بیش از 315000 دلار یوان دیجیتال هر روز در المپیک استفاده می شود

  • روزانه بیش از 315000 دلار یوان دیجیتال در بازی های المپیک زمستانی استفاده می شود.
  • بانک مرکزی چین به طور فعال در حال ترویج پذیرش یوان دیجیتال است.
  • برخی نگرانی های خود را در مورد امنیت سایبری و حریم خصوصی ابراز می کنند.

ارز دیجیتال چین – e-CNY – در حال حاضر تولید می کند 2 میلیون یوان (315761 دلار) پرداخت در روز. این مبلغ تخمینی است که توسط مو چانگچون، مدیر کل مؤسسه تحقیقات ارز دیجیتال، در طول وبینار که توسط شورای آتلانتیک برگزار شد، ارائه کرد.

ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نسخه دیجیتال ارز فیات یک کشور است. باهاما نمونه ای از کشوری است که دارای ارز دیجیتالی کاملاً کارآمد است. در این صورت، تلاش چین برای یک ارز دیجیتال، به این بزرگی، از نزدیک توسط جهان تحت نظارت است. CBDC کشور راه اندازی حتی تسریع شد برای بازی های المپیک زمستانی 2022

علاوه بر این، این آزمایش به ویژه جالب است زیرا تعداد زیادی از مردم از سراسر جهان در بازی‌ها شرکت خواهند کرد. و همه این افراد تشویق خواهند شد که از طریق تلفن های هوشمند، کارت های پرداخت یا مچ بند از e-CNY استفاده کنند.

مدیرکل گفت:

من تصور تقریبی دارم که هر روز چندین یا چند میلیون یوان دیجیتال پرداخت وجود دارد، اما هنوز اعداد دقیقی ندارم.

مو همچنین بیان می کند که افراد خارج از کشور ترجیح می دهند بیشتر از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنند. او به کارت های پرداخت e-CNY اشاره می کند. علاوه بر این، او توضیح می دهد که کیف پول های نرم افزاری عمدتاً توسط کاربران داخلی استفاده می شود.

PBOC به طور فعال استفاده از CBDC چین را در بازی‌های المپیک زمستانی 2022 ترویج می‌کند. در واقع، بانک چین راه بیشتری را طی کرد و دستگاه های خودپرداز ویژه متعددی را در مکان های خاصی از بازی ها راه اندازی کرد. این به مهمانان خارجی اجازه می دهد تا اسکناس های مربوطه خود را به اسکناس های e-CNY یا یوان معمولی تبدیل کنند.

از سوی دیگر، افرادی هستند که نگران خطرات امنیت سایبری و حریم خصوصی درگیر در این پروژه هستند. سناتور آمریکایی مارکو روبیو e-CNY را یک تهدید امنیتی برای کاربران فردی می داند. او حتی نامه ای به رئیس جمهور جو بایدن ارسال کرده و نگرانی های خود را بیان کرده است.

خرید اکانت تریدینگ ویو
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر