بیت کوین یک هفته دیگر در سال 2022 را با کاهش 2 درصدی در 24 ساعت و 13.5 درصدی ضرر در 7 روز آغاز می کند. ارز دیجیتال معیار از پایان سال 2021 روند نزولی داشته است و به طور بالقوه ممکن است به دلیل عوامل اقتصاد کلان کاهش بیشتری پیدا کند.

مطالب مرتبط | TA: شاخص‌های مهم بیت‌کوین یک مورد تقویت‌کننده برای جنبه‌های منفی بیشتر پیشنهاد می‌کنند

بیت کوین BTC BTCUSD
روند BTC در نمودار 4 ساعته به سمت نزول می رود. منبع: BTCUSD Tradingview

حداقل، به نظر می رسد موارد فوق با احساسات عمومی در بازار مطابقت دارد. فدرال رزرو ایالات متحده به دلیل افزایش شاخص های تورم، در حال تبدیل شدن به تندروتر است و برای اولین بار در 40 سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است.

بنابراین، تبدیل انتظارات بالقوه قیمت برای بیت کوین نزولی است زیرا بسیاری بر این باورند که دارایی های ریسک در کوتاه مدت از تغییر در سیاست پولی FED آسیب خواهند دید. الکس کروگر، اقتصاددان اخیراً پایان نامه ای را به نفع گاو نر ارائه کرده است. از طریق توییتر او گفت:

این به دلیل سرعت چرخش فدرال رزرو، فوق العاده نزولی بوده است. افزایش نرخ ها یا کاهش تسهیلات کمی (QE) نباید به اندازه کافی نزولی باشد که روند صعودی دارایی ها را تغییر دهد.

این اقتصاددان ادعا می‌کند که اقدام اخیر قیمت‌ها به سمت نزول نه تنها به دلیل قصد فدرال‌رزرو برای اصلاح سیاست‌هایش با توجه به افزایش شاخص‌های تورم، بلکه عمدتاً به دلیل سرعت تصمیم‌گیری آن بوده است.

در یک دوره کوتاه، مؤسسه مالی ایالات متحده موضع خود را از عدم افزایش نرخ بهره به چندین افزایش نرخ بهره برای سال 2022، کاهش برنامه خرید دارایی و عادی سازی ترازنامه تغییر داد. مورد دوم نزولی ترین برای بازارهای جهانی است.

برای عادی سازی ترازنامه، FED یک برنامه سفت کردن کمی (QT) را آغاز می کند که می تواند هر ماه حدود 50 میلیارد دلار دارایی را به فروش برساند. کروگر موارد زیر را در مورد پیامدهای بالقوه برای بازار کریپتو اضافه کرد:

ساده. دارایی های کریپتو در دورترین انتهای منحنی ریسک قرار دارند. همانطور که آنها از سیاست پولی فوق العاده سست سود بردند، از سیاست پولی سختگیرانه غیرمنتظره رنج می برند، زیرا پول به طبقات دارایی ایمن تر منتقل می شود.

سرنوشت بیت کوین در حالی که FED به هاوکیش تبدیل می شود چیست؟

تحت این شرایط، کروگر معتقد است که بیت کوین می تواند در کوتاه مدت و در ماه های اول سال 2022 سناریوهای زیر را دنبال کند. بسته به معیارهای شاخص CPI آتی، که در این هفته منتشر می شود، قیمت بیت کوین می تواند با جهش یا با آزمایش مجدد در سال 2021 واکنش نشان دهد. حمایت عمده در پایین ترین سطح 30000 دلار.

یک CPI بالا باعث دومی می‌شود، و اولی پایین است، اما احتمال بیشتری وجود دارد که بیت‌کوین بتواند در محدوده فعلی خود با تلاشی دیگر برای بازپس‌گیری منطقه متوسط ​​در اطراف سطوح فعلی‌اش باقی بماند. این قیمت بیت کوین را در کوتاه مدت به 45000 دلار نزدیک می کند، اما با عدم قطعیت بیشتر برای سه ماهه دوم سال 2022.

مطالب مرتبط | چرا بیت کوین می تواند گاوها و خرس ها را در سال 2022 ناامید کند؟

در زمان انتشار، بیت کوین بار دیگر در پایین ترین سطح خود قرار گرفت و دوباره از سطوح 39000 دلار بازدید کرد و به سرعت به 41000 دلار رسید. باید دید که آیا این اقدام قیمت پایدار خواهد بود یا بیت کوین به سطوح پایین تر باز خواهد گشت. در هر صورت، سال 2022 سالی پر از شگفتی خواهد بود.



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر