با از بین رفتن خوشبینی که پس از نشست روز پنجشنبه فدرال رزرو بازارهای جهانی را فراگرفته بود، بیت کوین به پایین ترین سطح خود در نزدیک به یک ماه گذشته سقوط کرد.

روز پنجشنبه، فروشندگان با قدرت کامل بازگشتند و باعث کاهش ارزش سهام و ارزهای دیجیتال شدند. علیرغم تغییرات کوتاه‌مدت قیمت‌ها، روحیه کاهش ریسک در میان فعالان بازار یک روند تکراری در سال جاری بوده است.

قیمت بیت کوین پس از ناکامی در عبور از سطح مقاومت 40000 دلار به زیر سطح حمایت 38500 دلار سقوط کرد. این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 8 درصد از دست داده است و اکنون حدود 36500 دلار تثبیت شده است.

مطلب پیشنهادی | بیت کوین به 32 هزار دلار کاهش یافته است – اما نه در این ماه – همانطور که تحلیلگران می بینند که به 48 هزار دلار رسیده است

در هفت روز گذشته، BTC نیز 8 درصد کاهش یافته است. این یکی از بدترین کاهش‌ها برای ارزهای دیجیتال در سال جاری بود. این توکن در حال حاضر تقریباً 10 درصد بالاتر از پایین‌ترین حد خود در ژانویه 2022 است – که با 66000 دلاری که در نوامبر سال گذشته ثبت کرد، بسیار متفاوت است.

کشیده شده توسط بازار سهام

در 5 آوریل، ارزش آن در 46,614 دلار باز شد، اما از آن زمان، بین بهبودهای کوچک و جزئی، به قیمت پایانی جمعه 36,230 دلار کاهش یافته است.

بیت کوین بی ثبات ترین ارز دیجیتال است و ناظران بازار می گویند با توجه به اینکه بازار کریپتو به طور فزاینده ای از حرکات قیمت بازار سهام پیروی می کند، این نوع کاهش ها معمول است.

طبق آمار CoinMarketCap، بزرگترین ارز دیجیتال دارای حجم معاملات 24 ساعته 35,046,532,955 دلار است. علاوه بر این، شاخص تسلط بیت کوین با 0.3 درصد کاهش به نزدیک به 42 درصد رسید.

BTC total market cap at $757 billion on the daily chart | Source: TradingView.com

سایر کریپتوها نیز سقوط می کنند

به طور مشابه، ارزش اکثر سکه های بزرگ به میزان قابل توجهی کاهش یافت. اتر تا 7.1 درصد سقوط کرد. بهمن و سولانا که پس از افزایش نرخ بهره در روز پنجشنبه توسط بانک مرکزی ایالات متحده بیشترین سود را کسب کردند، به ترتیب تا 10 درصد و 7.2 درصد سقوط کردند.

به گفته ادول پاتل، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران Mudrex، این احتمال وجود دارد که BTC از سطح فعلی پایین بیاید.

حجم فروش 24 ساعته بیت کوین اندکی افزایش یافت. سطح حمایت بیت کوین به 32000 دلار افزایش یافته است. روند نزولی مشابه ممکن است برای چند روز ادامه یابد.»

افزایش نرخ بهره بزرگترین خطر برای معامله گران ارزهای دیجیتال و سهام است. فدرال رزرو در سال جاری دو بار نرخ بهره را افزایش داده است و انتظار می‌رود این کار را دوباره برای مقابله با تورم بیش از حد انجام دهد.

پایان روزهای طلایی بیت کوین؟

در همین حال، از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال به نوسانات خود ادامه می دهد، پیش بینی می شود بیت کوین با وجود بدترین شرایط اقتصادی و مالی افزایش یابد.

با این حال، با ادامه کاهش قیمت بیت کوین، برخی از سرمایه گذاران به طور فزاینده ای نسبت به این پیش بینی ها مشکوک می شوند و تمرکز خود را به فرصت های سرمایه گذاری دیگر یا شاید ارزهای دیجیتال دیگر تغییر می دهند.

به دلیل متغیرهای متعددی که بر عملکرد بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند، درک آنچه پیش می‌آید دشوار است و بسیاری از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال همچنان خوش‌بین هستند که می‌تواند به سطوحی که در دوران شکوهش از آن لذت می‌برد بازگردد.

مطلب پیشنهادی | تلاش بیت کوین برای عبور از سطح 40000 دلار، کاهش 4 درصدی در 24 ساعت گذشته

Featured image from Pexels, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر