• یک گزارش FBI می گوید که برنامه های ارز دیجیتال جعلی از 244 سرمایه گذار بیش از 40 میلیون دلار کلاهبرداری کرده اند.
  • در بیشتر موارد، کلاهبرداران قربانی را متقاعد می‌کردند تا اپلیکیشنی را با همان علائم تجاری یک شرکت واقعی دانلود کند.
  • مجرمان سایبری اکنون بر کیف پول‌های ارز دیجیتال و پل‌های بلاک چین تمرکز کرده‌اند که کاربران را قادر می‌سازد تا پول مجازی را در سراسر شبکه‌ها منتقل کنند.

پس از اینکه مجرمان سایبری بیش از 40 میلیون دلار از سرمایه گذاران در ایالات متحده سرقت کردند در حالی که به عنوان مشاغل معتبر ظاهر شدند، FBI به عموم مردم در مورد برنامه های کاربردی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال جعلی هشدار می دهد.

بر اساس این گزارش، مقامات فدرال 244 قربانی چنین برنامه های تقلبی بیت کوین را از اکتبر سال گذشته تا می امسال کشف کرده اند.

در اکثر موارد، به نظر می‌رسد که کلاهبرداران رویکرد نسبتاً آسانی داشتند، به این صورت که هدف را متقاعد می‌کردند که یک برنامه کاربردی را دانلود کند و دارای علائم تجاری مشابه یک سازمان قانونی ارزهای دیجیتال بودند.

سپس هکرها کاربر را متقاعد کردند که ارز دیجیتال را در کیف پول های مرتبط با حساب های جدید خود قرار دهد. پس از آن، قربانیان نمی توانستند از کیف پول خود پول برداشت کنند و مجرمان پول را نگه داشتند.

اداره تحقیقات فدرال (FBI) به سرمایه گذاران در ارزهای ارز دیجیتال شده توصیه کرده است که از دعوت نامه های ناخواسته برای دانلود برنامه های سرمایه گذاری آگاه باشند تا از صحت یک برنامه و شرکت پشت آن اطمینان حاصل کنند. و نسبت به برنامه هایی که عملکرد محدود یا شکسته دارند شک داشته باشید.

اگرچه مجرمان سایبری در طول تاریخ به ارزهای ارز دیجیتال شده به عنوان نوعی استثمار وابسته بوده اند، اما به طور فزاینده ای تمرکز خود را به سمت بهره برداری تغییر می دهند. کیف پول های کریپتو و پل های بلاک چین، فناوری هایی هستند که به کاربران اجازه می دهند ارزهای دیجیتال خود را از یک شبکه به شبکه دیگر منتقل کنند.

در حادثه ای که یک ماه پیش رخ داد، هکرها با سوء استفاده از یک نقطه ضعف، صد میلیون دلار از پل بلاک چین هارمونی به سرقت بردند. این حمله متعاقباً به باند لازاروس که توسط کره شمالی حمایت می شود نسبت داده شد.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر