بیت کوین در چند روز گذشته با سود 4.5 درصدی در 24 ساعت کاهش یافته است. اولین کریپتو بر اساس ارزش بازار با 42,947 دلار معامله می شود، پس از اینکه از سطح پایین در حدود 39,000 دلار صعود کرد.

بیت کوین BTC BTCUSD
روند صعودی بیت کوین در نمودار 1 ساعته به سمت بالا است. منبع: BTCUSD Tradingview

مطالب مرتبط | TA: بیت کوین به 42 هزار دلار می رسد، چرا بیت کوین می تواند به 43.5 هزار دلار بازگردد

اقدام صعودی اخیر قیمت در پی آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) منتشر شده در ایالات متحده صورت می گیرد. این معیار به یکی از موضوعات مهم برای سرمایه گذاران در سراسر جهان تبدیل شده است. شاخص CPI که برای اندازه گیری تورم به دلار آمریکا استفاده می شود، 7 درصد را برای دسامبر 2021 چاپ کرد.

این معیار درصدی کمتر از انتظارات سرمایه گذاران را ثبت کرد و عمدتاً یکی از دلایلی بود که بیت کوین بهبود سریعی را تجربه کرد. با این حال، به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسید و نشان می دهد که این موضوع در سال 2022 برای موسسات مالی اولویت باقی خواهد ماند.

همانطور که در زیر مشاهده می‌کنید، داده‌های تورم فردی تصویر متفاوتی را به تصویر می‌کشد که بسیاری از بخش‌ها برای دوره‌های سال به سال خود به دو رقمی می‌رسند. این شامل مراقبت های پزشکی با 37.3 درصد، حمل و نقل با 21 درصد و انرژی با 29.3 درصد است.

تورم باعث شده است فدرال رزرو آمریکا و جروم پاول، رئیس آن، به کاهش و افزایش نرخ بهره اشاره می کنند.. در حال حاضر، ترس از تورم کاهش یافته است، اما می تواند به زودی برای توجیه تغییر در سیاست پولی موسسه مالی بازگردد. به گفته یویا هاسگاوا، تحلیلگر برای بیت بانک:

(…) اگر معلوم شود که CPI و PPI بالاتر از انتظار بازار هستند، می توانند ترس از تورم را دوباره برانگیزند و به نوبه خود، افزایش نرخ اول را در اوایل مارس امسال نیز توجیه کنند. طبق گزارش FedWatch CME، تقریباً 70 درصد از شرکت کنندگان در بازار انتظار افزایش نرخ در ماه مارس را دارند، بنابراین بیت کوین ممکن است بتواند از 40 هزار دلار در صورت فروش مجدد دفاع کند، اما مطمئناً زمان خوش بینی در کوتاه مدت نیست. .

بیت کوین، خون بیشتر در کوتاه مدت؟

بنابراین، تحلیلگر معتقد است که 44000 تا 48000 دلار به عنوان سطوح مقاومت مهم کوتاه مدت عمل می کند. شکستن بالاتر از دومی می‌تواند بیت‌کوین را به بالاترین حد محدوده فعلی خود نزدیک کند، نزدیک به 50000 دلار، در غیر این صورت، کریپتو می‌تواند دوباره به پایین‌ترین سطح خود برسد، همانطور که در هفته‌های گذشته در حال حرکت بوده است.

داده های بدست آمده از Material Indicators حاکی از حمایت بسیار کمی از بیت کوین در زیر سطح فعلی آن است. بیش از 12 میلیون دلار سفارشات پیشنهادی در بین 39000 تا 40000 دلار انباشته می شوند، با همین مقدار در سفارشات درخواستی در محدوده 44000 تا 45000 دلار.

بیت کوین BTC BTCUSD
سفارش برای بیت کوین (قیمت به رنگ آبی) که می تواند به عنوان پشتیبانی نزدیک به 40000 دلار عمل کند. منبع: شاخص های مواد

این امر نشان دهنده عدم اطمینان در بازار است، اما با توجه به اینکه بیت کوین همچنان برخی از اقدامات صعودی قیمت را حفظ کرده است. اگر معیارهای تورم در ایالات متحده به روند نزولی یا کمتر از انتظارات سرمایه گذاران ادامه دهند، اولین ارز دیجیتال می تواند روند صعودی خود را با قدرت بیشتری در ماه های آینده از سر بگیرد.

مطالب مرتبط | رئیس جمهور بوکل BTC را 100 هزار دلار پیش بینی کرد با این امید که کشورهای بیشتری آن را به عنوان مناقصه قانونی بپذیرند

Jan Wüstenfeld، تحلیلگر کریپتوQuant، نوشت موارد زیر در مورد CPI و تأثیر بالقوه آن بر قیمت BTC در دراز مدت:

(…) اگر (تورم) در ماه های آینده به کاهش خود ادامه دهد، این بهانه عالی برای فدرال رزرو برای تغییر موضع جنگ طلبانه خود خواهد بود که برای بیت کوین صعودی خواهد بود.

بیت کوین BTC BTCUSD
منبع: Jan Wüstenfeld از طریق توییتر



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر