بنیاد ویکی‌مدیا حساب BitPay را بسته و کمک‌های مالی ارزهای دیجیتال را متوقف می‌کند

بنیاد ویکی‌مدیا تصمیم گرفت که به اندازه کافی ارز دیجیتال داشته باشد زیرا ۷۱ درصد تصمیم گرفتند همه کمک‌های دارایی دیجیتال را ممنوع کنند و حساب BitPay خود را ببندند.

بنیاد ویکی‌مدیا که از ویکی‌پدیا حمایت می‌کند، حساب BitPay خود را می‌بندد و اعلام کرده است که بر اساس بازخورد جامعه، پذیرش کمک‌های ارزهای دیجیتال را متوقف خواهد کرد.

تصمیم برای پایان دادن به کمک‌های ارز دیجیتال پس از ۲۳۲ عضو یا ۷۱ درصد از بنیاد ویکی‌مدیا (WMF) گرفته شد. انجمن به الف رای مثبت داد پیشنهاد 10 ژانویه که مصرف انرژی، سهولت استفاده برای افراد تحریم شده، قرار گرفتن در معرض کلاهبرداری های ارز دیجیتال و پایداری محیطی را به عنوان دلایلی برای توقف آن ذکر کرد.

این مسائل نگرانی‌هایی را در مورد اینکه چگونه پذیرش ارز دیجیتال می‌تواند در درازمدت به اعتبار بنیاد آسیب برساند، ایجاد کرد. ویکی‌پدیا یک دایره‌المعارف آنلاین منبع باز است و BitPay یک سرویس پرداخت ارز دیجیتال است که به عنوان شریک از آن استفاده می‌کند.

در یک به روز رسانی در اول ماه مه به پیشنهاد اصلی WMF، مدیر ارشد پیشرفت لیزا سیتس-گروول اظهار داشت:

«بنیاد ویکی‌مدیا تصمیم گرفته است که پذیرش مستقیم ارزهای دیجیتال را به‌عنوان وسیله‌ای برای اهدا متوقف کند. […] به طور خاص، ما حساب BitPay خود را می بندیم، که توانایی ما را برای پذیرش مستقیم ارز دیجیتال به عنوان روشی برای اهدا از بین می برد.

پیشنهاد و بحث متعاقب آن نشان داد که در سال 2021 تنها حدود 130000 دلار کمک مالی به ارزهای دیجیتال انجام شده است که 0.08 درصد از کل درآمد بنیاد را تشکیل می دهد. در نتیجه، بعید است که بنیاد پس از تصمیم اخیر خود از نظر مالی آسیب ببیند.

عضو WMF “GorillaWarfare” حرکت ممنوعیت را تحسین کرد، زیرا آنها نوشت: “این یک خبر عالی است. از اینکه به صحبت های جامعه گوش دادید متشکرم.»

برعکس، یکی از مخالفان سرسخت ممنوعیت از ژانویه که شناسه آن “95.91.212.65.01” است، نوشت:

“این مایه شرمساری است. به خصوص آخرین استدلالی که برای این RfC ارائه شد کاملاً ارتجاعی بود. استقبال رسانه‌ها از اوکراین را که ارزهای ارز دیجیتال شده را برای کمک‌های مالی تنها چند هفته بعد می‌پذیرد، مقایسه کنید.»

موزیلا حرکت مشابهی را برای ممنوع کردن کمک های مالی برای مرورگر فایرفاکس خود در ژانویه انجام داد، اما تا حدی در آوریل تصمیم خود را تغییر داد و شروع به پذیرش ارز های دیجیتال از طریق شبکه های اثبات سهام (PoS) مانند Polygon (MATIC).

چندین رای دهنده در بنیاد ویکی مدیا وضعیت موزیلا را به عنوان یکی از مواردی که باید تماشا کرد ذکر کردند، زیرا می تواند بر نحوه تصمیم گیری بنیاد در مورد کمک های ارز دیجیتال تأثیر بگذارد.

مربوط: “آماده، ثابت، NFT:” دولت اوکراین کمک های مالی NFT را می پذیرد

به نظر نمی رسد که حامیان این ممنوعیت از چشم انداز یک جامعه کریپتو رد شده تهدید شوند. عضو بنیاد “Dronebogus” در حمایت از این ممنوعیت نوشت:

ویکی‌مدیا بزرگترین مجموعه آموزش رایگان وب روی کره زمین است، جو کریپتو برای «نابودی ما» چه خواهد کرد؟ یک مقاله بد بنویسید؟ به 650 فالوور توییترش بگویید به Everipedia بروند؟

Everipedia یک دایره المعارف آنلاین رقیب مبتنی بر بلاک چین است. بنیاد ویکی‌مدیا از سال ۲۰۱۴ کمک‌های ارزهای دیجیتال را پذیرفته است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس