تجزیه و تحلیل قیمت 7/22: BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، SOL، DOGE، DOT، MATIC، AVAX

معامله‌گران همچنان بیت کوین و آلت‌کوین‌های اصلی را در هر نزول می‌خرند، اما فروش مقاومت نزدیک به پیش رو می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که اقدامات قیمت در کوتاه‌مدت محدود خواهد بود.

در یک روند نزولی، زمانی که بازارها به اخبار نزولی پاسخ منفی نمی دهند، نشانه آن است که فروش ممکن است به فرسودگی رسیده باشد. گزارش‌هایی از تخلیه خودروهای الکتریکی تسلا 75 درصد بیت کوین آن (بیت کوین) دارایی ها در سه ماهه دوم تنها باعث کاهش جزئی شد زیرا سطوح پایین تر باعث جذب خرید قوی از خریداران شد.

تسلا تنها موسسه ای نبود که بیت کوین خود را فروخت. Vetle Lunde، تحلیلگر Arcane Research در یک موضوع توییتری این موضوع را برجسته کرد موسسات بزرگ 236237 بیت کوین فروخته اند از 10 می

ذکر این نکته دلگرم کننده است که حتی پس از فروش هنگفت توسط موسسات و محیط نامطلوب کلان، بیت کوین به خوبی حفظ شده است.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

بازار نزولی فعلی فرصتی را برای معامله گران جدید فراهم می کند تا در سطوح پایین تر وارد شوند. گزارشی که توسط Boston Consulting Group، Bitget و Foresight Ventures منتشر شده است تنها این را نشان می دهد 0.3 درصد از ثروت فردی در ارز دیجیتال پارک شده است در مقایسه با 25 درصد در سهام. این نشان می‌دهد که ارز دیجیتال در مقایسه با بازارهای قدیمی هنوز در مراحل اولیه پذیرش است.

آیا بیت کوین و آلت کوین های اصلی می توانند وضعیت خود را در کوتاه مدت افزایش دهند؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

بیت کوین در 21 ژوئیه به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) (22683 دلار) رسید، اما خریداران به شدت این افت را همانطور که از دم دراز کندل روز مشاهده می شد خریدند. خریداران در حال حاضر در تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از مقاومت پیش رو در 23363 دلار حفظ کنند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) (21729 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است.

اگر خریداران قیمت را به بالای منطقه مقاومت 23363 دلاری به 24276 دلار برسانند، شتاب صعودی ممکن است افزایش پیدا کند و ارز BTC/USDT تا 28171 دلار و سپس به 30000 دلار افزایش پیدا کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که فروشندگان هنوز تسلیم نشده اند. سپس فروشندگان تلاش خواهند کرد تا ارز را به خط حمایت ببرند. شکستن و تثبیت شدن زیر این حمایت می تواند برتری را به نفع فروشندگان متمایل کند.

ETH/USDT

اتر (ETH) عقب نشینی با قیمت 1605 دلار در 21 ژوئیه به پایان رسید. این اصلاح سطحی نشان می دهد که معامله گران برای بستن موقعیت های خود عجله ندارند زیرا انتظار دارند روند صعودی ادامه یابد.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

شیب متحرک نمایی 20 روزه (1345 دلار) و RSI نزدیک به منطقه بیش از حد خرید نشان دهنده مزیتی برای خریداران است. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت بالای 1700 دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، ارز ETH/USDT می تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا سطح روانی 2000 دلار افزایش پیدا کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از 1700 دلار کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد که فروشنده ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند. سپس این ارز می تواند برای چند روز بین 1600 تا 1700 دلار تثبیت شود. شکست زیر این حمایت می تواند ارز را به سمت متحرک نمایی 20 روزه بکشاند.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) اصلاحات در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (247 دلار) در 21 جولای مورد حمایت قرار گرفت، که نشان می دهد خریداران در حال فشرده شدن هستند. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند و حرکت صعودی را از سر بگیرند.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

متقاطع صعودی روی میانگین های متحرک و RSI در محدوده مثبت نشان می دهد که خریداران قدرت بیشتر را دارند. اگر قیمت از خط روند نزولی عبور کند، ارز BNB/USDT می تواند تا 300 دلار و سپس به 325 دلار افزایش پیدا کند.

برعکس، اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش پیدا کند، نشان می دهد که فروشندگان با قدرت از سطح دفاع می کنند. با این حال، اگر خریداران از این سطح زمین زیادی را رها نکنند، احتمال شکست افزایش می یابد. این دیدگاه صعودی را می‌توان در فاصله زمانی زیر SMA 50 روزه (243 دلار) نفی کرد.

XRP/USDT

ریپل (XRP) دم بلند در کندل 21 ژوئیه نشان می دهد که خریدار ها با کاهش میانگین متحرک خرید می کند. این نشان می دهد که این احساسات از فروش در صعود به خرید با کاهش تغییر کرده است.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

شیب کم متحرک نمایی 20 روزه (0.35 دلار) و RSI در محدوده مثبت نشان دهنده مزیتی برای خریداران است. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت فوری در 0.39 دلار برسانند.

اگر آنها موفق شوند، ارز XRP/USDT می تواند صعود خود را تا مقاومت پیش رو سفت در 0.45 دلار افزایش دهد. فروشندگان ممکن است یک چالش قوی در این سطح ایجاد کنند.

شکستگی زیر میانگین های متحرک، نمای صعودی را باطل می کند. سپس این ارز می تواند برای چند روز در محدوده بزرگی بین 0.30 تا 0.39 دلار تثبیت شود.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در 20 جولای به زیر SMA 50 روزه (0.49 دلار) رسید، اما فروشندگان نتوانستند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.47 دلار) برسانند. این نشان می دهد که سطوح پایین تر در حال جذب خریداران هستند.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

شیب کم متحرک نمایی 20 روزه و RSI در محدوده مثبت نشان می دهد که خریداران دارای لبه کمی هستند. خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مقاومت پیش رو را در 0.55 دلار پاک کنند.

اگر آنها موفق شوند، ارز ADA/USDT می تواند شتاب بیشتری بگیرد و حرکت به سمت شمال خود را به سمت 0.70 دلار آغاز کند. برعکس، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، ارز ممکن است برای چند روز بین 0.44 تا 0.55 دلار تثبیت شود.

SOL/USDT

سولانا (SOL) عقب نشینی از سطح 48 دلار پشتیبانی را در متحرک نمایی 20 روزه (39 دلار) گرفت. خریداران در 22 ژوئیه سعی کردند قیمت را به بالای مقاومت پیش رو ببرند، اما با فشار فروش شدید در سطوح بالاتر مواجه شدند.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت پیش رو کاهش پیدا کند، ارز SOL/USDT می‌تواند به میانگین‌های متحرک کاهش پیدا کند و زمان بیشتری را در الگوی مثلث صعودی سپری کند. شکستگی زیر خط حمایت، تنظیم صعودی را باطل می‌کند و فروشنده ها را به صندلی راننده بازمی‌گرداند.

برعکس، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مقاومت پیش رو را با قیمت 48 دلار عبور کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، الگوی مثلث کامل می شود. سپس این ارز می تواند یک حرکت صعودی را تا 60 دلار آغاز کند. اگر این مقاومت برطرف شود، توقف بعدی می تواند تارگت بر اساس الگو 71 دلار باشد.

DOGE/USDT

فروشندگان سعی کردند Dogecoin را ببرند (DOGE) کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) در 21 ژوئیه، اما گاوهای نر این شیب را به شدت اقدام به خرید کرده اند که از دم بلند روی کندل دیده می شود.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

این چشم انداز شکست بالای مقاومت پیش رو در 0.08 دلار را وضعیت می بخشد. اگر این اتفاق بیفتد، ارز DOGE/USDT می تواند تا 0.09 دلار و سپس به 0.10 دلار افزایش پیدا کند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI در محدوده مثبت نشان دهنده یک برتری جزئی برای خریداران است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از 0.08 دلار کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد که فروشنده ها به فروش خود در سطوح بالاتر ادامه می‌دهند. این می تواند ارز را برای مدتی بین 0.08 تا 0.06 دلار نگه دارد.

مربوط: بیت کوین در باز شدن وال استریت با رسیدن اتریوم به 1.6 هزار دلار در بالاترین حد خود در 6 هفته اخیر متزلزل شد.

DOT/USDT

پولکادوت (نقطه) در 21 ژوئیه به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (7.25 دلار) بازگشت، اما دم بلند روی کندل روز نشان می دهد که خریداران در سطوح پایین تری خریداری کرده اند.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

حرکت متحرک نمایی 20 روزه یک علامت مثبت است و احتمال شکست را به بالای 8.08 دلار افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، ارز DOT/USDT می‌تواند وضعیت خود را دوباره شروع کند و تا 8.79 دلار و بعداً به سطح روانی 10 دلار صعود کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی یا 8.08 دلار کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کاهش می‌یابد. فروشنده ها سپس سعی می‌کنند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند و حمایت مهم را در 6 دلار به چالش ببرند.

MATIC/USDT

چند ضلعی (MATIC) در یک روند صعودی باقی می ماند. عقب نشینی که از 0.98 دلار در 19 جولای شروع شد، از سطح 38.2% فیبوناچی اصلاحی 0.80 دلار بازگشت. این نشان می دهد که احساسات مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید با کاهش هستند.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

شیب متحرک نمایی 20 روزه (0.72 دلار) و RSI در محدوده مثبت نشان می دهد که خریداران قدرت بیشتر را دارند. ارز MATIC/USDT می تواند تا 0.98 دلار افزایش پیدا کند، جایی که فروشندگان ممکن است تلاش کنند تا وضعیت را متوقف کنند. اگر قیمت از این سطح پایین بیاید، ارز ممکن است برای چند روز در محدوده 0.80 تا 0.98 دلار باقی بماند.

از طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالای 0.98 دلار برسانند، حرکت صعودی می تواند افزایش پیدا کند و این ارز به 1.26 دلار افزایش پیدا کند. فروشندگان باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند تا قدرت بیشتر را بدست آورند.

AVAX/USDT

بهمن (AVAX) از 26 دلار در 20 جولای رد شد اما فروشندگان نتوانستند قیمت را به سطح شکسته شده در 21.35 دلار برسانند. این نشان می دهد که خریدار ها با کاهش جزئی خرید می کند.

نمودار روزانه AVAX/USDT. منبع: TradingView

افزایش متحرک نمایی 20 روزه (21.19 دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان دهنده مزیتی برای خریداران است. اگر خریداران قیمت را به بالای 26.50 دلار برسانند، حرکت صعودی می تواند افزایش پیدا کند و ارز AVAX/USDT می تواند تا 29 دلار و بعداً به 33 دلار افزایش پیدا کند.

برای بی اعتبار کردن این دیدگاه صعودی، فروشندگان باید قیمت را به زیر 21.35 دلار برگردانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ارز می تواند به سمت خط حمایت حرکت کند که ممکن است خریداران را جذب کند. شکستن و تثبیت شدن به زیر این سطح می تواند نشان دهد که فروشندگان دوباره کنترل شده اند.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

داده های بازار توسط HitBTC تبادل.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس