آخرین اطلاعات بازار نشان می دهد که بیت کوین/دلار آمریکا پس از ناکامی در حفظ حمایت 30000 دلاری، همچنان در حدود 29000 دلار در نوسان است.

تغییرات قیمت BTC، 15-25 مه 2022. / منبع: StormGain

در حالی که ارزهای دیجیتال اصلی متوقف می شوند، معامله گران و تحلیلگران در حال بررسی مشاهداتی در مورد اینکه حرکت بعدی قیمت چه خواهد بود، هستند. برخی به دنبال نشانه های مثبت از نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس هستند، در حالی که برخی دیگر به الگوهای نمودار تاریخی یا برجسته کردن همبستگی ارزهای دیجیتال با بازار سهام گسترده تر اشاره می کنند. چه بخواهد بیت کوین به زیر سطح قبل از سال 2020 سقوط کند یا نه، استراتژی های مفیدی وجود دارد که معامله گران می توانند از آنها برای سوددهی حتی در زمستان ارز دیجیتال استفاده کنند.

BTC در مجمع جهانی اقتصاد

کریپتوکارنسی موضوع مهمی در اجلاس WEF بود، با پنل‌های متعددی در مورد ارزهای دیجیتال، DeFi و CBDC که ترکیبی از رهبران فکری از بخش‌های مالی سنتی، فین‌تک و کریپتو را نشان می‌داد. فرانسیس سوارز، شهردار میامی، در حمایت از کاربردهای نوآورانه کریپتو در میان بازار نزولی صحبت کرد: «ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که سرمایه‌گذاران فقط از منظر بازگشت به چیزها نگاه می‌کنند، اما بیت‌کوین را باید از منظر نوآورانه و فناوری دید». جرمی آلر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت Circle Pay، و برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل Ripple نیز حضور داشتند و پتانسیل ارزهای دیجیتال برای پرداخت های فرامرزی و استیبل کوین های ملی را بررسی کردند.

با وجود اینکه ارز دیجیتال یک موضوع داغ است، اما به نظر نمی رسد قیمت بیت کوین در بازار به طور معناداری تحت تأثیر بحث های کنفرانس این هفته قرار گرفته باشد. با این وجود، این نشانه آن است که وضعیت خارجی ارزهای دیجیتال در سیستم اقتصادی جهانی متعلق به گذشته است. در حال حاضر، اگر ارزهای دیجیتال هنوز عمدتاً به عنوان یک دارایی سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود، آیا بازار سهام گسترده تر می تواند سرنخی برای حرکت بعدی داشته باشد؟

ارتباط با سهام آمریکا

رفتار بازار بیت کوین اخیراً با سهام ایالات متحده، به ویژه سهام فناوری، ارتباط نزدیکی داشته است. بخش دوم، به ویژه، در حال مبارزه با تعدیل بازار پس از همه گیری است، اما بازار سهام نشانه های مثبتی از حیات را نشان می دهد. S&P 500، Dow و Nasdaq همگی پس از یک شکست سنگین شروع به صعود کرده اند که یک شاخص مثبت برای ارزهای دیجیتال نیز هست.

یکی از شاخص هایی که در حال مشاهده است شکاف آتی CME است. معاملات آتی BTC 24/7 در CME معامله نمی شود، بنابراین قیمت در آنجا اغلب برای پر کردن شکاف بین معاملات بسته و باز CME حرکت می کند. BTC/USD موفق شد شکاف آتی CME را در جهت نزولی ببندد، بنابراین انتظار می رود که برای پر کردن شکاف آتی بازگردد. با این حال، همیشه این کار را به سرعت انجام نمی دهد.

کریپتو همچنان بیشتر به عنوان یک دارایی در معرض خطر تلقی می شود تا یک پناهگاه امن، و حتی ضعف فعلی دلار آمریکا برای جذب سرمایه گذاران به بیت کوین کافی نیست. یکی از عوامل مطمئناً فدرال رزرو ایالات متحده است که در تلاش برای جلوگیری از تورم، نرخ بهره دلار را افزایش می دهد.

با توجه به نوسانات معروف کریپتو در مقایسه با بازار سهام، ظهور بیت کوین و شرکت می تواند ناگهانی تر و چشمگیرتر از هر چیزی باشد که در وال استریت رخ می دهد. با نگاهی به نمودارهای BTC، می‌توانیم چند الگوی جالب را ببینیم که مبنایی برای تجزیه و تحلیل قیمت هستند.

مثلث: کجا شاهد شکست خواهیم بود؟

طی دو هفته گذشته، نمودار قیمت بیت کوین یک مثلث متقارن در محدوده باریک 28900 تا 30900 دلار تشکیل داده است. این احتمال وجود دارد که این الگو برای دو هفته دیگر ادامه یابد و سپس در هر دو جهت ظاهر شود.

نمودار BTC/USD که الگوی مثلث متقارن را نشان می دهد. / منبع: TradingView

مثلث متقارن نشان دهنده الگویی از قله های پایین تر و پایین ترها با باریک شدن مثلث است. به طور معمول، زمانی که قیمت از آستانه حمایت یا مقاومت فراتر می‌رود، الگو به شکست صعودی یا نزولی ختم می‌شود. حال و هوای فعلی سرمایه گذاران نزولی است و اکثر آنها روی رکود شرط بندی می کنند، اما اگر روندهای اقتصادی در حال توسعه خرس ها را غافلگیر کند، این امر جوایز بالقوه یک موقعیت صعودی را افزایش می دهد. اگر رویدادهای ژئوپلیتیکی رونق غیرمنتظره ای به اقتصاد بدهند، می تواند اتفاق بیفتد.

شاخص ترس و طمع کریپتو در تمام ماه تحت “ترس شدید” قرار گرفته است، با یک بهبودی کوچک در این هفته که نشان می‌دهد تهاجمی نزولی ممکن است کمی آرام‌تر شود، به خصوص اگر بیت کوین بالای 30000 دلار بهبود یابد. همانطور که به نقطه شکست مثلث نزدیک می شویم، ضرب المثل شجاع بودن در زمانی که دیگران می ترسند ممکن است گاو نر را تشویق کند تا برای یک پاداش بالا ریسک کنند.

پیش بینی متقاطع مرگ

تحلیلگران درباره الگوهای موسوم به “صلیب مرگ” در نمودار بیت کوین بحث کرده اند. این پدیده زمانی رخ می دهد که میانگین متحرک 50 دوره ای کاهشی (50MA) از 200MA عبور کند. از لحاظ تاریخی، متقاطع مرگ نشان دهنده کاهش قابل توجه قیمت است و وضعیت فعلی BTC/USD نشان می دهد که تلاقی مرگ قریب الوقوع است.

نمودار 1 ساعته BTC/USD نشان دهنده شاخص متقاطع MA / منبع: StormGain

بر اساس سابقه تاریخی، BTC به دنبال تلاقی مرگ کاهش می یابد، معمولاً با درصدی مطابق با افت قبل از متقاطع. کاهش پیش از متقاطع فعلی 43 درصد بود، بنابراین در صورت وجود این الگو، می‌توانیم انتظار کاهش قیمت تا حدود 22 هزار دلار را داشته باشیم. با این حال، در طول تقاطع‌های مرگ قبلی در سال‌های 2020 و 2021، کراس به خودی خود نقطه پایانی قیمت و شروع یک بازگشت فوق‌العاده بود.

معامله گران باید اقدامات اطراف صلیب را از نزدیک تماشا کنند. اگر به نظر می رسد که از دو سال قبل پیروی می کند، پس زمان خوبی برای خرید قبل از بهبود خواهد بود. اگر مانند کراس های قبل از 2020 رفتار کند، تقریباً می توانیم پیش بینی کنیم که قیمت بیشتر کاهش می یابد.

یک دوره دو ساله؟ آنچه قبل از خرید دیپ باید بدانید

سقوط بازار کریپتو از نظر تاریخی ثابت کرده است که فرصت های خوبی برای خرید سکه ها به قیمت ارزان قبل از فروش آنها برای سود در دوره صعودی بعدی است. به عنوان مثال، خرید بیت کوین به قیمت حدود 6 هزار دلار در سال 2020 و فروش به قیمت 60 هزار دلار قبل از سال 2022. در حال حاضر انتظار می رود بیت کوین به زیر 24 هزار دلار برسد و آلت کوین ها از الگوی حرکت دهنده اول پیروی خواهند کرد. بنابراین، اگر کسی بیت کوین تخفیفی را دریافت می کند، چه زمانی باید منتظر بالاترین قیمت های جدید باشد؟ چشم انداز بلندمدت بیت کوین مطمئناً صبر برخی از معامله گران را آزمایش خواهد کرد.

مفسر محبوب توییتر کریپتو، Il Capo of کریپتو (@کریپتوCapo)، یک هدف معتبر را تعیین کرد: دارندگان سرمایه فقط باید انتظار داشته باشند که BTC در سال 2024 به بالاترین حد خود برسد. چرا؟ نصف شدن بلاک بعدی بیت کوین برای آن سال برنامه ریزی شده است و پاداشی که به ماینرها داده می شود از 6.25 بیت کوین به 3.125 بیت کوین در هر بلوک کاهش می یابد و عرضه را کندتر می کند و خرید را جذاب تر می کند. در آن مرحله، بیت کوین این پتانسیل را دارد که از 70 هزار دلار فراتر رود و به ارتفاعات جدیدی برسد.

از لحاظ تاریخی، دوره‌های بازار نزولی بیت‌کوین جایی بوده است که معامله‌گران خرده‌فروشی در بازار کریپتو خرید می‌کنند، و داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که اکنون اوضاع فرقی نمی‌کند. اما معامله گران جدید باید صبور باشند و همچنین استراتژی هایی را برای زنده ماندن در زمستان آماده کنند. خوشبختانه، بهترین صرافی های ارز دیجیتال طیف وسیعی از گزینه ها را برای سود در بازارهای رو به رشد و نزولی ارائه می دهند.

استراتژی های معاملاتی برای آب و هوای زمستان

StormGain یک پلتفرم ارز دیجیتال همه کاره است که برای فعال کردن استراتژی های معاملاتی سودآور بدون توجه به شرایط بازار طراحی شده است. نه تنها دارای کیف پول‌های ارز دیجیتال داخلی با پاداش‌هایی برای تجارت و نگهداری در درازمدت است، بلکه کارمزدهای پایین و پایینی نیز دارد که به شما کمک می‌کند به محض ایجاد فرصت‌های هیجان‌انگیز بازار، از آن استفاده کنید. این به معامله‌گران جدید اجازه می‌دهد تا نزول را بخرند، با قیمت تخفیف وارد بازار شوند و تا دوره صعودی بعدی ارزهای دیجیتال را جمع‌آوری کنند.

برای معامله گرانی که به مدیریت ریسک اهمیت می دهند، StormGain شاخص های ارز دیجیتال را نیز ارائه می دهد. آنها مجموعه‌ای از دارایی‌ها از توکن‌های مختلف هستند تا سبد شما را متنوع کنند تا از قرار گرفتن بیش از حد در معرض عملکرد هر یک از دارایی‌ها اجتناب کنید و در عین حال در موقعیتی قرار می‌گیرند که از بازیابی بازار به طور کلی سود ببرند.

علاوه بر این، معامله گران می توانند برای کوتاه کردن قیمت، تماس و گزینه هایی را خریداری کنند. اگر به اجماع اعتقاد دارید که احتمالاً بازار در کوتاه مدت سقوط خواهد کرد، پس کوتاه کردن قیمت کریپتو یک استراتژی قابل دوام برای سود در بازار نزولی است.

هر استراتژی که انتخاب می کنید، StormGain به همه معامله گران با بیت کوین رایگان صرفاً برای تجارت فعال در پلتفرم، به لطف استخراج کننده ابری داخلی بیت کوین خود، پاداش می دهد.

همه این ویژگی‌ها در اپلیکیشن موبایل یا پلتفرم وب با کاربری آسان StormGain موجود هستند. هنوز عضو StormGain نیستید؟ برای شیرین کردن ظرف، مشتریان جدید StormGain که تا 31 مه 2022 ثبت نام می کنند، برای اولین سپرده خود به مبلغ 10 USDT یا بیشتر، 20٪ پاداش دریافت می کنند. فقط در چند ثانیه ثبت نام کنید برای پیوستن به پلتفرم کریپتو با بهترین مزایا در تجارت!

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر