فدرال

    • کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده (FOMC) روز چهارشنبه اعلام کرد که نرخ بهره 50 واحد پایه افزایش خواهد یافت.
    • پیش بینی می شود در طول سال جاری 5 تعدیل نرخ دیگر انجام شود.
    • پس از تایید افزایش 50 امتیازی، دارایی های ریسک شامل سهام و ارزهای دیجیتال بلافاصله پس از آن افزایش یافت.

کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده (FOMC) روز چهارشنبه اعلام کرد که نرخ بهره را 50 واحد پایه افزایش خواهد داد که حدود 0.5 درصد است. این تعدیل درجه دوم در سال جاری است و پیش بینی می شود که 5 مورد دیگر در طول سال جاری وجود داشته باشد. تعدیل قبلی انجام شده توسط فدرال رزرو در ماه مارس بود و 0.25 درصد افزایش داشت.

بازارها برای افزایش نرخ بهره در روز چهارشنبه آماده شدند، که شدیدترین افزایش از سال 2000 است. با توجه به اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قبلاً در آوریل اشاره کرده بود که ممکن است یک تعدیل 50 واحد پایه وجود داشته باشد، واکنشی فوری و متوسط ​​انتظار می رفت.

پس از تایید افزایش 50 امتیازی، دارایی های ریسک شامل سهام و ارزهای دیجیتال بلافاصله پس از آن افزایش یافت.

فدرال رزرو همچنین در بیانیه سیاست خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش برخی از ترازنامه اوراق بهادار و اوراق قرضه با پشتوانه وام مسکن خود را آغاز خواهد کرد که از زمان شروع همه گیری به 9 تریلیون دلار رسیده است. بازارهای مالی ممکن است در نتیجه فروش ترازنامه توسط فدرال رزرو دچار یک شوک موقت شوند. این همچنین می تواند اثرات منفی طولانی مدت داشته باشد.

پاول پس از رای گیری کمیته، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و به آمریکایی ها اطمینان داد که فدرال رزرو “به سرعت در حال حرکت” برای کاهش تورم است. وی همچنین اظهار داشت: بانک مرکزی بر این باور است که افزایش 50 واحدی برای پایین آوردن تورم به محدوده هدف مناسب است.

پاول بعداً در کنفرانس مطبوعاتی گفت که کمیته افزایش 75 واحد پایه را در نظر نمی گیرد، که نشان می دهد تعدیل های آتی نرخ ممکن است 25 واحد پایه باشد.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر