• نصف شدن بیت کوین هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد و پس از هر نصف شدن، نرخ عرضه بیت کوین 50 درصد کاهش می یابد.
  • اکنون بیت کوین رسما از نیمه راه به سمت نیمه سوم خود عبور کرده است.
  • 105000 بلوک از 210000 بلوک از سال 2020 تاکنون مال من بوده است.

بیت کوین نصف شدن هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد. پس از هر نصف کردن، نرخ عرضه بیت کوین 50 درصد کاهش می یابد. این به این معنی است که با نرخ فعلی، این روند احتمالا تا سال 2140، زمانی که آخرین بیت کوین استخراج می شود، ادامه خواهد داشت.

اکنون بیت کوین رسما از نیمه راه به سمت نیمه سوم خود عبور کرده است. این اتفاق پس از استخراج بلوک 735000 در روز پنجشنبه توسط پولین رخ داد و 0.16215354 بیت کوین درآمد کسب کرد. جامعه بیت کوین معتقد است که این یک نشانه صعودی برای قیمت آن است زیرا نرخ انتشار تا 50٪ کاهش می یابد.

مانند سایر موارد در گذشته، این چرخه نصف کردن دارای 210000 بلوک برای استخراج است و نیمی از آنها، 105000 بلاک، قبلاً از سال 2020 مال من بوده است.

انتظار می رود نصف شدن بعدی در سه ماهه دوم سال 2024 اتفاق بیفتد و نرخ عرضه بیت کوین را تا 50 درصد کاهش دهد که به احتمال زیاد باعث ایجاد یک شوک عرضه دیگر خواهد شد. در حال حاضر، حدود 90 درصد از 21 میلیون بیت کوین قبلا استخراج شده است، که به این معنی است که کمتر از 7 درصد از کل عرضه همچنان در دسترس خواهد بود، زیرا شبکه چهارمین چرخه نصف شدن خود را آغاز می کند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که نرخ هش ماینینگ به یک میزان رسیده است بالاترین تاریخ (ATH) 249.1 مبادله در هر ثانیه در روز چهارشنبه، درست قبل از شروع نیمه دوم هاوینگ. از آن زمان، با تعمیق فروش ارزهای دیجیتال، این متریک روند نزولی داشت.

سیستم بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که پس از نصف شدن بعدی که دو سال دیگر اتفاق می افتد، تعداد پاداش های هر بلوک را به نصف کاهش دهد. این بدان معناست که ماینرهایی که بیت کوین را برای اعتبارسنجی تراکنش های زنجیره ای دریافت می کنند، به ازای هر بلوکی که استخراج می کنند، تنها 3.125 بیت کوین دریافت می کنند.

تاریخچه بیت کوین نشان می دهد که پس از هر نصف شدن، یک اقدام خشونت آمیز افزایشی قیمت رخ می دهد.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر