بهمن (AVAX) در آوریل بیش از 30٪ از دست می دهد، اما ردپای DeFi آن فضایی برای صعود باقی می گذارد.

AVAX زیر 65 دلار معامله می شود، اما اکوسیستم بزرگ DeFi شبکه و استفاده از Dapp منعکس کننده اصول قوی آن است.

بهمن (AVAXقیمت در ماه آوریل بیش از 30 درصد کاهش یافته است، اما علیرغم حرکت منفی قیمت، پلت فرم قرارداد هوشمند به دلیل مقیاس پذیری، تراکنش های کم هزینه و ردپای بزرگ آن در چشم انداز DeFi همچنان یکی از رقبای اصلی برای برنامه های غیرمتمرکز است.

توکن AVAX/USD در FTX. منبع: TradingView

این شبکه با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است و از این نظر منحصر به فرد است که با تنگناهای عملیاتی کارمزدهای بالا و تراکم شبکه مواجه نیست.

Avalanche توانست بیش از 9 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده (TVL) را با ارائه راه حل مقیاس بندی لایه 1 اثبات سهام (PoS) به دست آورد. این شاخص بسیار مرتبط است زیرا سپرده های قراردادهای هوشمند شبکه را اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، زنجیره هوشمند بایننس که از سپتامبر 2020 اجرا می شود، دارای 10.4 میلیارد دلار TVL است.

اخبار مثبت می تواند یک حمایت قیمت ایجاد کند

اگرچه قیمت توکن AVAX آسیب دیده است و حتی TVL پشت برخی از رقبای خود ایستاده است، سرمایه گذاران بر اساس تحولات اساسی مثبتی که در ماه آوریل رخ داده اند، صعودی باقی می مانند.

طبق گزارش 14 آوریل بلومبرگ، آوا لبز، توسعه دهنده اصلی بلاک چین بهمن، 350 میلیون دلار از سرمایه گذاران جذب کرد. این معامله ارزش شرکت را 5.25 میلیارد دلار اعلام کرد و طبق داده‌های DappRadar، Avalanche نزدیک به 100 برنامه کاربردی فعال از امور مالی غیرمتمرکز گرفته تا بازارهای NFT و بازی را در اختیار دارد.

در اوایل ماه آوریل، سازمان‌های پشتیبان استیبل کوین الگوریتمی Terra USD مجموعاً 200 میلیون دلار در AVAX خریداری کرد برای ذخایر استراتژیک Terra USD خود. دو کوون، یکی از بنیانگذاران Terra به رشد اکوسیستم جامد Avalanche و پایگاه کاربران بزرگ اشاره کرد.

حتی با وجود اخبار مثبت، قیمت AVAX 53 درصد کمتر از بالاترین قیمت 147 دلاری خود باقی مانده است که منجر به ارزش بازار 18.4 میلیارد دلاری می شود. در مقایسه، ارزش بازار Terra (لونا) 31.0 میلیارد دلار است و سولانا (SOL) دارای ارزش کل 33.3 میلیارد دلار است.

ارزش کل قفل شده 10.5 درصد کاهش می یابد، اما از روند نزولی بازار پیروی می کند

معیار DApp اولیه Avalanche در 30 روز گذشته تقویت شد زیرا TVL شبکه به 121 میلیون AVAX بازگشت.

ارزش کل بهمن قفل شده است، AVAX. منبع: DefiLlama

نمودار بالا نشان می دهد که چگونه سپرده های DApp Avalanche در 14 مارس به 132.9 میلیون AVAX رسید، اما در اوایل آوریل به شدت کاهش یافت و به پایین ترین سطح از 3 ژانویه رسید. در نتیجه، 8.5 میلیارد دلار TVL فعلی 10.5 درصد در 30 روز گذشته کاهش یافته است. .

به عنوان مقایسه، TVL سولانا در مدت مشابه 9.5 درصد کاهش یافت و به 4.8 میلیارد دلار رسید. به طور مشابه، سپرده های قرارداد هوشمند اتریوم از 88.3 میلیارد دلار به 80.1 میلیارد دلار در مدت مشابه کاهش یافته است که کاهش 9 درصدی را نشان می دهد.

برای تأیید اینکه آیا کاهش TVL در Avalanche دردسرساز است، باید معیارهای استفاده از DApp را تجزیه و تحلیل کرد. برخی از برنامه‌های کاربردی مانند بازی‌ها و کلکسیون‌ها به سپرده‌های زیادی نیاز ندارند، بنابراین معیار TVL در این موارد بی‌ربط است.

بهمن داده های 30 روزه را DApps می کند. منبع: DappRadar

همانطور که توسط DappRadar نشان داده شده است، در 28 آوریل، تعداد آدرس های شبکه Avalanche در تعامل با برنامه های غیرمتمرکز نسبت به ماه قبل 14 درصد کاهش یافت. در مقایسه، شبکه Solana با افزایش 60 درصدی کاربر مواجه شد، در حالی که اتریوم ثابت ماند.

استفاده از DeFi قوی Avalanche همچنان یک عامل صعودی است

اگرچه TVL Avalanche در مقایسه با پلتفرم‌های قرارداد هوشمند مشابه، بیشترین ضربه را خورده است، استفاده از شبکه قوی در بخش DeFi وجود دارد. به عنوان مثال، 180830 آدرس فعال Trader Joe بالاتر از برنامه پیشرو DeFi اتریوم، MetaMask Swap است که دارای 116،210 کاربر فعال است.

داده‌های بالا نشان می‌دهد که Avalanche در مقابل زنجیره‌های رقیب جایگاه خود را حفظ کرده است. با توجه به اینکه قیمت AVAX در 28 روز 29.5 درصد سقوط کرد، سرمایه گذاران نباید وحشت کنند زیرا شبکه برنامه غیرمتمرکز داده های استفاده از TVL و DApp را ارسال کرده است.

نظرات و نظراتی که در اینجا بیان می شود، صرفاً مربوط به دیدگاه ها و نظرات است نویسنده و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیستند. هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس