک ملی سوئیس (SNB) 
اعلام کرد که موفقیت یک خلبان اجرا از یک بانک مرکزی ارز دیجیتال عمده فروشی (wCBDC)، با عنوان پروژه دورهء زمین شناسی ژوراسیک. 
این پروژه که هدف آن بررسی تسویه حساب های فرامرزی با wCBDC های یورو و فرانک سوئیس بود، بر روی یک پلت فرم فناوری دفتر کل توزیع شده توسط شخص ثالث راه اندازی شد.
فناوری آزمایشی بررسی شده در پروژه ژورا شامل یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا از گره‌های کامپیوتری (Corda) برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و در عین حال اطمینان از رعایت همه قوانین قانونی، نظارتی و تجاری کشورهای حاکم بود. 
سپس، نمادسازی ارزهای فیات فوق الذکر و اوراق تجاری اروپایی قابل مذاکره، یک ابزار بدهی کوتاه مدت (یک سال یا کمتر) به یورو بود. 
در نهایت، پروژه ژورا به شبکه‌های زیرساختی که تسویه ناخالص در زمان واقعی تراکنش‌ها، دیجیتالی کردن اوراق قرضه و ثبت دارایی‌های دیجیتال را امکان‌پذیر می‌سازد، بررسی کرد.
اگرچه آزمایش موفقیت آمیز بود، اما 
صدور wCBDC توسط مقامات سوئیسی، فرانسوی یا اتحادیه اروپا را تضمین نمی کند 
این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که wCBDC‌ها را می‌توان در ترتیبات تسویه جدید که می‌تواند ساختار و عملکرد بازارهای سرمایه، بازار پول و بازار ارز را تغییر دهد، ادغام کرد و گفت:
گسترش استفاده از پول بانک مرکزی از طریق دسترسی گسترده تر یا افزایش تسویه حساب های فرامرزی می تواند این تغییرات را تسریع کند، همانطور که می تواند ادغام عمیق تر ارزها با سایر دارایی های دیجیتال و اوراق بهادار را تسریع کند.

معماری تجربی دیجیتال EUR/CHF | 
منبع: BISIH

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع