Polygon انتظار دارد که با نزدیک شدن به Merge مقدار قابل توجهی از آثار کربن را از سیستم خود حذف کند.

ادغام اتریوم در همین نزدیکی است. با ضرب الاجل ملایمی که در 15 سپتامبر تعیین شده است، جهان به زودی متوجه خواهد شد که آیا امیدهای توسعه دهندگان برای تغییر مثبت محقق شده است یا خیر.

بلاک چین Polygon مبتنی بر اتریوم نیز در نتیجه ادغام دستخوش تغییراتی خواهد شد. به طور خلاصه، ادغام انتقال از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) است. با این به روز رسانی، شبکه اتریوم باید در آینده انرژی کمتری مصرف کند.

اگر مصرف برق سالانه 77.53 تراوات ساعت شیلی را در نظر بگیرید و آن را برای مصرف برق سالانه فعلی شبکه اتریوم اعمال کنید، ایده بسیار خوبی از میزان مصرف برق خواهید داشت.

بار چندضلعی: برش ردپای کربن

ردپای کربن شبکه با ردپای کربن هنگ کنگ (که 43.24 تن دی اکسید کربن است) قابل مقایسه است، بنابراین بسیار قابل توجه است.

بر اساس تحقیقات Polygon، این شبکه مسئول 0.48 درصد از کل ردپای کربن اتریوم است که 12721000 تن معادل کربن است. این برآورد برای دوره ای که از اوت 2021 شروع می شود و در ژوئیه 2022 به پایان می رسد معتبر است.

این معادل ایجاد 60930 تن دی اکسید کربن است. Polygon همچنین به دشواری انجام این کار اشاره کرد و خاطرنشان کرد که باید در انتشار زنجیره L1 خود نیز لحاظ شود.

در نتیجه، پیشرفت اتریوم به سمت یک سیستم (تقریبا) بدون انتشار، تأثیر قابل توجهی بر نرخ انتشار Polygon خواهد داشت.

Polygon برای پس از ادغام نیز محاسبات را انجام داد. آنها معتقدند که کاهش مصرف انرژی باعث می شود Polygon تنها 50.22 تن کربن خروجی داشته باشد.

برای در نظر گرفتن این کاهش، مصرف انرژی سالانه پیش‌بینی شده پس از ادغام 0.82 درصد از ارقام مصرف سالانه انرژی قبل از ادغام برای سال‌های 2021-2022 است.

هیاهو و پیش بینی در مورد ادغام تشدید می شود

این ارتباط با اتریوم ممکن است بر قیمت MATIC، توکن بومی Polygon تأثیر بگذارد. معامله گران در مورد ادغام گمانه زنی کرده اند. این بدان معناست که اگر تمایل سرمایه‌گذاران به اتریوم پایین باشد، ممکن است اعتماد سرمایه‌گذاران نیز پایین باشد.

بر اساس داده های Coingecko، انتشار روز مطبوعاتی تیم Polygon در مورد پست وبلاگ در مورد ادغام با ترس مواجه شد.

قیمت از کاهش اخیر خود یک روز پس از اعلام بهبود یافته است. قیمت MATIC دقیقاً افت و افزایش قیمت ETH را از زمان پست وبلاگ Polygon دنبال کرده است.

سردرگمی و هیاهو نیروهایی هستند که باعث افزایش و عقب نشینی قیمت ETH می شوند.

با نزدیک شدن به ادغام، آینده شبکه های مبتنی بر اتریوم و خود اتریوم در خطر است.

MATIC total market cap at $6.5 billion on the daily chart | Source: TradingView.com
Image from Blockchain News, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر