بازار کریپتو در چند هفته گذشته نوسانات زیادی داشته است، اما با افزایش هفته گذشته در نهایت به قلمرو طمع فرود آمد. با این حال، از آنجایی که رالی کاهش یافته بود و اصلاح اجتناب ناپذیر بازار آغاز شده بود، احساسات بار دیگر به سمت منفی تغییر کردند. این باعث شده بود که شاخص ترس و طمع از قلمرو حرص و طمع خارج شود و در نهایت به خنثی ختم شود. در حال حاضر، بازار در حالت سکون و منتظر حرکت بعدی است.

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال در حالت خنثی

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال به ترسیم احساس سرمایه‌گذاران نسبت به بازار کمک می‌کند. در حال حاضر، نه خوب است و نه بد که شاهد رکود شاخص در قلمرو بی طرف بوده است. توجه به این نکته مهم است که وقتی بیت کوین به 47000 دلار رسیده بود، احساسات بسیار به طمع کشیده شده بود، اما اکنون، به نظر می رسد بیشتر این احساسات مثبت پس از کاهش جزئی بیت کوین که آن را به منطقه 46000 دلاری بازگرداند، از بین رفته است.

مطالب مرتبط | پس از خرید ایلان ماسک 9.2 درصد از توییتر، دوج کوین افزایش یافت، چه خبر؟

با کاهش بیت کوین، کل بازار به طور طبیعی همراه با آن سقوط کرده بود. این امر به ناچار ارزش کل بازار را به پایین 2 تریلیون دلار کاهش داد. با این وجود، بازار یک بار دیگر شروع به بهبودی کرده است، که توضیح می دهد که چرا شاخص به طور کامل به منطقه ترس سقوط نکرده است.

هفته گذشته، شاخص در طمع به پایان رسیده بود، در تضاد کامل با ترس شدیدی که شاخص در ماه قبل بسته شده بود. موقعیت فعلی شاخص در 52 خنثی نشان می دهد که سرمایه گذاران هیچ حرکت مهمی در بازار انجام نمی دهند. عمدتاً، خرید و فروش‌ها یکدیگر را متعادل می‌کنند و سرمایه‌گذاران در حال حاضر به هیچ وجه حرکت نمی‌کنند.

مطالب مرتبط | جریان های خروجی صرافی بیت کوین نشان می دهد که رالی ممکن است تازه شروع شود

این به راحتی قابل درک است، زیرا بازار عمدتاً از نظر شتاب کاهش یافته است. ارزهای رمزپایه برتر مانند بیت کوین و اتریوم همچنان در همان منطقه به روند خود ادامه می دهند و تلاش می کنند تا بالاتر از نقاط مقاومت قابل توجه بعدی قرار گیرند. در حالی که بقیه بازار منتظر هستند تا از آنچه رهبران بازار انجام می دهند پیروی کنند.

با این حال، از آنجایی که اکثر بازار به تجارت در فضای سبز ادامه می‌دهد، Fear & Greed علیرغم اینکه در قلمرو خنثی قرار دارد، به سمت طمع متمایل می‌شود. با چیزی که به نظر می رسد یک نقطه جهش دیگر برای بازار کریپتو باشد، این شاخص ممکن است قبل از پایان هفته دوباره به طمع بازگردد.

نمودار ارزش کل بازار ارز دیجیتال از TradingView.com

Market cap at $2.098 trillion | Source: کریپتو Total Market Cap on TradingView.com
Featured image from Stears Business, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر