داده‌ها نشان می‌دهد که بیت‌کوین در حال حاضر به دو سطح قابل توجه قیمت روی زنجیره نزدیک شده است. آخرین باری که بیت کوین بالاتر از آن ها شکسته شد، این اتفاق افتاد.

بیت کوین در حال حاضر به قیمت طاقدار و MVRV +1SD نزدیک می شود

در یک جدید پست در X، چک‌مات، تحلیل‌گر اصلی Glassnode اشاره می‌کند که بیت‌کوین اخیراً نزدیک به دو سطح قیمت در زنجیره بوده است. اولین مورد از این سطوح “MVRV +1SD” است.

این نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV). یک شاخص معروف برای بیت کوین است. به طور خلاصه، ارزشی را که دارندگان بیت کوین در حال حاضر حمل می‌کنند (یعنی ارزش بازار) با ارزشی که برای ارز دیجیتال قرار می‌دهند مقایسه می‌کند.

این معیار معمولاً برای تعیین مقیاس سود یا زیان مورد استفاده در بازار به عنوان یک کل در حال حاضر استفاده می شود. بر این اساس می توان در مورد عادلانه بودن قیمت سکه قضاوت کرد.

در زمینه بحث فعلی، انحراف استاندارد +1 (SD) نسبت MVRV از میانگین آن مهم است. به طور خاص، سطح قیمتی که در آن بازار این شرایط نسبت MVRV را برآورده می کند، مورد توجه است.

سطح دیگر مورد علاقه در زنجیره در اینجا “قیمت طاقدار” است. این شاخص محصول “اقتصاد همزمانچارچوبی که Checkmate در کنار دیوید پوئل از Ark Invest ارائه کرد. با توجه به این معیار، این مقاله می‌خواند:

قیمت واقعی طاقدار ممکن است به عنوان یک سطح قیمت گذاری در نظر گرفته شود که منعکس کننده “انرژی بالقوه” ذخیره شده در سیستم است. تا حدودی برخلاف شهود، هرچه انباشت سکه درازمدت بیشتر باشد، عدم قطعیت بین نسبت عرضه واقعی از دست رفته در مقابل عرضه HODLed بیشتر می شود. قیمت واقعی طاق‌دار در این مورد کمتر معامله می‌شود، زیرا انباشت زمان سکه‌ای بیشتر و عدم اطمینان در مورد افزایش فشار توزیعی آتی (و بالعکس) اتفاق می‌افتد.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند این دو شاخص، و همچنین برخی دیگر از سطوح زنجیره ای “اصلی” را در چند سال گذشته نشان می دهد:

Looks like the asset has been near these two levels in recent weeks | Source: @_Checkmatey_ on X

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، قیمت نقدی بیت کوین قبلاً از قیمت طاقدار عبور کرد و به MVRV +1SD رفت (توجه داشته باشید که برچسب به اشتباه در نمودار برگردانده شده است، همانطور که Checkmate در پاسخ به پست اشاره کرده است).

از آن زمان، قیمت کمی کاهش یافته است و در هر دو این سطوح معامله می شود. با این وجود، در حال حاضر بسیار نزدیک به آنها و بسیار بالاتر از سایر سطوح قیمتی زنجیره ای مانند آن قرار دارد قیمت تحقق یافته.

همانطور که نمودار مشخص می کند، آخرین باری که ارز دیجیتال در این وضعیت قرار داشت، دسامبر سال 2020 بود. بدیهی است که پس از آن، روند صعودی 2021.

باید دید این بار تعاملات بیت کوین با این سطوح چگونه خواهد بود و آیا یک حرکت سرخوشانه مشابه با شکست احتمالی بالاتر از آنها دنبال خواهد شد یا خیر.

قیمت بیت کوین

بیت کوین قبلاً از مرز 72000 دلار بالا رفته بود، اما از آن زمان مجدداً سقوط کرده است و اکنون در حدود 69000 دلار شناور است.

نمودار قیمت بیت کوین

The price of the asset appears to have plunged over the past day | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Yiğit Ali Atasoy در Unsplash.com، checkonchain.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر