تجزیه و تحلیل قیمت 6/22: BTC، ETH، BNB، ADA، XRP، SOL، DOGE، DOT، LEO، SHIB

بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های منتخب تلاش کردند تا معکوس شوند، اما با فروش سنگین در سطوح بالاتر روبرو هستند، که گواه این است که فروشنده ها کنترل بازار گسترده‌تر را در دست دارند.

بیت کوین (بیت کوین) همچنان با یک نبرد سخت نزدیک به سطح روانی 20000 دلار روبرو می شود زیرا خریداران و فروشندگان تلاش می کنند برتری خود را نشان دهند. شرکت بازرگانی QCP Capital در آخرین بخشنامه بازار خود اعلام کرد که نرخ های تامین مالی در بازارهای مشتقه ثابت است و شرایط نزولی در حال محو شدن بود.

یکی دیگر از پرتوهای امید برای گاوهای بیت کوین این است ماینرهای بیت کوین ممکن است در حال تسلیم شدن باشند زیرا کاهش اخیر قیمت برخی از ماشین‌های ماینینگ را بی‌سود کرده است. داده‌های Arcane Research نشان می‌دهد که شرکت‌های عمومی استخراج بیت‌کوین که از ژانویه تا آوریل سال جاری تنها ۳۰ درصد از تولید استخراج‌شده خود را فروخته‌اند، ۱۰۰ درصد از تولید بیت‌کوین خود را در ماه می تخلیه کرده‌اند. برخی از تحلیلگران بر این باورند که تسلیم شدن ماینرها یک سیگنال صعودی بود.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

با این حال، یک معیار نشان می دهد که بیت کوین ممکن است به کف خود نرسیده باشد. از لحاظ تاریخی، زمانی که کمتر از 50 درصد آدرس‌های بیت‌کوین سودآور باقی می‌مانند، بیت‌کوین به پایین علامت می‌دهد. داده های Glassnode تا 20 ژوئن نشان می دهد که 56.2 درصد از آدرس های بیت کوین در سود هستند، افزایش نگرانی از پای دیگر.

آیا بیت کوین و آلت کوین ها می توانند وضعیت را حفظ کنند یا فروشندگان قیمت را پایین می آورند؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

خریداران در حال تلاش برای شروع بهبودی بیت کوین هستند، اما فتیله طولانی در کندل 21 ژوئن نشان می دهد که فروشندگان مایل به تسلیم شدن برتری خود نیستند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران در 22 ژوئن نزول ها را به 20000 دلار می خرند. اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، خریداران سعی خواهند کرد ارز BTC/USDT را به بالای 22000 دلار برسانند. این می تواند درها را برای افزایش احتمالی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (24076 دلار) باز کند.

این سطح احتمالاً به عنوان یک مقاومت سفت عمل می کند، اما اگر خریداران بر این مقاومت غلبه کنند، توقف بعدی می تواند میانگین متحرک ساده 50 روزه (28678 دلار) باشد.

اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر 19600 دلار برسد، می‌توان این دیدگاه صعودی را نفی کرد. این می تواند چشم انداز آزمایش مجدد پایین ترین نرخ روزانه 17622 دلاری 18 ژوئن را افزایش دهد.

ETH/USDT

اتر (ETH) از پایین ترین نرخ روزانه 18 ژوئن یعنی 881 دلار که از 1194 دلار در 21 ژوئن رد شد، کاهش یافت، که نشان می دهد فروشندگان هنوز تسلیم نشده اند و به فروش خود در صعود ادامه می دهند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران از سطح فعلی فاصله زیادی نگیرند، ارز ETH/USDT می‌تواند دوباره به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1368 دلار) صعود کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا فروشندگان تمایل دارند از متحرک نمایی 20 روزه در طول روندهای نزولی دفاع کنند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش پیدا کند، فروشندگان دوباره سعی می کنند ارز را به 1000 دلار و سپس به 881 دلار برسانند. شکستن زیر این سطح می تواند نشانه از سرگیری روند نزولی باشد. از سوی دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، این ارز ممکن است تا 1700 دلار افزایش پیدا کند.

BNB/USDT

سکه بایننس (BNB) از 19 ژوئن بالاتر از حمایت مهم 211 دلار حفظ شده است، اما خریداران در تلاش برای بالا بردن قیمت هستند. فتیله بلند روی کندل 21 ژوئن نشان می دهد که فروشندگان به فروش خود در صعود ها ادامه می دهند.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

اگر فروشنده ها قیمت را به زیر 211 دلار کاهش دهند، ارز BNB/USDT می‌تواند تا 200 دلار و سپس به پایین‌ترین سطح روزانه 183 دلار در 18 ژوئن کاهش پیدا کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود زیرا اگر قیمت به زیر آن نزول کند، ارز ممکن است به 150 دلار ریزش کند.

برعکس، اگر قیمت از 211 یا 200 دلار بازگردد، نشان می‌دهد که خریداران همچنان به خرید خود ادامه می‌دهند. خریداران سپس یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مقاومت بالای سر در EMA 20 روزه را عبور کنند. اگر آنها موفق شوند، نشان می دهد که شکست به زیر 211 دلار ممکن است یک تله خرس بوده باشد.

ADA/USDT

کاردانو (ADAحرکت از منطقه حمایتی 0.44 دلار به 0.40 دلار در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.51 دلار) در 21 ژوئن رخ داد. این نشان می دهد که فروشندگان به دفاع تهاجمی از سطح ادامه می دهند.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

اکنون فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر منطقه حمایت کاهش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، شروع مرحله بعدی روند نزولی را نشان می دهد. سپس ارز ADA/USDT می تواند تا 0.33 دلار و بعداً به 0.30 دلار کاهش پیدا کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت مجدداً از منطقه حمایت برگشت، نشان می‌دهد که خریداران در نزول‌ها به تجمع خود ادامه می‌دهند. سپس خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا ارز را بالاتر از میانگین های متحرک برانند و یک صعود را تا 0.70 دلار آغاز کنند.

XRP/USDT

موج دار شدن (XRP) در چند روز گذشته بین 0.28 دلار و 0.35 دلار محدود شده است. این نشان دهنده وضعیت تعادل بین خریدار ها و خرس است.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

هر چه مدت زمان طولانی تری در محدوده سپری شود، خروج از آن قوی تر خواهد بود. اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر سطح حمایتی 0.28 دلار برسد، می تواند نشان دهنده از سرگیری روند نزولی باشد.

RSI یک واگرایی مثبت نشان می دهد که نشان می دهد حرکت نزولی ممکن است در حال تضعیف باشد. اگر خریداران قیمت را به بالای 0.35 دلار برسانند، شروع یک حرکت صعودی جدید را نشان می دهد. ارز XRP/USDT می تواند تا SMA 50 روزه (0.41 دلار) و بعداً تا 0.45 دلار افزایش پیدا کند.

SOL/USDT

سولانا (SOL) بهبودی در 21 ژوئن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (36 دلار) بود، اما فتیله طولانی روی کندل روز نشان می دهد که فروشندگان در سطوح بالاتری می فروشند.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 22 ژوئن باقی می ماند، اما خریداران نتوانسته اند موقعیت زیادی را رها کنند. این نشان می دهد که خریداران انتظار استراحتی بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دارند. اگر این اتفاق بیفتد، ارز SOL/USDT می‌تواند به SMA 50 روزه (47 دلار) برسد، جایی که فروشنده ها ممکن است دوباره دفاعی قوی داشته باشند.

در مقابل، اگر قیمت نتواند به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، می‌تواند رزرو سود معامله‌گران کوتاه‌مدت را جلب کند. این ممکن است ارز را به 30 دلار و بعداً به 27 دلار بکشاند.

DOGE/USDT

دوج کوین (DOGE) بهبودی را در 19 ژوئن آغاز کرد و در 21 ژوئن به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.06 دلار) رسید. اگرچه خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساندند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

این ممکن است باعث رزرو سود از سوی گاوهای نر کوتاه مدت و فروش توسط خرس های مهاجم شده باشد. اکنون فروشندگان تلاش خواهند کرد ارز DOGE/USDT را به زیر 0.06 دلار کاهش دهند و حمایت مهم را در 0.05 دلار به چالش ببرند.

از طرف دیگر، اگر قیمت به 0.06 دلار بازگشت، نشان می دهد که احساسات از فروش در صعود به خرید با کاهش تغییر کرده است. این می تواند احتمال وقفه بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه را افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، ارز ممکن است به SMA 50 روزه (0.08 دلار) صعود کند.

مربوط: قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار می رسد زیرا نهنگ ها 50 هزار بیت کوین را به صرافی ها ارسال می کنند

DOT/USDT

پولکادوت (نقطه) از متحرک نمایی 20 روزه (8.20 دلار) در 21 ژوئن رد شد و این نشان می دهد که فروشندگان به دفاع تهاجمی از سطح ادامه می دهند. فروشندگان اکنون سعی خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایت فوری 7.30 دلار برسانند.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

اگر آنها موفق شوند، ارز DOT/USDT می تواند به حمایت مهم در 6.36 دلار ریزش کند. این سطح مهمی است که باید به آن توجه داشت، زیرا شکست زیر آن می‌تواند مرحله بعدی روند نزولی را تا 4.23 دلار آغاز کند.

برعکس، اگر قیمت به 7.30 دلار بازگشت، نشان می‌دهد که خریداران در تلاش برای تشکیل یک پایین‌تر هستند. این می تواند دورنمای وقفه بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه را افزایش دهد. سپس این ارز می تواند به SMA 50 روزه (9.78 دلار) برسد. اگر از این سطح نیز عبور شود، توقف بعدی می تواند 12.44 دلار باشد.

LEO/USD

خریداران UNUS SED LEO را هل دادند (لئو) بالای خط مقاومت کانال نزولی در 22 ژوئن، اما فتیله بلند روی کندل روز نشان می دهد که فروشندگان در سطوح بالاتری می فروشند.

نمودار روزانه LEO/USD. منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه (5.29 دلار) شروع به افزایش کرده است و RSI نزدیک به منطقه ای است که بیش از حد خرید شده است، که نشان می دهد خریداران قدرت بیشتر را دارند. اگر قیمت بالاتر از کانال باقی بماند، می تواند درها را برای افزایش احتمالی تا 6.50 دلار باز کند.

برعکس، اگر قیمت نتواند بالاتر از کانال باقی بماند، معامله‌گران ممکن است با سود خارج شوند و این می‌تواند ارز LEO/USD را به سمت متحرک نمایی 20 روزه بکشاند. چنین حرکتی نشان می دهد که این ارز ممکن است برای چند روز دیگر در داخل کانال گیر کند.

SHIB/USDT

شکست در غرق شیبا اینو (SHIB) زیر 0.000007 دلار ممکن است فروشندگان کوتاه مدت را وسوسه کند که سود و گاوهای تهاجمی را شروع به خرید کنند. که ممکن است منجر به تجمع شدید در 21 ژوئن شود.

نمودار روزانه SHIB/USDT. منبع: TradingView

معامله گران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.000010 دلار) رساندند اما نتوانستند مقاومت SMA 50 روزه (0.000012 دلار) را عبور کنند. این نشان می دهد که فروشندگان به طور تهاجمی از سطح دفاع می کنند.

فروشندگان در تلاش هستند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برگردانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، نشان می دهد که وضعیت اخیر ممکن است یک افزایش در بازار نزولی بوده باشد. سپس ارز SHIB/USDT می تواند تا 0.000007 دلار کاهش پیدا کند.

متحرک نمایی 20 روزه در حال صاف شدن است و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان می دهد یک اقدام محدود به محدوده در کوتاه مدت. خریداران باید قیمت را بالاتر از SMA 50 روزه فشار داده و حفظ کنند تا سیگنال تغییر روند بالقوه را نشان دهند.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

داده های بازار توسط HitBTC تبادل.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس