بیت کوین قبلا تسلیم خرس ها شده بود و برای مدت قابل توجهی به زیر مرز 20000 دلار سقوط کرده بود. با این حال، در زمان انتشار، سکه توانست از مرز 20000 دلار بالاتر برود. شرایط بازار هنوز شکننده است و بیت کوین می تواند دوباره به زیر سطح قیمت 20000 دلار سقوط کند.

حجم فروش افزایش یافته بود که باعث شده بود BTC در گذشته در نمودار خود سقوط کند. از آنجایی که بیت کوین در ماه گذشته بین 22000 تا 19000 دلار در نوسان بود، ضروری است که سکه بتواند برای مدت زمان قابل توجهی بالاتر از علامت 22000 دلار معامله شود تا تز نزولی باطل شود.

انباشت برای کینگ کوین نیز کم بوده است، زیرا در بیشتر این ماه، بیت کوین در مناطقی که بیش از حد فروش رفته معامله می شود. معامله‌گران بلندمدت ممکن است طرف برنده نباشند، اما معامله‌گران کوتاه‌مدت می‌توانند انتظار کسب سود داشته باشند. با این حال، خیلی زود است که بگوییم آیا بیت کوین از مرحله نوسان شدید خارج شده است یا خیر. نوسانات قیمت می تواند دوباره بیت کوین را به پایین تر از سطح معاملات فعلی خود برساند.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین: نمودار چهار ساعته

بیت کوین در نمودار چهار ساعته 20800 دلار قیمت داشت منبع: BTCUSD در TradingView

بیت کوین در زمان نگارش این مقاله 20800 دلار معامله می شد. سکه یک کانال صعودی را تشکیل داده است که در آن معامله می شود. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا BTC با موفقیت یک شکست را به تصویر کشیده است یا خیر. قیمت بیت کوین باید از 22000 دلار بالاتر برود تا این حرکت یک شکست محسوب شود.

مقاومت سربار به ترتیب 21000 دلار و سپس 22000 دلار بود. سقوط از سطح معاملات فعلی، بیت کوین را به منطقه 19000 دلار و سپس به 17000 دلار می کشاند. مقدار BTC معامله شده به طور قابل توجهی کاهش یافت، که نشان می دهد فشار فروش در نمودار چهار ساعته کاهش یافته است.

تحلیل فنی

بیت کوین
بیت کوین در نمودار چهار ساعته قدرت خرید را افزایش داد منبع: BTCUSD در TradingView

بیت کوین در یک کانال صعودی به سمت بالا حرکت می کرد و سکه در زمان پرس فشار خرید را افزایش داد. شاخص قدرت نسبی بهبود را به تصویر می کشد، زیرا این اندیکاتور خود را به بالای خط نیمه به سمت بالا فشار می دهد که نشان دهنده کاهش قدرت فروش است.

با تداوم شتاب خرید، بیت کوین می تواند شتاب نزولی خود را باطل کند. قیمت دارایی بالاتر از 20-SMA بود که نشان می داد خریداران در حال حرکت قیمت هستند. BTC همچنین بالاتر از 50-SMA و 200-SMA بود که برای بیت کوین بسیار صعودی در نظر گرفته می شود.

مطالب مرتبط | یک شکست بالاتر از این سطح می تواند به بازیابی پولکادوت در نمودار کمک کند

بیت کوین
بیت کوین سیگنال خرید را در نمودار چهار ساعته به تصویر می کشد | منبع: BTCUSD در TradingView

BTC مطابق با سایر اندیکاتورها قرائت مشابهی در واگرایی همگرایی میانگین متحرک ارائه کرد. MACD حرکت قیمت را تعیین می کند و اینکه سکه به کجا می رود، متقاطع صعودی شد.

به دلیل کراس اوور صعودی، این اندیکاتور نوارهای سیگنال سبز رنگی را نشان می دهد که سیگنال خرید بیت کوین بودند. خریداران بر اساس آن عمل کردند، به همین دلیل است که سکه قدرت خرید را افزایش داد. سهموی SAR جهت قیمت و خطوط نقطه چین زیر شمعدان را به سمت جهت مثبت قیمت نشان می دهد.

مطالب مرتبط | TA: قیمت بیت کوین می تواند به 22 هزار دلار افزایش یابد، چرا بیت کوین پشتیبانی می شود

Featured image from UnSplash, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر