داده‌ها نشان می‌دهند که میانگین هفتگی حجم معاملات بیت‌کوین در همان پایین‌ترین حد ژوئیه ۲۰۲۱ تثبیت شده است، زیرا فعالیت بازار همچنان پایین است.

حجم معاملات بیت کوین در هفته های اخیر پایین مانده است

بر اساس آخرین گزارش هفتگی از تحقیقات محرمانه، حجم معاملات بیت کوین اخیراً به پایین ترین حد ماه جولای رسیده است.

حجم معاملات” شاخصی است که مقدار کل بیت کوینی را که در یک روز در زنجیره معامله می شود اندازه گیری می کند.

وقتی ارزش این متریک بالا می رود، به این معنی است که سرمایه گذاران در حال حاضر تعداد بیشتری سکه را جابه جا می کنند. چنین روندی نشان می‌دهد که با افزایش علاقه دارندگان به معامله، فعالیت بازار در حال افزایش است.

از سوی دیگر، یک روند نزولی در اندیکاتور نشان می دهد که بازار بیت کوین در حال حاضر غیرفعال تر شده است. این ممکن است نشان دهنده عدم علاقه کلی سرمایه گذاران به کریپتو در حال حاضر باشد.

اکنون نموداری وجود دارد که روند حجم معاملات بیت کوین را در سال گذشته نشان می دهد:

The indicator's value seems to have been at low values recently | Source: Arcane Research's The Weekly Update - Week 15, 2022

همانطور که در نمودار بالا می بینید، حجم معاملات روزانه بیت کوین اخیراً با مشکلات زیادی مواجه شده است و به میانگین ارزش های 7 روزه حدود 3 میلیارد دلار کاهش یافته است.

مطالب مرتبط | اکنون یا هرگز: بیت کوین در منحنی سهموی یک دهه پایه ایجاد می کند

این شاخص اکنون در پایین ترین سطح جولای سال گذشته قرار دارد. در آن زمان، قیمت به مدت چند ماه پس از سقوط ماه مه، یک طرفه تثبیت شده بود.

قیمت بیت کوین به بیش از 42 هزار دلار می رسد، آیا می تواند این حجم را احیا کند؟

معمولاً دوره‌هایی از حجم معاملات بالا زمانی بوده است که قیمت بیت کوین با موفقیت حرکات بزرگی انجام داده است. به این دلیل است که برای حفظ چنین حرکتی، بازار به تعداد بالایی از معامله گران فعال نیاز دارد.

مطالب مرتبط | آرامش قبل از طوفان: نوسانات بیت کوین به سطوح قبل از شکست صعودی می رسد

اما این نیز درست است که هر حرکت قیمتی بزرگ، سرمایه‌گذاران بیشتری را به بازار جذب می‌کند و در نتیجه حجم را افزایش می‌دهد. در مواردی که این اتفاق نمی افتد، رالی معمولاً زودتر از حد طولانی متوقف می شود.

امروز، قیمت بیت کوین چند روز پیش پس از سقوط به زیر سطح 39 هزار دلار، دوباره از مرز 42 هزار دلار عبور کرد. نمودار زیر روند را نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

The value of BTC seems to have shot up over the last couple of days | Source: BTCUSD on TradingView

این امکان وجود دارد که این افزایش جدید بتواند کمی صدا را احیا کند. با این حال، این نیز درست است که تعداد کمی وجود داشته است موارد امسال که افزایش قیمت با افزایش حجم همراه نبود. حال باید دید این بار کدام سناریو اجرا خواهد شد.

Featured image from Unsplash.com, charts from TradingView.com, Arcane Research

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر