بیت کوین پس از سقوطی که هفته گذشته بازار را تکان داد اکنون رسماً در بازار نزولی دیگری قرار دارد. پس از سقوط بیش از 70 درصدی نسبت به بالاترین حد خود، سرمایه گذاران در سراسر فضا به دلیل این روند قیمت جدید، شروع به عقب نشینی از دارایی دیجیتال کردند. با این حال، روندهایی مانند اینها برای بیت کوین جدید نیست. اگرچه ممکن است بازار کنونی بدتر از بازارهای قبلی به نظر برسد زیرا هنوز ادامه دارد، اما در گذشته برخی بازارهای نزولی وحشیانه وجود داشته است.

انفجاری از گذشته

اغلب نگاهی به چرخه های قبلی بازار بیت کوین می تواند مفید باشد تا متوجه شوید که این چیزی غیرعادی نیست. بله، روند خرسی و گاو نر این بازار از آنچه در تاریخ ثبت شده است منحرف شده است اما همچنان بسیار شبیه به آنچه در گذشته ثبت شده است باقی مانده است.

برای بیت کوین، تناوب بین بازارهای خرسی و گاوی همیشه بخشی از تجربه بوده است. در طول 13 سال عمر خود چندین مورد از این چرخه های رونق و رکود را پشت سر گذاشته است و انتظار نمی رود به این زودی ها تغییر کند.

مطالب مرتبط | بیش از 250 میلیون دلار انحلال با بازیابی بیت کوین بیش از 20000 دلار

بیت کوین تا کنون حدود 73 درصد از آخرین پیک چرخه خود را از دست داده است، اما این اولین بار نیست که چنین چیزی اتفاق می افتد. نگاهی به بازار نوامبر 2013 نشان می دهد که بیت کوین در واقع به کاهش خود ادامه داده است تا اینکه در نهایت به 407 روز باخت خود پایان داد و به 85 درصد از ارزش بالای تاریخ خود رسید. این پایان آن بازار گاوی گسترده بود.

برای کسانی که در بازار هستند، چرخه خرس گاو نر در سال 2017 نسبت به سال 2013 در ذهن آنها تازه تر است. با این حال، مانند سال 2013، کاهش سرمایه به همان اندازه وحشیانه بود، اگرچه مدت زمان کوتاه تری داشت. چیزی که تقریباً یک سال به طول انجامید، با عملکرد ضعیف 84 درصدی به پایان رسید.

BTC bear markets are always brutal | Source: Arcane Research

از آنجایی که دارایی دیجیتال همچنان این روند را از نزدیک حفظ می کند، انتظار می رود که این کاهش ادامه یابد. با توجه به دو مثال قبلی، می توان به راحتی به این نتیجه رسید که یک جنبش تاریخی، بیت کوین را در اواسط دهه 80 به پایان خواهد رساند. بنابراین، به احتمال زیاد پایین نیست و بازار احتمالا BTC را با قیمت 11000 دلار قبل از پایین ترین سطح بازار در اواخر سال 2022 خواهد دید.

آیا بیت کوین دنبال خواهد شد؟

در حالی که نگاه کردن به حرکات قبلی می تواند به تعیین جهتی کمک کند که قیمت بیت کوین ممکن است به پایان برسد، همیشه اطلاعات و رویدادهای جدیدی وجود دارد که می تواند به شدت بر آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، جو اقتصاد کلان در شرایط اخیر بازیگر بزرگی در حرکت دارایی دیجیتال بوده است. از آنجایی که ترس از تورم، افزایش نرخ بهره و نقدینگی کمتر در بازار وجود دارد، بیت کوین مستقیماً تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC enters bear market | Source: BTCUSD on TradingView.com

این امر منجر به درهم تنیدگی بازار در مورد بیت کوین و بازارهای مالی گسترده تر شده است. همانطور که فضای ارزهای دیجیتال بزرگتر می شود، پیامدهای بیشتری از تصمیمات فدرال رزرو، عملکرد بازار سهام، انتخابات ایالات متحده و مقررات ارزهای دیجیتال که در حال افزایش است را تجربه می کند.

مطالب مرتبط | تاریخ راه اندازی کاردانو واسیل هارد فورک تعیین شد، زمان خرید اخبار؟

با این وجود، بازی طولانی مدت برای بیت کوین بهترین شرط است. با بالا گرفتن احساسات، کهنه‌سربازان بیت‌کوین در حالی که منتظر سپری شدن زمستان هستند، به انباشته شدن و خواب زمستانی می‌پردازند. اگر تاریخ چیزی قابل اشاره باشد، در بازار صعودی بعدی، قیمت بیت کوین می تواند به 200000 دلار برسد.

Featured image from Forbes, charts from Arcane Research and TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها و توییت های خنده دار گاه به گاه…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر