تئوری‌های توطئه کریپتو فراوانند، اما معامله‌گران پروپوزال فقط کار خود را انجام می‌دهند

بنیانگذار FTX Sam Bankman-Fried و Alameda Ventures اخیراً برای نجات تعداد معدودی از پلتفرم‌های ارز دیجیتال CeFi در این هفته سرفصل‌های خبری شدند، اما سازندگان بازار دقیقاً چه می‌کنند؟

Alameda Research یک شرکت تجارت ارز دیجیتال و ارائه دهنده نقدینگی است که توسط میلیاردر ارز دیجیتال تأسیس شده است. سام بنکمن-فرید (SBF). SBF قبل از تأسیس شرکت خود در سال 2017، سه سال را به عنوان معامله گر در غول تجاری اختصاصی کمی جین استریت کپیتال، که در زمینه سهام و اوراق قرضه تخصص دارد، گذراند.

در سال 2019، SBF مشتقات ارز دیجیتال و صرافی FTX را تأسیس کرد که به سرعت رشد کرد و به پنجمین صرافی بزرگ تبدیل شد. صرافی مستقر در باهاما در ژانویه 2022 400 میلیون دلار جذب کرد و 32 میلیارد دلار ارزش داشت.

تجارت جهانی مبادله مشتقات FTX از FTX US، نهاد دیگری که توسط SBF کنترل می شود، جدا است. 400 میلیون دلار دیگر از سرمایه گذاران جمع آوری کرد از جمله بازنشستگی معلمان انتاریو و بانک سافت.

میلیاردر خودساخته آرزوهای بزرگی دارد، مانند خرید غول های مالی مانند گلدمن ساکسو در ژوئیه 2021، قبلاً اشاره کرد که «M&A [mergers and acquisitions] محتمل ترین استفاده از وجوه خواهد بود.» که از سرمایه گذاران جمع آوری شده است.

در 18 ژوئن، کارگزاری ارز دیجیتال Voyager Digital اعلام کرد که Alameda Research موافقت کرده است که یک سکه 200 میلیون دلاری به این شرکت بدهد.USDC) وام و “خط اعتبار گردان” 15000 بیت کوین (بیت کوین) به ارزش 319.5 میلیون دلار به قیمت های فعلی.

SBF طی مصاحبه ای با NPR در 19 ژوئن اظهار داشت Alameda Research و FTX “مسئولیت داریم که به طور جدی وارد عمل شویم، حتی اگر برای خودمان ضرر داشته باشیم، جلوی سرایت را بگیریم.”

در این مصاحبه، SBF خاطرنشان کرد که شرکت‌های او این کار را «در گذشته چندین بار» انجام داده‌اند، از جمله وام ۱۲۰ میلیون دلاری به شرکت‌هایی که در آن زمان مشکل داشتند. صرافی ارز دیجیتال ژاپنی مایع.

این خبر سوالات جالبی را ایجاد می کند، اما مهمتر از آن، معامله گران باید بدانند که یک شرکت تجاری اختصاصی چیست و بازارسازان چگونه در صنعت کریپتو کار می کنند.

شرکت تجاری اختصاصی چیست؟

تجارت اختصاصی به این معنی است که شرکت سرمایه گذاری یا وسیله نقلیه از پول خود به جای دریافت کمیسیون از معاملات مشتریان استفاده می کند. بانک ها و موسسات مالی از این استراتژی تجاری برای کسب سود استفاده می کنند و ریسک را از ترازنامه خود جدا می کنند.

با استفاده از نرم‌افزار مدل‌سازی و تجارت پیچیده، شرکت‌های کمی برای یافتن برتری رقابتی نسبت به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران معمولی، از جمله آربیتراژ، مشتقات و دسترسی به بازار با فرکانس بالا، به استراتژی‌های متنوعی متوسل می‌شوند.

این فعالیت که به عنوان “تجارت حمایتی” نیز شناخته می شود، یک مفهوم رایج در امور مالی سنتی، اوراق قرضه، سهام، کالاها و ابزارهای بدهی است.

تامین نقدینگی چیست؟

واحدهایی که نقدینگی ارائه می کنند، با ارائه منابع خود، تجارت ابزارهای مالی را تسهیل می کنند تا خریداران و فروشندگان بتوانند به راحتی معامله کنند. نقدینگی توانایی تبدیل یک دارایی به وجه نقد است، بنابراین، اساساً «تامین نقدینگی» به معنای بازارسازی است.

بازارسازان در امور مالی سنتی نهادهای تنظیم شده هستند. وظیفه آنها این است که حداقل قیمت پیشنهادی را حفظ کنند و همیشه درخواست قیمت داشته باشند تا سرمایه گذاران نقدینگی لازم را هنگام ورود یا خروج از بازار پیدا کنند.

این فرآیند معمولاً توسط شرکت های بازرگانی تخصصی انجام می شود، اما این فعالیت می تواند به طور مستقل نیز انجام شود. بازارهای رسمی بازار به کارمزد معاملات و بودجه کمتری دسترسی دارند، اما هر کسی می‌تواند معاملات آربیتراژ را با هزینه و ریسک خود انجام دهد.

مشارکت Alameda Research با کریپتو چیست؟

Alameda Research، Jump Trading و DRW Cumberland، برخی از شرکت‌های تجاری پیشرو هستند که نقدینگی را برای مبادلات متمرکز و مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده

هدف این کسب‌وکارها ایجاد سود برای سهامداران مربوطه است، اما گاهی اوقات این به معنای قرار گرفتن مستقیم در معرض دارایی‌های ارز دیجیتال و واسطه‌ها است. به طور خلاصه، آنها برای یک سود بالقوه بلندمدت ریسک می کنند – ریسک بخش مهم کسب و کار تامین نقدینگی است.

نظرات و نظراتی که در اینجا بیان می شود، صرفاً مربوط به دیدگاه ها و نظرات است نویسنده و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیستند. هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس