پس از سومین سقوط هفتگی بزرگ خود در بیش از یک سال، قیمت بیت کوین (BTC) بالاخره شروع به افزایش کرد. علیرغم افزایش قریب الوقوع نرخ بهره فدرال رزرو، قیمت بیت کوین عملاً از سطح حمایت مهم 37500 دلار بازگشته است.

بیت کوین برای جهش 10 درصدی آماده است

تحلیلگران مختلفی مانند The Wolf of All Streets، Michael van de Poppe و PlanB نسبت به روند صعودی صعودی هستند و قیمت بیت کوین در حال حاضر بالای 39000 دلار است.

Santiment در توییتی در تاریخ 4 مه، ارائه‌دهنده داده‌های زنجیره‌ای اطلاعات تاریخی منتشر کرد که نشان می‌دهد افزایش 20 درصدی در نتیجه تراکنش‌های BTC در همان سطوح بین 16 و 22 فوریه منفی است. نسبت بیت‌کوین هفته از حجم معاملات در زنجیره در آمار سود/زیان سومین کاپیتولاسیون بزرگ در یک سال است.

با بهبود شرایط فنی، چندین تحلیلگر و معامله گران افزایش قیمت را در روزهای بعد پیش بینی کردند.

Michaal van de Poppe پیش بینی می کند که قیمت بیت کوین (BTC) از سطح فعلی افزایش خواهد یافت. او اظهار داشت،

«بیت‌کوین در این مرحله بسیار بهتر به نظر می‌رسد. احتمال اینکه رویداد امشب یک رویداد “شایعه را بفروش، اخبار را بخر” باشد در حال افزایش است.”

یک معامله گر برجسته ارزهای دیجیتال، The Wolf Of All Streets، پیش بینی کرد افزایش مجدد قیمت بیت کوین با شکستن آن از خط روند. اگر قیمت بیت کوین بالای 39000 دلار تثبیت شود، می توان رشد بزرگی را پیش بینی کرد.

Bitcoin On-Chain Transactions Volume. Source: Santiment

طبق گفته PlanB، به نظر می رسد مدل اصلی S2F 55 هزار دلاری که در مارس 2019 منتشر شد، روند قیمت بیت کوین را دنبال می کند. او همچنین انتظار دارد ارزش بیت کوین افزایش یابد.

قیمت بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته بیش از 5 درصد بهبود یافته و نزدیک به 39000 دلار تثبیت شده است. نهنگ ها همچنان در نزول تجمع می یابند و در نتیجه حجم معاملات افزایش می یابد. علاوه بر این، BTC از افت زیر سطح حمایت بحرانی جلوگیری کرده است. این نشان می دهد که ممکن است یک تجمع در چند روز آینده رخ دهد.

مطلب پیشنهادی | بیت کوین برای مدت کوتاهی از 40000 دلار عبور کرد، زیرا کشورهای بیشتری کریپتو را پذیرفتند

بیت کوین به صورت جانبی معامله می کند

بیت کوین طی چند روز گذشته به صورت غیر مستقیم معامله می شود و قیمت آن در 26 آوریل به زیر 40000 دلار کاهش یافته است. اگرچه پس از رسیدن به اوج های نوسانی نزدیک به 48000 دلار، قیمت در حال حاضر شروع به کاهش کرده است. بیت کوین عقب نشینی کرد و 45 درصد از ارزش خود را از دست داد. از سوی دیگر، فروشندگان بیت کوین خسته هستند زیرا قیمت از 25 آوریل در یک محدوده باریک معامله می شود.

ب

BTC/USD trades sideways. Source: TradingView

از سوی دیگر، بسته شدن روزانه به پایین‌تر از پایین‌ترین سطح جلسه، فرض صعودی قیمت را رد می‌کند. در آن شرایط، 36000 دلار پایین‌ترین نقطه نزولی خواهد بود.

BTC/USD در حال حاضر با قیمت 39874 دلار معامله می شود که 5.63 درصد در روز از زمان انتشار افزایش یافته است. بر اساس CoinMarketCap، اولین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار دارای حجم معاملات 24 ساعته 35,528,442,016 دلار است.

مطلب پیشنهادی | آیا بیت کوین به بیش از 40000 دلار می رسد یا به 35000 دلار کاهش می یابد؟

نوسانات کاهش می یابد

بر اساس آمار منتشر شده توسط صفحه اینترنتی Buy Bitcoin Worldwide، نوسانات تاریخی بیت کوین به پایین ترین حد در 18 ماه گذشته رسیده است. ارزش میانگین 60 روزه پیش بینی شده آن به 2.62 درصد کاهش یافت.

نوسانات بیت کوین (BTC) آخرین بار در نوامبر 2020 به این پایین بود، زمانی که سکه نارنجی برای اولین بار در این چرخه صعودی از 10000 دلار عبور کرد.

Image by Buy Bitcoin Worldwide

در 27 آوریل 2022، نوسانات سی روزه به پایین ترین حد محلی رسید، اما در حال حاضر نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد.

شاخص نوسانات بیت کوین (BVOL)، شبیه به VIX بازار سهام، نشان می دهد که قیمت بیت کوین در یک روز معین نسبت به قیمت قبلی چقدر تغییر می کند.

جدیدترین افزایش نوسانات بیت کوین (BTC) در جولای 2021 رخ داد، زمانی که ارز دیجیتال پرچمدار در یک دوره 30 روزه دو برابر نوسانات فعلی بود.

Featured image from Pixabay, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر