قیمت بیت کوین در مقایسه با حدود یک هفته پیش به طور قابل توجهی خوب عمل کرده است. اکنون از یک نقطه بسیار ارزنده بهبود یافته است و مقداری ایمان را به بازار باز می گرداند. با این حال، موقعیتی که دارایی دیجیتال در حال حاضر در آن قرار دارد، موقعیتی است که ناپایدار است. با وجود اینکه به نظر می رسد جایگاه خود را بالاتر از سطح 31000 دلار پیدا کرده است، هنوز این سوال وجود دارد که این بهبود واقعا در کوتاه مدت چه معنایی دارد.

Fakeout یا Breakout؟

لازم به ذکر است که قیمت بیت کوین برای مدت طولانی بین 29000 تا 30500 دلار روند داشته است. مدت زیادی را در اینجا سپری کرد زیرا ارز دیجیتال برای طولانی ترین زمان تثبیت شده بود. با آخرین بهبود خود، از این نقطه تثبیت خارج شده بود. اما راه های بهبودی کافی نبوده است که به سادگی مطمئن باشیم که این مسیری است که ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط | تیم دراپر میلیاردر در مورد اینکه چه چیزی بازار بعدی بیت کوین را راه اندازی می کند

شاخص ها به این نکته اشاره می کنند که این یک نقطه عطف بالقوه حیاتی برای قیمت بیت کوین است. جایی که از اینجا می رود احتمالاً مسیر دارایی دیجیتال را برای بقیه ماه تعیین می کند. برای اینکه ارز دیجیتال واقعاً این موقعیت را به عنوان یک موقعیت شکست ایجاد کند، باید به سمت بالا حرکت کند و نقطه مقاومت مهم بعدی آن که در 34500 دلار قرار دارد، بشکند.

اکنون، با توجه به اینکه بیت کوین هنوز در قلمروی 31000 دلاری در حال فروپاشی است، افزایش به سمت 34500 دلار باید با حرکت فوق العاده ای از بازار همراه باشد. با این حال، اگر این اتفاق بیفتد، دارایی دیجیتال می تواند در همان نقطه ای که بالشتک خوبی در ابتدای سال ایجاد کرد، پشتیبانی ایجاد کند.

BTC in critical position | Source: Arcane Research

در مورد یک معکوس، یک برداشت بالقوه پیامدهای جدی برای بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت. مسلماً، دارایی دیجیتال توانسته است با 29,000 دلار پشتیبانی خوبی به دست آورد، همانطور که توسط جنبش های بازار در چند هفته گذشته مشهود است. با این حال، شکستن زیر 29000 دلار احتمالاً باعث آزمایش سطح حمایت 25000 دلاری بیت کوین قبل از شروع روند بازیابی دیگر خواهد شد.

بیت کوین در کوتاه مدت صعودی می شود

نمودارها قیمت کوتاه مدت بسیار مطلوب بیت کوین را نشان می دهند، اما این تنها به میزان حفظ قیمت فعلی آن بستگی دارد. از زمان بازیابی آن به بالای 31000 دلار، دارایی دیجیتال اکنون به راحتی بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه خود معامله می شود. این به کاهش سرعت فروش در بازار و بهبود احتمالی به سطح میانگین متحرک 50 روزه اشاره دارد.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC continues recovery trend | Source: BTCUSD on TradingView.com

ضرر بیت کوین نیز از زمان رسیدن به نهمین بسته قرمز هفتگی خود به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این شکست طولانی ترین در تاریخ بوده و حتی فروشندگان را هم خسته کرده است. یک توسعه خوشایند برای بازار.

مطالب مرتبط | جریان های خروجی صرافی بیت کوین نشان می دهد که سرمایه گذاران شروع به تجمع کرده اند

اگر اینطور باشد و میزان فروش به کاهش ادامه پیدا کند، معکوس شدن می تواند یک شکست بالقوه باشد که می تواند بازار را در یک رالی صعودی دیگر قرار دهد و به زنجیره باخت پایان دهد.

بیت کوین در زمان نگارش این مقاله با قیمت 31557 دلار معامله می شود. این اولین بسته سبز خود در بیش از دو ماه است.

Featured image from MARCA, charts from Arcane Research and TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها و توییت های خنده دار گاه به گاه…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر