“دگن باغ وحش” بیش از 115000 کیف پول برای پیوستن به بازی ثبت کرده است که بیش از 700 میلیون دلار متعهد شده است.

بنیانگذار DAO Maker بازی را بر اساس پروژه متروکه Logan Paul تنها در 30 روز می‌سازد


Degen Zoo، یک بازی NFT با الهام از مفهوم بحث برانگیز کریپتو باغ وحش یوتیوبر لوگان پل، بیش از 115000 کیف پول برای پیوستن به بازی ثبت نام کرده است، با تعهدات بیش از 700 میلیون دلار. کریستوف زاکنون، بنیانگذار DAO Maker، چالش ساخت نسخه‌ای از بازی با مضمون باغ وحش خود را تنها در 30 روز بر عهده گرفت.

در آگوست 2021، لوگان پل پروژه‌ای به نام کریپتو Zoo را اعلام کرد که شامل خرید تخم‌مرغ‌های غیرقابل تعویض می‌شود که ظاهراً به حیوانات تبدیل می‌شوند و به مالکان این امکان را می‌دهد تا از طریق توکن‌های باغ‌وحش درآمد غیرفعالی کسب کنند. طبق گزارش ها، این پروژه بیش از 3 میلیون دلار از فروش NFT و ده ها میلیون دلار در توکن های باغ وحش به دست آورد. با این حال، این پروژه مطابق وعده‌ها عمل نکرد و بسیاری از شرکت‌کنندگان احساس کردند که توسط اینفلوئنسر به سمت فرش کشیده شده‌اند.

با الهام از بازی Paul’s کریپتو Zoo، که منتقدان آن را «کلاهبرداری» نامیده‌اند، بازی «دیگن باغ‌وحش» کریستوف زاکنون تأثیر سرمایه‌داری بر انقراض حیوانات را شبیه‌سازی می‌کند و دارای نشانه‌ای کاهش‌دهنده تورم و مجموعه NFT از 120 گونه در معرض خطر است. بازیکنان انگیزه دارند NFT خود را “کشتن” کنند، مجموعه را به سمت انقراض سوق دهند و آگاهی را در مورد اثرات مخرب طمع انسان بر حیات وحش افزایش دهند. Zaknun متعهد شده است که تمام سود حاصل از باغ وحش دگن را به امور خیریه اهدا کند.

تصمیم زاکنون برای پخش روزانه به‌روزرسانی‌های پیشرفت خود، علاقه بیش از 250,000 نفر را به خود جلب کرده است، با بیش از 30,000 تراکنش شبکه آزمایشی توسط 3,000 بازیکن طی چند روز پس از انتشار اولین شبکه آزمایشی.

بنا بر گزارش ها، لوگان پل ویدئویی منتشر کرد که در آن اظهار داشت که کریستوف زاکنون حق ندارد جدول زمانی توسعه مورد نیاز را دیکته کند، پس از انتقاداتی که پل به مدت یک سال پس از جمع آوری بودجه برای پروژه باغ وحش کریپتو خود کاری انجام نداده است.

دو ماه پیش، Coffeezilla که خود را «کارآگاه اینترنتی افشاگر کلاهبرداری‌ها» می‌نامید، مجموعه‌ای از افشاگری‌ها را منتشر کرد که در آن پروژه NFT لوگان پل را بررسی و افشا می‌کرد که هرگز وجود نداشت.

در ویدیوهای یوتیوب، سرمایه گذاران در این بازی ادعا کردند که صدها هزار دلار از دست داده اند. پس از انتشار ویدیوی Coffeezilla، لوگان پل تهدید به شکایت از Coffeezilla کرد به دلیل افترا پس از اینکه او پروژه توکن غیرقابل تغییر پالس CryptoZoo را به «کلاهبرداری» متهم کرد. با این حال، اندکی پس از آن، پل ویدیوی پاسخ خود را با هدف Coffeezilla حذف کرد. عذرخواهی کرد و قول داد تهدیدات خود را مبنی بر طرح دعوی افترا در مورد این ویدئوها کنار بگذارد و گفت:

“این عجولانه و نادرست با موضوع اعتماد موجود بود، بنابراین من امروز با او تماس گرفتم و عذرخواهی کردم.”

مربوط: یوتیوبر برای تبلیغ NFT های جعلی از جنگنده MMA طعمه می گیرد: خبرنامه Nifty، 1 تا 7 فوریه

همانطور که Cointelegraph در 3 فوریه گزارش داد، لوگان پل و CryptoZoo با شکایتی مواجه شدند ماه گذشته با ادعای “سرمایه گذاری متقلبانه” اینفلوئنسر یوتیوب، “کشش فرش” را اجرا کرد.

این دادخواست دسته جمعی، مدیران پل و کریپتو باغ وحش را به سرقت میلیون ها دلار ارز دیجیتال از خریداران از طریق یک طرح کلاهبرداری متهم می کند. این شکایت در 2 فوریه در منطقه غربی تگزاس با شاکی مطرح شد که دان هالند مدعی شد که مدیران پل و کریپتو باغ وحش قول دسترسی انحصاری به دارایی‌های ارز دیجیتال و سایر مزایا را داده‌اند اما در عوض با پول فرار کرده‌اند.

کوین تلگراف برای اظهار نظر با لوگان پل تماس گرفت اما در زمان انتشار آن را دریافت نکرده بود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر