روند کاهش بیت کوین در حال حرکت به سمت پایین محدوده ای است که در ماه جولای ایجاد شد، زمانی که این ارز دیجیتال به 17600 دلار به پایین ترین حد چند ساله رسید. اکنون، به نظر می‌رسد که BTC در بازه‌های زمانی پایین برای ضررهای بیشتر آماده است زیرا نیروهای کلان کنترل بازارهای جهانی را در دست دارند.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین (BTC) به ترتیب با 1% و 3% ضرر در 24 ساعت و 7 روز گذشته با 19000 دلار معامله می شود. سایر ارزهای دیجیتال از احساسات عمومی در بازار پیروی می کنند و بسیاری از آنها سود بازه زمانی پایین خود را به غیر از XRP پس می دهند.

قیمت بیت کوین در نمودار 1 ساعته حرکت می کند. منبع: BTCUSDT Tradingview

بیت کوین بین نیروهای کلان جهانی به دام افتاده است

با توجه به میز معاملات QCP Capital، پس از “ادغام” اتریوم، مهاجرت از اثبات کار (PoS) به اجماع اثبات سهام (PoS) با موفقیت انجام شد و این بخش روایت نهایی صعودی خود را از دست داد. در حال حاضر، عوامل کلان تنها چیزی است که تأثیر می گذارد.

بنابراین، بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال در حال افزایش همبستگی خود با دارایی‌های سنتی هستند و بیشتر و بیشتر در کنار نیروهای اقتصادی جهانی حرکت می‌کنند. از این نظر، چاپ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آتی برای ماه سپتامبر ممکن است فشار فروش بیشتری بر قیمت بیت کوین وارد کند.

فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) در تلاش است تا با افزایش نرخ بهره و کاهش ترازنامه خود، با سطوح بالای تورم که توسط CPI اندازه گیری می شود، مبارزه کند. این امر بر ارزش تقریباً هر طبقه دارایی به جز دلار آمریکا تأثیر منفی می گذارد. QCP Capital نوشت:

USD همچنان به قیمت پیشنهادی خود ادامه می دهد، زیرا بازده واقعی دلار از هر کلاس دارایی YTD برتری دارد. کالاها و فلزات گرانبها ارقام تلخ را نشان می دهند (…). ادغام احساسات کلان جهانی باعث شده است که همبستگی بین دارایی ها به حد افراط برگردد. همبستگی بیت کوین با سهام و طلا (همبستگی مثبت) در بالاترین سطح تاریخ (…).

با این حال، تلاش‌های آن‌ها بی‌ثمر بوده است زیرا تورم انعطاف‌پذیر است و ممکن است به روند صعودی خود ادامه دهد. چاپ CPI آتی سپتامبر، که قرار است پنجشنبه آینده منتشر شود، سرنخ های بیشتری را در مورد وضعیت اقتصاد کلان فعلی نشان خواهد داد. سرمایه QCP گفت:

در این راستا، همه نگاه‌ها به فدرال رزرو و در نتیجه به چاپ CPI این پنجشنبه است، جایی که عدم اطمینان همچنان بالاست. اقتصاددانان طرف فروش افزایش تقریباً 0.4 درصدی در مترمربع و 6.5 درصدی سالانه در CPI اصلی را پیش‌بینی می‌کنند که ناشی از تورم قوی پناهگاه است.

اگر فدرال رزرو اصرار بر افزایش نرخ بهره داشته باشد، بیت کوین احتمالا در کوتاه مدت روند کاهشی خواهد داشت. QCP Capital تقاضای «قوی» در بخش‌های شغلی ایالات متحده را بالقوه منفی می‌بیند، زیرا به معیارهای تورم کمک می‌کند و مؤسسه مالی را تشویق می‌کند تا شرایط مالی را محدود نگه دارد.

نهنگ های بیت کوین بیت کوین را پایین می آورند، به زیر نگاه کنید؟

فدرال رزرو در حال حاضر توسط متحدان ایالات متحده تحت فشار قرار گرفته است تا برنامه افزایش نرخ بهره خود را متوقف کند، اما فایده ای نداشت. با این حال، این فشار ممکن است به تغییر در موضع موسسه مالی در بلندمدت کمک کند.

در این میان، از آنجایی که وضعیت اقتصادی در سطوح شدید باقی می‌ماند، پتانسیل صعودی بیت کوین همچنان محدود خواهد بود. در بازه‌های زمانی کوتاه، داده‌های Material Indicators افزایش سفارش‌های فروش سرمایه‌گذاران (بنفش در نمودار زیر) را با سفارش‌های درخواستی بین 100000 تا 1 میلیون دلار نشان می‌دهد.

تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد، هرگونه تلاش برای بازیابی سطوح قبلی منجر به رد شدن می شود، همانطور که در هفته های گذشته اتفاق افتاده است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر