داده‌ها نشان می‌دهند که سود باز بیت‌کوین به‌عنوان درصدی از ارزش بازار آن اخیراً در پایین‌ترین حد بوده است، نشانه‌ای که طرف مشتقات سالم بوده است.

بهره باز بیت کوین اکنون کمتر از 2 درصد از ارزش بازار است

همانطور که توسط تحلیلگر جیمز ون استراتن در جدید توضیح داده شده است پست در X، سمت مشتقات بازار “بسیار سالم” به نظر می رسد در حالی که آخرین بهبود BTC رخ داده است.

معیار مورد علاقه در اینجا “علاقه باز“، که تعداد کل موقعیت های بیت کوین مبتنی بر مشتقات را که در حال حاضر در همه صرافی های متمرکز باز هستند، پیگیری می کند.

وقتی ارزش این شاخص بالا می رود، به این معنی است که سرمایه گذاران در حال حاضر موقعیت های بیشتری را در بازار باز می کنند. به طور کلی، کل اهرم در بازار با وقوع چنین روندی افزایش می‌یابد، بنابراین قیمت دارایی ممکن است به دنبال آن نوسانات بیشتری پیدا کند.

از سوی دیگر، کاهش در متریک نشان می‌دهد که کاربران یا به میل خود موقعیت‌های خود را می‌بندند یا به زور توسط پلتفرم خود حذف می‌شوند. ممکن است پس از چنین کاهشی، ارز دیجیتال به شیوه ای پایدارتر رفتار کند.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند بهره باز بیت کوین را در چند سال گذشته نشان می دهد:

The value of the metric seems to have been going down in recent days | Source: @jvs_btc on X

در نمودار، سود باز به عنوان درصدی از ارزش بازار دارایی (یعنی ارزش کل کل عرضه BTC در گردش با قیمت لحظه ای فعلی) نمایش داده می شود.

به نظر می رسد که این اندیکاتور اخیراً نزولی را ثبت کرده است و به زیر علامت 2 درصد سقوط کرده است. این نشان می دهد که موقعیت ها در بازار مشتقه اکنون کمتر از 2 درصد از ارزش بازار را تشکیل می دهند.

از نمودار، قابل مشاهده است که متریک قبلاً با افزایش سکه به سمت یک به اوج رسیده است. بالاترین تاریخ جدید صورت گرفته بود. جالب اینجاست که ارزش بازار در این رالی به سرعت در حال افزایش بود، اما این نسبت همچنان روند صعودی داشت، به این معنی که حدس و گمان با نرخی سریعتر از قیمت در حال رشد بوده است.

این ممکن است نشانه آن باشد که طرف مشتقات شروع به گرم شدن بیش از حد کرده است. در کاهشی که به دنبال اوج قیمت صورت گرفت، سرمایه گذاران شروع به نقدینگی کردند که منجر به کاهش این نسبت شد.

آخرین افت قیمت به بازنشانی بیشتر بازار کمک کرد و این نسبت را به سطوحی که از فوریه مشاهده نشده بود کاهش داد. بیت کوین در حال افزایش بوده است تلاش برای بازیابی در چند روز گذشته، اما تا کنون، بازار مشتقه سرد مانده است. تحلیل‌گر می‌گوید: «در اینجا سخت است.

اکنون باید دید که آیا وضعیت سلامت بازار در روزهای آینده همچنان خوش بینانه به نظر می رسد یا خیر، بنابراین به طور بالقوه اجازه می دهد تا بهبودی یک گام فراتر برود.

قیمت بیت کوین

بیت کوین قبلاً به بالای 65500 دلار بازگشته بود، اما از آن زمان این دارایی با کاهش اندکی روبرو شده است زیرا اکنون به 64100 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the price of the asset has been heading up over the last few days | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از آندره فرانسوا مک کنزی در Unsplash.com، Glassnode.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر