بایننس و کوین بیس در مورد لایتنینگ بیت کوین سکوت می کنند: جامعه تلاش می کند دلیل آن را بفهمد

چندین عضو انجمن پیشنهاد کردند که پیاده‌سازی شبکه لایتنینگ ممکن است بر خلاف طرح‌های تجاری برخی از مبادلات ارز دیجیتال باشد، یا صرفاً برای دیگران اولویت نداشته باشد.

ادغام شبکه لایتنینگ بیت کوین شروع به بلند شدن کرد در میان صرافی های ارزهای دیجیتال در سراسر جهان. با این حال، برخی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تجارت کریپتو در جهان ظاهراً عجله‌ای برای ادغام پروتکل ندارند.

هفته گذشته، اپلیکیشن تجارت ارز دیجیتال Robinhood به آخرین بازیگر اصلی صنعت تبدیل شد ادغام Lightning را اعلام کنید، دنباله رو بیت پی و تبادل کریپتو کراکن.

از آنجایی که هدف اصلی ادغام لایتنینگ کاهش هزینه بیت کوین است (بیت کوین) تراکنش ها و سرعت بخشیدن به نقل و انتقالات شبکه، ممکن است تعجب کنید که کدام صرافی های ارز دیجیتال هنوز پشتیبانی لایتنینگ را اضافه نکرده اند.

Binance، Coinbase و FTX در مورد لایتنینگ ساکت می مانند

همه از سرعت پذیرش بیت کوین LN راضی نیستند. دیوید کوئن، تستر تضمین کیفیت نرم‌افزار و علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال، از عدم پیشرفت یکپارچه‌سازی شبکه لایتنینگ در میان صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال ناامید است. او تدوین شده است داده‌های منابع رسمی، حضور در رسانه‌های اجتماعی و کاوشگرهای لایتنینگ مانند 1ML و Amboss، فقط برای اینکه متوجه شویم بایننس، کوین‌بیس و صرافی اصلی ارزهای دیجیتال کره جنوبی Bithumb در لیست «صرافی‌های لایتنینگ» نیستند.

با وجود فراهم آوردن جامع اطلاعات در مورد شبکه لایتنینگ در وب سایت های خود، کوین بیس و بایننس هر دو از اظهار نظر در مورد برنامه های بالقوه ادغام شبکه لایتنینگ خود با کوین تلگراف خودداری کردند.

FTX – که در لیست کوئن ذکر نشده است – نیز از اظهار نظر خودداری کرده است. در ژانویه سال گذشته، FTX گفت که در حساب رسمی توییتر خود “احتمالاً بیش از هر نهاد واحد دیگری در جهان هزینه تراکنش پرداخت می کند”.

ظاهراً دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال جهان تا کنون پشتیبانی لایتنینگ را اضافه نکرده اند.

یک Redditor پیشنهادی در دسترس بودن شبکه لایتنینگ اساساً با انگیزه های کمتری برای حفظ بیت کوین در صرافی هایی مانند بایننس به دلیل برداشت های گران قیمت همراه است. اگرچه ممکن است اجرای آن به نفع بایننس نباشد. من شخصاً می‌خواهم از شبکه لایتنینگ برای انتقال تمام معاملات بیت کوین خود به سردخانه استفاده کنم.»

به گفته کوئن، پیاده‌سازی لایتنینگ نمی‌تواند اولویتی برای برخی از صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال یا حتی در برابر برنامه‌های تجاری آنها برای دیگران نباشد.

کوئن گفت: “من معتقدم بایننس هیچ علاقه ای به ادغام سپرده یا برداشت از شبکه لایتنینگ ندارد، زیرا می تواند بر خلاف برنامه های تجاری آنها باشد.” او پیشنهاد کرد که بایننس ممکن است علاقه بیشتری به ترویج استفاده از شبکه های بلاک چین اختصاصی خود، از جمله زنجیره بیکن بایننس و زنجیره هوشمند بایننس، به ویژه برای برداشت ها داشته باشد.

برخی از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، روندهای صنعتی مانند NFT را نسبت به شبکه لایتنینگ در اولویت قرار می‌دهند

کوئن تاکید کرد که لایتنینگ نه تنها امکان جابجایی بیت کوین را با هزینه کمتر فراهم می کند، بلکه کاربران را قادر می سازد تا بیت کوین واقعی را نگه دارند و اظهار داشت:

با استفاده از شبکه لایتنینگ، کاربران می توانند حتی به صورت رایگان وجوه خود را انتقال دهند، اگر کانال مستقیمی به صرافی داشته باشند و مهمتر از همه، به جای توکن بیت کوین در شبکه ماشین مجازی اتریوم، بیت کوین واقعی دارند.

او گفت که مشتاق لایتنینگ همچنین انتظار ندارد صرافی های دیگری مانند کوین بیس در آینده نزدیک پشتیبانی لایتنینگ را ادغام کنند «زیرا به نظر می رسد اولویت ادغام هرچه بیشتر آلت کوین ها و پیروی از روندهای بازار باشد». کوئن اضافه کرد که به نظر می رسد پشتیبانی از توکن غیرقابل تعویض (NFT) برای کوین بیس نسبت به لایتنینگ اولویت بیشتری داشته باشد. ابتکار NFT سال گذشته به طور رسمی منتشر شد. اظهارات کارشناس پژواک کرد برخی نظرات مشابه در جامعه

رعد و برق در حال تبدیل شدن به لبه برش کمتر و بیشتر یک ضرورت است

به گفته برخی از اعضای جامعه، لایتنینگ امروزه هنوز یک توسعه پیشرفته است، که باعث می‌شود صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال زمان و تلاش زیادی برای ایجاد چنین پیشرفت‌هایی صرف کنند.

با این حال، با صرافی هایی مانند Bitfinex، OKX (سابقا OKExسخنگوی کاوشگر Amboss به کوین تلگراف گفت: «در حال کم‌تر شدن است و برای رقابتی بودن یک ضرورت می‌شود.»

تجربه کاربری با لایتنینگ برتر است و کاربران صرافی به دنبال ساده‌ترین راه برای واریز و برداشت از مبادله انتخابی خود خواهند بود. […] پشتیبانی لایتنینگ برای کاربرانی که نیاز به انجام معاملات سریع دارند یک ضرورت است.

مرتبط:صاعقه با افزودن پرداخت های بیت کوین به بازرگانان Shopify ضربه می زند

در مارس 2018 راه اندازی شدشبکه لایتنینگ یک پروتکل لایه دو بیت کوین است که برای فعال کردن تراکنش های سریع تر و ارزان تر بیت کوین طراحی شده است. اعتقاد بر این است که Bitfinex اولین صرافی ارز دیجیتال در جهان است که پشتیبانی لایتنینگ بیت کوین را برای پرداخت ها اضافه می کند. ادغام پروتکل در دسامبر 2019.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس