داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که بیت‌کوین هنوز در چرخه کنونی متقاطع ندیده است که از لحاظ تاریخی دوره‌های پایانی را مشخص کرده است.

قیمت واقعی دارنده کوتاه مدت بیت کوین هنوز بالاتر از دارنده بلندمدت است

بر اساس آخرین گزارش هفتگی از گلاسنودSTH و LTH متوجه شدند که قیمت متقاطع هنوز در بازار نزولی فعلی رخ نداده است.

قیمت تحقق یافته” معیاری است که مبنای هزینه دارندگان متوسط ​​در بازار بیت کوین را نشان می دهد. مقدار آن با تقسیم بر محاسبه می شود کلاه متوجه شد با تعداد کل سکه های در گردش.

هر زمان که قیمت معمول بیت کوین به زیر مقدار این اندیکاتور برسد، سرمایه گذار متوسط ​​وارد حالت زیان می شود.

این مبنای هزینه نیز به طور طبیعی می تواند به طور خاص برای گروه های مختلف دارندگان محاسبه شود. گروه‌های مرتبط در اینجا «دارندگان بلندمدت» و «دارندگان کوتاه‌مدت» هستند. نموداری که روند قیمت های تحقق یافته این دو گروه را طی چند سال اخیر نشان می دهد:

The values of the two metrics seem to be approaching each other | Source: Glassnode's The Week Onchain - Week 37, 2022

دارندگان بلندمدت (LTHs) شامل همه آن دسته از سرمایه گذاران بیت کوین می شود که از حداقل 155 روز پیش سکه های خود را نگه داشته اند، در حالی که دارندگان کوتاه مدت (STHs) کسانی هستند که سکه های خود را کمتر از آن نگه داشته اند.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، قیمت های تحقق یافته (RPs) این دو گروه، متقاطع هایی را در دو بازار نزولی اخیر مشاهده کردند.

در این چرخه ها، LTH RP از STH RP با شروع خرس دیرهنگام عبور کرد. مفهوم چنین متقاطع این است که سکه‌هایی که اخیراً خریداری شده‌اند (در 155 روز گذشته) اکنون سود بیشتری نسبت به سکه‌هایی دارند که مدت‌ها پیش خریداری شده‌اند. این نشان می دهد که بازار یک رویداد کاپیتولاسیون عمیق را پشت سر گذاشته است.

با این حال، در طول بازار نزولی فعلی، کریپتو هنوز شاهد چنین متقاطع‌هایی نیست، حتی پس از 10 ماه کاهش.

دوره نزولی پس از متقاطع به مدت 339 روز در سال 15-2014 به طول انجامید، در حالی که این دوره برای سال 19-2018 145 روز بود. این نشان می دهد که خرس فعلی هنوز زمان زیادی برای شروع یک بازار صعودی دارد، زیرا این کراس اوور حتی هنوز اتفاق نیفتاده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که با سرعتی که این دو معیار به یکدیگر نزدیک می‌شوند، این تلاقی احتمالاً در این ماه اتفاق می‌افتد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 22.5 هزار دلار شناور است که در هفته گذشته 13 درصد افزایش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 7 درصد کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the value of the crypto has been going up during the last few days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Hans-Jurgen Mager on Unsplash.com, charts from TradingView.com, Glassnode.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر