تجزیه و تحلیل قیمت 4/29: BTC، ETH، BNB، SOL، LUNA، XRP، ADA، DOGE، AVAX، DOT

ناتوانی بیت کوین در نگه داشتن بیش از 40000 دلار باعث شده است که معامله گران اکنون پایین ترین سطح را در منطقه 25000 دلار هدف قرار دهند، حرکتی که برای اکثر آلتکوین ها کاملاً کشنده است.

شاخص دلار آمریکا (DXY) از بالاترین حد خود در 20 سال گذشته در 29 آوریل کاهش یافت، اما این روند قیمت نزولی که در بیت کوین مشاهده شد تغییری نکرده است.بیت کوین) و بازارهای سهام ایالات متحده. سهام تحت فشار باقی بماند و این هفته سهام آمازون پس از ابهام در مورد اقدامات سختگیرانه فدرال رزرو ایالات متحده، احساسات سرمایه گذاران را به آب های متلاطم بازگرداند، شاهد بزرگترین افت روزانه خود از سال 2014 بود.

اگر بیت کوین اصلاح خود را گسترش دهد، پلتفرم تحلیل زنجیره ای Whalemap معتقد است که منطقه 25000 تا 27000 دلاری ممکن است بهترین مکان برای ورود به بیت کوین باشد.

به نظر نمی رسد سرمایه گذاران بلندمدت از ضعف فعلی بیت کوین وحشت داشته باشند و داده های زنجیره ای CryptoQuant نشان می دهد که مجموع ذخایر بیت کوین 21 صرافی ارز دیجیتال به شدت کاهش یافته است. سطوحی که از سپتامبر 2018 مشاهده نشده است.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

ذهنیت HODL تنها به سرمایه گذاران بیت کوین محدود نمی شود. یک گزارش نظرسنجی توکن غیرقابل تعویض توسط CoinGecko نشان داد که بیش از 50 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که ذهنیت HODL دارند زیرا معتقدند NFT ها می توانند آیتم های مهمی در بازی ها باشند. این گزارش می افزاید که متاورس می تواند در دو سال آینده به یک بازار 800 میلیارد دلاری تبدیل شود.

آیا بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها می‌توانند کاهش بیشتری پیدا کنند یا یک معکوس روی کارت‌ها است؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

بیت کوین در 28 آوریل به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (40,363 دلار) بازگشت، اما فتیله طولانی در کندل روز نشان می دهد که خرس ها در رالی ها تا این سطح می فروشند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

شیب متحرک نمایی 20 روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر 41 نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت پایین است. اگر خرس ها سقوط کنند و قیمت را زیر خط حمایت کانال حفظ کنند، جفت BTC/USDT می تواند کاهش خود را به 34300 دلار و بعداً به 32917 دلار افزایش دهد.

برای بی اعتبار کردن این دیدگاه منفی، خریداران باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (41981 دلار) فشار دهند و حفظ کنند. اگر آنها موفق شوند، این جفت می تواند سفر خود را به سمت شمال به سمت SMA 200 روزه (47433 دلار) آغاز کند، جایی که خرس ها ممکن است دوباره چالش سختی را ایجاد کنند.

ETH/USDT

اتر (ETH) در دو روز گذشته به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2991 دلار) بازگشت، اما گاوها نتوانستند قیمت را بالاتر از آن برسانند. این نشان می دهد که این احساسات منفی باقی می ماند و معامله گران در راهپیمایی ها می فروشند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به خط روند صعودی کاهش دهند. این یک سطح مهم برای دفاع گاوها است زیرا شکستن و بسته شدن در زیر آن می تواند الگوی مثلث صعودی در حال توسعه را باطل کند. جفت ETH/USDT می تواند به 2450 دلار کاهش یابد.

این دیدگاه منفی می‌تواند در کوتاه‌مدت باطل شود، اگر قیمت به بالاتر از SMA 50 روزه (3045 دلار) برسد. این می تواند خریدارانی را جذب کند که ممکن است جفت را به SMA 200 روزه (3464 دلار) سوق دهند. وقفه و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند نشانه شروع یک حرکت صعودی جدید باشد.

BNB/USDT

سکه بایننس (BNB) در 26 آوریل به زیر 391 دلار سقوط کرد اما خرس ها نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. قیمت دوباره به بالای سطح شکست در 27 آوریل افزایش یافت. این نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

گاوها در 28 آوریل قیمت را به SMA 50 روزه (410 دلار) رساندند اما نتوانستند این مانع را برطرف کنند. این نشان می دهد که خرس ها در راهپیمایی ها می فروشند. خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر محدوده حمایتی 391 تا 380 دلار برسانند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت BNB/USDT می تواند به حمایت قوی در 350 دلار سقوط کند. انتظار می رود خریداران در این سطح دفاعی قوی داشته باشند. اگر گاوها قیمت را به بالای SMA 50 روزه فشار دهند و حفظ کنند، روند کوتاه مدت می تواند مثبت شود.

SOL/USDT

سولانا (SOL) در 27 آوریل از خط حمایت کانال صعودی جهش کرد، اما گاوها نتوانستند حرکت مثبت را حفظ کنند و مانع بالای سر در متحرک نمایی 20 روزه (101 دلار) را برطرف کنند.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

خرس‌ها اکنون فرصتی را احساس می‌کنند و سعی می‌کنند قیمت را به زیر خط حمایت کانال کاهش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، فروش می تواند تسریع شود و جفت SOL/USDT می تواند به حمایت قوی در 75 دلار سقوط کند. این یک سطح مهم برای دفاع گاوها است، زیرا شکستن و بسته شدن در زیر آن می‌تواند نشانه از سرگیری روند نزولی باشد.

اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باشد، این دیدگاه منفی می تواند در کوتاه مدت بی اعتبار شود. سپس این جفت می تواند تا 110 دلار افزایش یابد و بعداً تا 122 دلار افزایش یابد.

LUNA/USDT

شکست گاوها در هل دادن ترا لونا نشانه ای بالاتر از مقاومت روانی در 100 دلار می تواند معامله گران کوتاه مدت را وسوسه کند تا سود خود را ثبت کنند. این باعث شده است که قیمت امروز به زیر سطح حمایت جزئی یعنی 86 دلار کاهش یابد.

نمودار روزانه LUNA/USDT. منبع: TradingView

RSI در منطقه منفی فرو رفته است که نشان می دهد حرکت صعودی ضعیف شده است. اگر خرس‌ها قیمت را زیر 86 دلار حفظ کنند، جفت LUNA/USDT می‌تواند تا سطح حمایت قوی در 75 دلار کاهش یابد. انتظار می رود گاوها از منطقه بین 75 دلار و متحرک نمایی 200 روزه (69 دلار) دفاع کنند.

از طرف دیگر، خریداران باید بر سد سخت 100 دلاری غلبه کنند تا یک آزمون مجدد بالقوه بالاترین قیمت تاریخ را در 119 دلار انجام دهند. شکست و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند نشانه از سرگیری روند صعودی باشد.

XRP/USDT

موج دار شدن (XRP) در 26 آوریل از سطح حمایت 0.62 دلار بازگشت، اما بازگشت ضعیف نشان از عدم خرید تهاجمی داشت. فروش امروز از سر گرفته شد و خرس ها قیمت را به زیر سطح حمایت بحرانی رساندند.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه (0.71 دلار) در حال کاهش است و RSI در منطقه اشباع فروش قرار دارد که نشان می دهد مسیر کمترین مقاومت به سمت نزول است. اگر قیمت زیر 0.62 دلار باقی بماند، جفت XRP/USDT می تواند به 0.55 دلار سقوط کند و بعداً حمایت روانی را در 0.50 دلار به چالش بکشد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر آنها موفق شوند، نشان می دهد که این جفت ممکن است برای مدتی بین 0.62 تا 0.91 دلار تثبیت شود.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) سعی کرد یک رالی امدادی را از 0.81 دلار در 27 آوریل آغاز کند اما نتوانست به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.91 دلار) برسد. فروش امروز از سر گرفته شد و خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به حمایت قوی در 0.74 دلار برسانند.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه در حال کاهش است و RSI در نزدیکی منطقه فروش بیش از حد است که نشان می دهد خرس ها برتری دارند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 0.74 دلار کاهش دهند، فروش می‌تواند تشدید شود و جفت ADA/USDT به 0.68 دلار سقوط کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به 0.74 دلار بازگشت، گاوها سعی خواهند کرد این جفت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت می تواند به سطح روانی در 1 دلار صعود کند که احتمالاً به عنوان یک مقاومت سخت عمل می کند.

مربوط: 3 دلیل که چرا قیمت Dogecoin اکنون می تواند تا سپتامبر 50٪ افزایش یابد

DOGE/USDT

دوج کوین (DOGE) توانسته است در سه روز گذشته بالای SMA 50 روزه (0.13 دلار) بماند اما گاوها نتوانسته اند قیمت بالاتر از متحرک نمایی 20 روزه (0.14 دلار) را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتری می فروشند.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

شکست در جهش ممکن است باعث فروش بیشتر شود که می تواند قیمت را به زیر SMA 50 روزه بکشاند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت DOGE/USDT می تواند به 0.12 دلار و بعداً به حمایت روانی 0.10 دلار کاهش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت افزایش یابد و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بماند، خریداران سعی خواهند کرد این جفت ارز را به مقاومت سربار 0.17 دلار برسانند. گاوها باید این مانع را برطرف کنند تا نشان دهنده تغییر احتمالی روند باشد.

AVAX/USDT

بهمن (AVAX) به حمایت قوی در 65 دلار کاهش یافته است. گاوها در دو نوبت قبلی از این حمایت دفاع کرده بودند، از این رو آنها دوباره سعی خواهند کرد تا از کاهش در این سطح جلوگیری کنند.

نمودار روزانه AVAX/USDT. منبع: TradingView

با این حال، خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری دارند. شیب متحرک نمایی 20 روزه (74 دلار) و RSI در نزدیکی منطقه فروش بیش از حد به نفع خرس ها است. اگر قیمت به زیر 65 دلار برسد، جفت AVAX/USDT می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 51 دلار کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از 65 دلار بازگردد، این جفت به احتمال زیاد در متحرک نمایی 20 روزه به دیوار برخورد خواهد کرد. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، چشم انداز شکست به زیر 65 دلار افزایش می یابد.

گاوها باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه نگه دارند تا نشان دهند که ممکن است خرس ها کنترل خود را از دست بدهند. سپس این جفت می تواند به SMA 200 روزه (85 دلار) برسد.

DOT/USDT

گاوها از حمایت محدوده بزرگ بین 16 تا 23 دلار دفاع می کنند، اما نتوانسته اند به یک بازگشت قوی از آن دست یابند. این نشان می دهد که تقاضا برای پولکادوت کاهش می یابد (نقطه) در سطوح بالاتر.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

شیب متحرک نمایی 20 روزه (18 دلار) و RSI در قلمرو منفی نشان دهنده مزیت برای فروشندگان است. خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایت 16 دلار برسانند و اگر موفق به انجام این کار شوند، جفت DOT/USDT ممکن است به 14 دلار کاهش یابد.

خریداران باید قیمت را بالاتر از SMA 50 روزه (19 دلار) فشار دهند تا نشان دهند که فاز اصلاحی ممکن است به پایان برسد. سپس این جفت می تواند سفر خود را به سمت مقاومت سربار با قیمت 23 دلار آغاز کند.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

داده های بازار توسط HitBTC تبادل.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس