به همین دلیل است که قیمت NFT تراشه‌های آبی تقریباً یک هفته پس از ضرابخانه Otherside همچنان افزایش می‌یابد

بیشتر بازار NFT در روند نزولی قرار دارد، اما داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌ها همچنان به سمت پروژه‌های سطح بلو چیپ جریان می‌یابند.

در ماه مه سال 2021، OpenSea نزدیک به 140 میلیون دلار در کل حجم بسته شد. یک سال به سرعت به جلو و غالب ترین بازار NFT بیش از 880 میلیون دلار در کمتر از یک هفته بسته شد تا حدی به دلیل ضرابخانه The Otherside آزمایشگاه یوگا. در نتیجه این ضرابخانه، موج جدیدی از نقدینگی به اکوسیستم NFT تزریق شد و در حال حاضر سرمایه کل بازار NFT بیش از 19.4 میلیارد دلار است.

ارزش و حجم بازار NFT. منبع: NFTgo

در دو هفته گذشته بیشتر بازار شاهد اقدامات کمی بود، اما پس از آن این وضعیت تغییر کرد ضرابخانه Otherside تنها در سه ساعت بیش از 317 میلیون دلار بسته شد.

این قطعات زمین کاملاً منحصر به فرد و به طور تصادفی طبقه بندی شده اند بیش از 194000 اتر (536137000 دلار) جمع آوری کرده اند و در کمال تعجب بسیاری، آزمایشگاه یوگا شروع به بازپرداخت کسانی کرده است که در جنگ های گازی قابل پیش بینی شکست خورده اند که ارزش بیش از 100 میلیون دلار اتر را سوزانده است. برخی از دارندگان دارایی‌های ایردرود شده را نیز تبلیغ کردند 930000 دلار.

قیمت NFTها ممکن است اندکی به خواب رفته باشد، زیرا بسیاری از معامله گران NFT برای پروژه های با حجم کم، سرنوشت قریب الوقوع را ترسیم می کنند، اما به نظر می رسد نقدینگی ایجاد شده توسط فروش Otherside اثر معکوس داشته باشد.

سرمایه گذاران دیگر NFT های بلوچیپ را محو نمی کنند

خارج از Bored Ape Yacht Club (BAYC) و Mutant Ape Yacht Club (MAYC)، NFT های سطح آبی تراشه مانند Doodles، Azuki، CloneX و Meebits در 7 روز گذشته افزایش قابل توجهی در حجم داشته اند.

پس از اعلام برنامه‌های Yuga Labs برای توسعه ابزار Meebits، Meebits تقریباً 167% افزایش در حجم کل فروش و 19% افزایش در میانگین قیمت فروش داشت.

Meebits متوسط ​​7 روزه حجم و قیمت. منبع: دریای آزاد

حجم Meebits در پایان آوریل شروع به جوشیدن کرد و از آغاز ماه مه شاهد افزایش بود. میانگین قیمت فروش در 7 روز گذشته 15 درصد افزایش و حجم آن بیش از 65 درصد افزایش یافته است.

میانگین حجم و قیمت 7 روزه آزوکی. منبع: دریای آزاد

به نظر می‌رسد معامله‌گران NFT که اکوسیستم‌های NFT خاصی را ترک کرده‌اند، سود خود را پس می‌گیرند و برای ارتقای مجموعه خود با NFT وضعیت بلوچیپ سرمایه‌گذاری می‌کنند.

با پیروی از مسیری مشابه با Azuki، Doodles NFT در 7 روز گذشته تقریباً 250 درصد افزایش حجم داشته است. قیمت کف نیز از ابتدای ماه مه به طور پیوسته در حال افزایش بوده و در حال حاضر روی 23 اتر است. (65458 دلار).

یک روند واضح این است که جدیدترین تزریق سرمایه، قیمت‌های NFT با چیپ آبی را افزایش می‌دهد و بقیه بازار تحت سلطه PFP را کاهش می‌دهد. آیا این می تواند آغاز حدس و گمان گری وی باشد که 99٪ از مجموعه ها به صفر، تنها 1٪ بالا را با ارزش باقی می گذارد؟

استودیوهای RTFKT، CloneX NFT نیز موج سواری کرده اند. فقط یک هفته پیش قیمت های کف در محدوده 16.5 اتر تا 17.5 اتر افزایش یافت، اما اکنون در 19.7 اتر قرار دارند.

کلون ایکس – تاکاشی موراکامی قیمت کف 7 روزه. منبع: NFTpricefloor

این افزایش قیمت را می‌توان به افشای MNLTH NFT نسبت داد که اولین کفش ورزشی نایک مجهز به بلاک چین را با قابلیت‌های شکل‌گیری و جعل نمایش می‌دهد (به این معنی که می‌توان برای پوشیدن در زندگی واقعی ایجاد کرد).

همراه با ضربات رمان، صاحبان شیشه ای دریافت کردند که نشان دهنده اولین “پوست” بود و در آشکارسازی MNLTH، NFT سوزانده شد تا MNLTH 2 که جعبه اسرارآمیز دیگری است، بریده شود. بنابراین، سفر با استودیوهای RTFKT و اکوسیستم آن ادامه می یابد.

اگرچه NFT های مبتنی بر اتریوم در مقایسه با پروژه های سایر بلاک چین ها مورد توجه قرار گرفته اند، اما پشتیبانی اخیر OpenSea از NFT های Solana، زمین بازی را هموارتر می کند.

مربوط: آیا افزایش حجم OpenSea و فروش NFT با تراشه آبی نشانه اولیه یک بازار صعودی NFT است؟

Solana Summer part deux?

معامله‌گرانی که در معرض سولانا قرار ندارند، اکنون می‌توانند پس از آن با اکوسیستم NFT تعامل داشته باشند OpenSea پشتیبانی اضافه کرد برای زنجیره در حالی که سرمایه گذاران سولانا در استفاده از بازار جادویی عدن سولانا مصمم هستند، سایر معامله گران از گزینه جدید هیجان زده هستند.

در پروژه سولانا، Okay Bears است که اولین رتبه NFT بلاک چین سولانا در 5 رتبه برتر در نمودارهای حجمی OpenSea است. Okay Bears با هزینه 83 SOL (7111 دلار)، بحث‌هایی را در مورد کیفیت و ارزش آنها به راه انداخته است. از آنجایی که برخی از اینفلوئنسرهای NFT عکس نمایه خود را با یک خرس خوب تغییر دادند، حجم کل پروژه در 7 روز گذشته بیش از 34 درصد افزایش یافت، اما همچنان در حال کاهش است.

میانگین 7 روز Okay Bears حجم / قیمت منبع: دریای آزاد

موفقیت Okay Bears باعث شده است که سرمایه‌گذاران به دنبال «تابستان سولانا» دیگر باشند و Catalina Whale Mixer NFT نیز در OpenSea سروصدا کرده است.

اگرچه این پروژه در دسامبر 2021 راه اندازی شد، اینفلوئنسرهای NFT و بازیگران مهم به زمانی بازگشته اند که برای اولین بار وارد پروژه شدند و از آن زمان به فروش های بزرگ و دستاوردهای قابل توجهی دست یافته اند.

در حال حاضر 12 پروژه Solana NFT در فهرست 100 پروژه برتر OpenSea برای حجم کل قرار دارند و این می تواند نشان دهد که جمع آوری کننده NFT بالاتر از حد متوسط ​​می تواند در بین بلاک چین ها متنوع باشد.

DeGods NFT از نظر حجم کل در OpenSea در 40 مجموعه برتر NFT قرار دارد. کف DeGods که خود را مجموعه‌ای از تورم‌زدایی از افراد نامتناسب، پانک‌ها و منحط‌ها توصیف می‌کند، در حال حاضر 310 SOL (27190 دلار) در OpenSea و 245 SOL (20851 دلار) در Magic Eden است.

داده های Magic Eden نشان می دهد که DeGods در ماه آوریل شاهد افزایش 179 درصدی قیمت کف بود و افزایش دیرهنگام در OpenSea مشاهده شد.

میانگین 30 روز DeGods حجم / میانگین منبع: دریای آزاد

با توجه به اینکه NFT های سطح بلو چیپ مانند BAYC و CloneX استانداردهایی را در رابطه با ارزش ویژه برند و جوامع پاداش تعیین کرده اند، به نظر می رسد سرمایه گذاران این مجموعه ها را دو برابر می کنند.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که NFT های اثبات نمایه حجم پایینی داشته اند، انواع دیگری از موسیقی، ادبی و NFT های مبتنی بر عضویت در حال ظهور هستند. NFT های اتریوم به وضوح نشان خود را در تاریخ تثبیت کرده اند. اما بلاک چین های دیگر با پروژه های NFT نیز در حال ظهور هستند.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس