تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال در حال افزایش بوده است. این به طور طبیعی با هر روند نزولی در بازار همراه می شود، زیرا اگرچه بیت کوین ضربه می زند، اما آلت کوین ها همیشه ضررهای بدتری را ثبت می کنند و تسلط کمتری بر بازار به آنها می دهند. با این حال، تسلط بیت کوین در اینجا متوقف نشده است. اکنون به بازار مشتقات سرایت کرده است، جایی که تسلط ارزهای دیجیتال پیشگام حتی آشکارتر است.

افزایش بهره باز بیت کوین

علاقه عمومی باز به بازار کریپتو از زمانی که بازار در ماه دسامبر ضربه خورد، رو به کاهش بوده است. این در حال حاضر حدود 25 میلیارد دلار برای کل بازار است که تقریباً 50 درصد از اوج خود در نوامبر با حدود 48 میلیارد دلار کاهش یافته است. این منعکس کننده اتفاقاتی است که در همان دوره زمانی در بازار ارزهای دیجیتال رخ داده است. با این حال، وقتی صحبت از علاقه باز به میان می آید، بیت کوین به بدی بقیه عمل نکرده است.

مطالب مرتبط | جریان های خروجی صرافی بیت کوین نشان می دهد که سرمایه گذاران شروع به تجمع کرده اند

این دارایی دیجیتال در حال حاضر اکثریت علاقه باز جهانی به بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است. بیت کوین به تنهایی 63 درصد از کل سود باز در بازار را تشکیل می دهد، به این معنی که این ارز دیجیتال بیش از 15 میلیارد دلار سود باز دارد.

این یک پله بالاتر از ماه آوریل است که سلطه بهره باز بیت کوین به 50 درصد کاهش یافته بود. با افزایش اخیر در تسلط، شاخص ها به کاهش علاقه سوداگرانه در مورد آلت کوین ها با توجه به کاهش اخیر آنها اشاره می کنند.

BTC dominates global open interest | Source: Arcane Research

این روند کلی بازار کریپتو را دنبال می کند که در آن سلطه بیت کوین نیز رشد کرده است، هرچند با حاشیه کمتر. اگر آلت کوین ها به عملکرد بد ادامه دهند، تسلط بیت کوین ممکن است در چند هفته آینده افزایش یابد.

BTC هنوز پادشاه است

تا ماه می، زیان‌ها در بازار کریپتو آشکار بوده است، اما برخی از آنها پوشش بیشتری نسبت به دیگران داشته‌اند. با مقایسه زیان های متحمل شده توسط همه شاخص ها برای ماه می، بیت کوین ثابت کرده است که موثرترین سرمایه گذاری است.

تمامی شاخص ها برای ماه قرمز رشد دو رقمی را ثبت کرده بودند. با این حال، بیت کوین تنها 18 درصد ضرر داشته است در حالی که سایر شاخص ها بیش از 20 درصد زیان دیده اند. شاخص Small Cap مثل همیشه با 33 درصد زیان بیشترین ضربه را در بازار گرفت. در مورد شاخص‌های سرمایه متوسط ​​و بزرگ، زیان به ترتیب به 28 و 24 درصد رسید.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC recovers above $31,000 | Source: BTCUSD on TradingView.com

کاهش آلت کوین ها باعث افزایش تسلط بیت کوین شده است. تسلط BTC در ابتدای ماه مه در 42.5٪ باقی مانده بود و در پایان ماه افزایش یافت و به 46٪ رسید، بالاترین میزان در شش ماه گذشته.

مطالب مرتبط | تیم دراپر میلیاردر در مورد اینکه چه چیزی بازار بعدی بیت کوین را راه اندازی می کند

با آغاز یک ماه جدید بازار، مشخص نیست که آیا این سلطه ادامه خواهد داشت یا خیر. با توجه به اینکه بازار شروع به بهبودی کرده است، آلتکوین ها ممکن است به سرعت تسلط خود را در ماه گذشته به بیت کوین از دست بدهند.

Featured image from Yahoo! Sports, charts from Arcane Research and TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها و توییت های خنده دار گاه به گاه…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر