از آنجایی که بازار کریپتو رو به وخامت گذاشته است، سرمایه گذاران نهادی سرمایه گذاری های خود را در اتریوم به تدریج کنار می گذارند. دارایی دیجیتال قربانی جریان های خروجی متعددی شده بود که کل AuM (دارایی های تحت مدیریت) آن را کاهش داده بود و این روند در این هفته ادامه داشت. سرمایه گذاران نهادی به جای حرکت به سمت یک رقیب بزرگتر، بیت کوین، اکنون به سمت شبکه هایی می روند که در رقابت مستقیم با اتریوم هستند.

پول کلان اتریوم را به الگوراند می‌سپارد

Algorand یکی از رقبای پیشرو اتریوم است که در فضای غیرمتمرکز مالی (DeFi) موج ایجاد کرده است. به همین دلیل، سرمایه گذاران نهادی بیشتری انتخاب کرده اند که چادر خود را با پلت فرم قرارداد هوشمند راه اندازی کنند. چیزی که این امر منجر به حرکت سرمایه گذاران نهادی از اتریوم به رقبایی مانند Algorand شده است.

مطالب مرتبط | Cardano TVL در عرض 24 ساعت 30 درصد جهش کرد و به 155 میلیون دلار رسید

داده های هفته گذشته نشان می دهد که در حالی که اتریوم همچنان با پول های کلان از بین می رود، Algorand درست پشت سر آن بوده است تا تمام جریان های ورودی را جذب کند. بدین ترتیب، ورودی به پروتکل DeFi به 20 میلیون دلار رسید. این یک امتیاز جدید برای دارایی دیجیتال است و نشان دهنده علاقه روزافزون به سایر پروتکل های DeFi علاوه بر اتریوم است.

در مورد پلتفرم قرارداد هوشمند پیشرو، جریان های خروجی همچنان دارایی را تکان می دهند. هفته گذشته مجموعاً 11.6 میلیون دلار را ترک کرد. این جریان خروجی سالانه آن را به رقم خیره کننده 250 میلیون دلار رسانده است. در مقایسه با سایر آلتکوین ها، اتریوم در بین سرمایه گذاران نهادی شانس بدتری داشته است.

ETH trading below $2,000 | Source: ETHUSD on TradingView.com

این آلت‌کوین‌های دیگر، که اتفاقاً پروتکل‌های DeFi هستند، برای سال ورودی نیز ثبت کردند. سولانا و ترون به ترتیب 1.8 میلیون دلار و 0.4 میلیون دلار ورودی داشته اند که نشان می دهد پول کلان برای این آلت کوین ها صعودی است.

یک هفته نه چندان بد

برای سایر سکه های موجود در بازار، هفته گذشته ثابت شد که وحشتناک نبود. به عنوان مثال، ورودی به بیت کوین 69 میلیون دلار بود. ممکن است به اندازه سایر هفته‌های ورودی نباشد، اما گویای نگاه سرمایه‌گذاران نهادی به بازار حتی در روند نزولی کنونی است. جریان ورودی هفته گذشته، جریان ورودی بیت کوین را از سال تا به امروز به 369 میلیون دلار رساند، برخلاف اتریوم، که تحت سلطه جریان های خروجی بوده است.

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که AuM بیت کوین به پایین ترین حد از جولای 2021 کاهش یافته است. بلکه به دلیل کاهش ارزش دارایی دیجیتال در چند هفته گذشته است.

مطالب مرتبط | بیت کوین بر بازار مشتقات تسلط دارد تا ماه مه را با قیمتی بالا به پایان برساند

سایر وسایل نقلیه نیز از ورود به آنها لذت بردند. چند دارایی برای مدت طولانی مورد علاقه سرمایه گذاران نهادی بوده است و این امر حتی در بازار نزولی نیز به خوبی می درخشد، زیرا در هفته گذشته مجموعاً 4.8 میلیون دلار جریان داشته است. جریان ورودی کوتاه بیت کوین نیز به 1.8 میلیون دلار رسید.

در سراسر حوض، بازار اروپا شروع به دیدن نور در انتهای تونل می کند. پس از بیش از یک ماه خروج مداوم، جریان ورودی اروپا به 15.5 میلیون دلار رسید. با این حال، آمریکای شمالی همچنان با مجموع ورودی به 72 میلیون دلار تسلط دارد.

Featured image from کریپتوSlate, chart from TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها و توییت های خنده دار گاه به گاه…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر