بیت کوین روزهای بهتری را پشت سر گذاشته است، اما این بدان معنا نیست که ارز دیجیتال دیگر گزینه مناسبی نیست. موضوع این است که روند نزولی اخیر آن را در مسیری نزولی قرار داده است و با توجه به اینکه بازار در نیمه راه به نصف شدن بعدی رسیده است، به خوبی می تواند این باشد که بازار به سمت نزولی دیگر پیش برود. این مطمئناً برای کوتاه مدت با توجه به عملکرد دارایی دیجیتال اخیراً صادق است. همراه با احساسات سرمایه گذار فعلی و دستور العملی برای فاجعه است.

بازار ترسناک می شود

در شاخص ترس و طمع همیشه کمک می کند تا تصوری از احساس سرمایه گذاران نسبت به بازار داشته باشید. این ابزار مفیدی است که داده ها را در تعدادی از معیارها جمع می کند و سپس در مقیاس شماره گذاری ارائه می دهد. مقیاس از آن زمان با روند نزولی در بازار کریپتو منفی بوده است. با این حال، از بد به بدتر شده است زیرا شاخص اکنون ترس شدیدی را از نظر احساسات سرمایه‌گذار نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط | با ادامه انباشت، تعداد میلیونرهای بیت کوین در حال افزایش است

زمانی که ارزهای دیجیتال در چنین مدت زمان کوتاهی کاهش می‌یابند، این مورد انتظار می‌رود. بازار شاهد کاهش حدود 200 میلیارد دلاری در عرض یک روز بود، در حالی که سکه های برتر مانند بیت کوین و اتریوم به طور مداوم کاهش پیدا کردند.

BTC down to $38k | Source: BTCUSD on TradingView.com

بیت کوین که قبلاً جایگاه 40000 دلاری را پس گرفته بود، بار دیگر آن را از دست داد. این یک نقطه مقاومت قوی باقی می ماند و خرس ها روند فروش را ادامه می دهند و باعث می شود دارایی دیجیتال از این نقطه سقوط کند. اگر احساسات سرمایه‌گذاران همچنان منفی باشد و پول جدیدی وارد بازار نشود، بیت‌کوین ممکن است قبل از پایان آخر هفته، 35000 دلار را دوباره آزمایش کند.

بیت کوین نزولی است

در کوتاه مدت، بیت کوین بسیار نزولی شده است. نگاهی به اندیکاتورها نشان می دهد که قیمت ارز دیجیتال کمتر از میانگین متحرک 50 روزه خود کاهش یافته است. برای دارایی دیجیتالی مانند بیت کوین، اگر قرار است در کوتاه مدت بهبودی حاصل شود، حفظ بالاتر از این سطح مهم است.

همچنین به زیر میانگین متحرک 5 روزه سقوط کرده است که به این معنی است که قرار است این ارز دیجیتال در چند روز آینده فقط حدود 38000 دلار یا کمتر معامله شود.

مطالب مرتبط | تراکنش‌های نهنگ اتریوم با ادامه همبستگی با S&P 500 افزایش یافت

سطح پشتیبانی بعدی نیز اتفاقاً 37721 دلار است. از لحاظ تاریخی یک سطح پشتیبانی قوی برای دارایی دیجیتال نیست، اما اگر خرس‌ها کمی از فروش خود چشم پوشی کنند، قطعاً می‌تواند حفظ شود. با این حال، به احتمال زیاد سطح پشتیبانی بعدی که بیت کوین در آن متوقف می شود، 37000 دلار خواهد بود. در اینجا، گاوها قدرت بیشتری دارند و می توانند برای مقاومت بعدی آماده شوند.

علاوه بر این، اگر بیت کوین دوباره سعی کند به بالای 40000 دلار برسد، بازار باید منتظر مقاومت قابل توجهی باشد. با وجود پول کمتر در بازار، و احتیاط سرمایه گذاران/تجار از قرار دادن پول جدید، شکست بیش از 40000 دلار تنها در ماه می محتمل است.

Featured image from JournalTime, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر