بیش از سه چهارم بانک های مرکزی CBDC را در نظر می گیرند: تحقیق

گزارش PwC نشان می دهد که 80 درصد از بانک های مرکزی در حال بررسی یا راه اندازی CBDC هستند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت حسابداری PwC، بیش از 80 درصد از بانک های مرکزی علاقه مند به راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند یا قبلاً این کار را انجام داده اند.

دومین شاخص سالانه جهانی CBDC گزارش که در روز دوشنبه، 4 آوریل منتشر شد، سطح بلوغ بانک مرکزی را در به کارگیری ارز دیجیتال خود اندازه گیری می کند. این گزارش همچنین شامل یک نمای کلی از استیبل کوین ها برای اولین بار بود.

هایدن جونز، متخصص بلاک چین و کریپتو در PwC انگلستان در این گزارش اظهار داشت که «بیش از ۸۰ درصد از بانک‌های مرکزی در حال بررسی راه‌اندازی یک CBDC هستند یا قبلاً این کار را انجام داده‌اند».

این گزارش هم CBDC های خرده فروشی را که برای استفاده عموم صادر می شوند و هم CBDC های عمده فروشی را برای استفاده توسط موسسات مالی دارای بانک مرکزی از 100 رتبه بندی می کند.

بر اساس این گزارش، CBDC های خرده فروشی در مقایسه با همتایان عمده فروشی خود به سطح بلوغ بیشتری رسیده اند. به عنوان مثال، “eNaira” نیجریه، امتیاز 95 را دریافت کرد که آن را به عنوان پیشرفته ترین در هر دو دسته خرده فروشی و عمده فروشی نشان می دهد.

همچنین مورد توجه در رده خرده فروشی، باهاما بود اولین کشوری که CBDC را راه اندازی کرد – دلار شنی در جامائیکایی Jam-Dex قرار است امسال راه اندازی شود و تایلند لیست توسعه و آزمایش CBDC خود را که در آگوست گذشته اعلام شد، قرار داد.

تایلند و هنگ کنگ در صدر رده بندی عمده فروشی قرار گرفتند پروژه مشترک mBridge با تمرکز بر پرداخت های فرامرزیسنگاپور و فرانسه نیز به دلیل ادامه اکتشاف پروژه های CBDC رتبه بالایی را کسب کردند.

مربوط: DeFi، Web3، CBDC هنوز برای بسیاری ناشناخته است: نظرسنجی

جونز همچنین در مورد سطح بلوغ و آمادگی که بانک های مرکزی سراسر جهان در حال حاضر در آن هستند، اظهار نظر کرد. او گفت:

“کشورها در سطوح مختلف بلوغ با CBDC ها هستند و هر کشور عوامل انگیزشی متفاوتی دارد. افزایش شمول مالی، تسهیل پرداخت‌های فرامرزی و کنترل جرایم مالی، همگی عواملی هستند که نقش دارند. ما انتظار داریم تحقیقات، آزمایش و اجرای CBDC در سال 2022 تشدید شود.

این گزارش مروری بر ده استیبل کوین برتر مبتنی بر دلار آمریکا بر اساس ارزش بازار ارائه می‌کند و نحوه عملکرد آنها و حمایت‌های آنها را مورد بحث قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد که استیبل کوین ها به “بخش جدایی ناپذیر اکوسیستم ارز دیجیتال” تبدیل شده اند و برای هر صندوق یا موسسه ای “غیر ممکن است” که “بدون استفاده از استیبل کوین ها در ارزهای دیجیتال فعال باشد.”

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس