قیمت بیت کوین (BTC) در روز جمعه شاهد نوسانات قابل توجهی بود که اغلب از مرز 40000 دلار عبور کرد اما نتوانست این سطح را حفظ کند.

از زمان نوشتن این خبر، برترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار 3.2 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش یافت و با قیمت 40205 دلار معامله شد.

بر اساس داده‌های CoinDesk، بیت‌کوین پس از شکستن این مرز با مقاومت سختی روبرو شد و در کمتر از یک ساعت به زیر 40000 دلار سقوط کرد.

طی چند ساعت آینده، ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان در سطح قیمتی که قبلا ذکر شد معامله شد، گهگاه از آن بالاتر رفت و سپس به زیر 40000 دلار رسید.

مطلب پیشنهادی | در یک نام چیست؟ فروش نام دامنه اتریوم 2300٪ افزایش یافت

کشورهای بیشتری از بیت کوین استقبال می کنند

بیت کوین در کنار سهام ایالات متحده افزایش یافت زیرا شواهد جدیدی از انباشت سرمایه گذاران و افزایش استفاده توسط کشورهای مختلف از آفریقا گرفته تا آمریکای مرکزی و جنوبی ظاهر شد.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال به 1.80 تریلیون دلار رسید که نسبت به 24 ساعت گذشته اندکی کاهش یافته است. با این حال، حجم کلی مبادلات ارزهای دیجیتال نزدیک به 14 درصد افزایش یافت و به 95.54 میلیارد دلار رسید.

بیت کوین برای دومین روز متوالی ثابت معامله شد و تقریباً افزایش کمی داشت. به گفته ادول پاتل، مدیر عامل و موسس Mudrex، طی چند روز گذشته در محدوده باریکی معامله شده است.

“پیش بینی می شود که یک الگوی مشابه در یکی دو روز آینده ادامه یابد. اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ، نیز به همین ترتیب و با اندکی افزایش معامله می‌شود. در مقایسه، اکثر ارزهای دیجیتال در روز گذشته در وضعیت قرمز قرار داشتند.

BTC total market cap at $736 billion on the daily chart | Source: TradingView.com

شکست در حفظ حرکت

بیت‌کوین در ساعات اولیه روز سه‌شنبه توانست رشد کوتاهی را حفظ کند، اما متعاقباً در بعدازظهر به زیر سطح حمایت ۴۰ هزار دلاری سقوط کرد و از آن زمان به پایین‌ترین حد در طول هفته رسیده است.

تا روز جمعه، شاخص ترس و طمع ارز رمزپایه یک امتیاز کاهش یافت و به 23 رسید که نشان می‌دهد در «ترس شدید» باقی مانده است.

در همان روز، بیت کوین در واکنش به شاخص های قوی تر بازار، اصلاحی صعودی داشت. با این حال، BTC در تلاش برای عبور از سد 40,000 دلاری، با فروش بیشتری مواجه است.

مطلب پیشنهادی | بیت کوین (BTC) نسبت به اوکراین به زیر 40000 دلار سقوط کرد و احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی

مقاومت قابل توجه

به گفته جان ایادلوکا، موسس و مدیر عامل شرکت چند استراتژی Banz Capital، نوسانات اخیر قیمت ارز دیجیتال «مقاومت قابل توجهی» را در محدوده 40000 تا 41500 دلار نشان داد.

او افزود که فشار فروش به ویژه “در حدود سطوح قیمتی 40000 تا 40500 دلار” شدید بوده است.

در همین حال، اخیراً جمهوری آفریقای مرکزی دومین کشور جهان است که بیت کوین را به عنوان نوعی پرداخت قانونی کرده است.

بانک مرکزی کوبا از صدور مجوز برای شرکت های خدمات دارایی مجازی خبر داد. این مجوز به افراد و سازمان های کوبایی و خارجی ارائه خواهد شد.

Featured image from Pixabay, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر