داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نرخ‌های تامین مالی بیت‌کوین دوباره افزایش یافته است، که نشان می‌دهد ممکن است فشار طولانی دیگری برای ارز دیجیتال در انتظار باشد.

نرخ های تامین مالی بیت کوین ارزش مثبت نسبتا بالایی را نشان می دهد

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQaunt توضیح داده شده است پست، نرخ های سرمایه گذاری مثبت فعلی ممکن است به این معنی باشد که قیمت به زودی کاهش می یابد.

نرخ تامین مالی” شاخصی است که کارمزد دوره ای را که معامله گران معاملات آتی بیت کوین به یکدیگر می پردازند اندازه گیری می کند.

وقتی ارزش این معیار بزرگتر از صفر است، به این معنی است که معامله گران بلند مدت به سرمایه گذاران کوتاه مدت حق بیمه پرداخت می کنند تا در حال حاضر موقعیت خود را حفظ کنند. بنابراین این روند نشان می دهد که در حال حاضر احساسات اکثریت صعودی است.

از سوی دیگر، مقادیر منفی این اندیکاتور نشان می‌دهد که احساسات نزولی غالب‌تر است زیرا در حال حاضر شرکت‌های شورت در حال پرداخت لانگ هستند.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند نرخ های تامین مالی بیت کوین (72 ساعت کارشناسی ارشد) را در سال 2022 تاکنون نشان می دهد:

Looks like the value of the metric has surged up recently | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا می بینید، این کوانت نقاطی را مشخص کرده است که نرخ های تامین مالی بیت کوین در چند ماه گذشته به اوج خود رسیده است.

به نظر می رسد مدت کوتاهی پس از وقوع نرخ های سرمایه گذاری مثبت نسبتاً بالا، قیمت کریپتو کاهش شدیدی را مشاهده کرد.

مطالب مرتبط | پنج ماه ترس: کشتار بیت کوین کی پایان می یابد؟

فشردن طولانی یک رویداد اهرمی انبوه است که در آن انحلال‌های طولانی با هم آبشار می‌شوند. چنین فشاری می تواند قیمت را به شدت پایین بیاورد و به نظر می رسد موارد فوق با این فشار مشخص شده اند.

آ فشار کوتاهبرعکس، می تواند قیمت را افزایش دهد. بنابراین تحلیلگر استدلال می کند که اگر قیمت مجبور باشد هر گونه پیشرفت واقعی را مشاهده کند، بازار بیت کوین به نرخ های مالی منفی نیاز دارد.

با این حال، از آنجایی که در حال حاضر معاملات آتی بر بازار معاملات آتی سلطه دارند، برای کاهش نرخ سرمایه و انباشته شدن شورت ها باید فشاری طولانی اتفاق بیفتد.

مطالب مرتبط | خروجی نهادی بیت کوین نزدیک به بالاترین سطح یک ساله، روند نزولی بیشتری در راه است؟

اما با آن، قیمت کریپتو نیز ممکن است مانند نمونه‌های اولیه سال، دچار افت دیگری شود.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 39.5 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 1 درصد کاهش داشته است. در ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 15 درصد کاهش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

The price of BTC seems to have observed a sharp rise in the past twenty-four hours | Source: BTCUSD on TradngView

بیت کوین ماه هاست که با مشکل مواجه شده است و قیمت اخیراً هیچ نشانه ای از بهبود واقعی نشان نداده است زیرا در زیر سطح 40 هزار دلار باقی مانده است.

Featured image from Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر