در روز یکشنبه شرقی، اکثر ارزهای رمزپایه نزولی معامله شدند. بیت کوین که پیشتاز این بسته است، نتوانست عقب نشینی را از بین ببرد.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال تا روز یکشنبه ۱.۸۷ تریلیون دلار بود که نسبت به روز گذشته ۰.۶۹ درصد کاهش داشت.

انتظارات همچنان ادامه دارد که بیت کوین (BTC) در کوتاه مدت به کاهش خود ادامه خواهد داد، زیرا فشرده سازی قیمت تا کنون به ویژگی نمودار غالب در آخر هفته عید پاک تبدیل شده است و معامله گران نگران را دوباره به زیر 40000 دلار کاهش داده است.

بر اساس داده های Coingecko، بیت کوین در روز یکشنبه با 5.5 درصد کاهش در 7 روز گذشته با 40444.29 دلار معامله شد.

حجم کلی بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته 49.62 میلیارد دلار بود که 19.67 درصد کاهش داشت. حجم کلی DeFi در حال حاضر 5.26 میلیارد دلار است که 10.60 درصد از کل حجم 24 ساعته در بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد.

مطلب پیشنهادی | کاهش قیمت بیت کوین به زیر 42000 دلار به دلیل اشتیاق رویداد Miami Fizzles

محدوده قرارداد برای بیت کوین

طبق داده های TradingView، BTC/USD در روزهای شنبه و یکشنبه در محدوده باریکی با سقف 40700 دلار معامله می شود.

با شروع فصل تعطیلات، این جفت تحرک کمی را تجربه کرد، زیرا بازارهای سهام ایالات متحده برای هفته عید بسته بودند و به کریپتو اجازه می‌داد از نوسانات مبتنی بر همبستگی جلوگیری کنند.

تثبیت قیمت به دنبال یک هفته فشار نزولی است که با ارزش ترین ارز دیجیتال جهان را به سمت سطوح حمایت بحرانی سوق داد.

تثبیت قیمت اخیر به دنبال یک سقوط دو هفته ای است که در آن بیت کوین حدود 10000 دلار از ارزش خود را از دست داد.

طبق داده‌های CoinMarketCap، بزرگترین ارز دیجیتال جهان در حال حاضر ۴۱ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که کاهش ۰.۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.

BTC total market cap at $787.44 billion on the weekend chart | Source: TradingView.com

بیت کوین پایین تر می شود

کوین سونسون، گاو نر مشهور در رسانه های اجتماعی، با تجزیه و تحلیل حرکات بازار، هشدار داد که رفتار نمودار فعلی شبیه دوره قبل از سقوط بازار نزولی بیت کوین در اواخر سال 2018 است.

در حالی که این اتفاق به دنبال یک دوره طولانی از پایین ترین سطح در طول سال بود، او تاکید کرد که بیت کوین در سال 2022 به پایین ترین سطح خود رسیده است، اما چرخش جدول و ورود “کاپیتولاسیون” زیاد لازم نیست.

مطلب پیشنهادی | بیت کوین با تداوم نگرانی های کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی به سقوط ادامه می دهد

تحلیلگر: بیت کوین به 24 هزار دلار نمی رسد

در همین حال، علیرغم کندی اخیر، محقق محبوب ارز دیجیتال PlanB در روز جمعه اظهار داشت که تصور نمی‌کردند BTC به ارزش‌های واقعی سقوط کند.

اظهارات آنها در حالی است که با ارزش ترین ارز دیجیتال جهان در اوایل این ماه از بالاترین سطح خود در سال 2022 به شدت سقوط کرد. بیت کوین در حال حاضر تقریباً 20 درصد کمتر از بالاترین سطح خود در سال گذشته معامله می شود و بیش از 40 درصد از رکورد نوامبر خود کاهش یافته است.

PlanB عمدتاً نگرانی ها مبنی بر اینکه بیت کوین ممکن است در عرض چند روز به 24000 دلار سقوط کند را رد کرد. آن‌ها متوجه شدند که سه بار آخر که چنین حادثه‌ای رخ داد، در ارتباط با رویدادی به اصطلاح «قوی سیاه» بود که ارز دیجیتال را درگیر کرد.

این کارشناس ادعا کرد که برای سوق دادن بازار به سطوح تحقق یافته نیاز به افزایش احساسات منفی قوی است.

Featured image from 123rf.com, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر