با وجود بسیاری از صرافی‌های محبوب که فعالیت‌های خود را در روسیه محدود می‌کنند، بسیاری از پلتفرم‌ها طبق معمول به خدمات منطقه ادامه می‌دهند.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا چه معنایی برای صرافی‌های ارز دیجیتال و مشتریان روسی آنها دارد


با گذشت 9 ماه از درگیری بین اوکراین و روسیه، تحریم ها علیه روسیه با سرعتی تهاجمی افزایش یافته است. این بار قانونگذاران اتحادیه اروپا اعلام کرد آنها ممنوعیت کاملی را بر روی کلیه پرداخت های ارز دیجیتال فرامرزی بین روسیه و شهروندانش اعمال می کنند.

برای توضیح بیشتر، ممنوعیت تمام «کیف پول‌ها، حساب‌ها، یا خدمات نگهبانی دارایی‌های ارز دیجیتال‌شده، صرف نظر از مقدار کیف پول» در واکنش به ادامه الحاق سرزمین اوکراین توسط روسیه، بسیج مکرر نیروها در داخل اتحادیه اروپا آغاز شده است. کشور و تهدیدات تشدید تنش هسته ای.

شایان ذکر است که تحریم‌های قبلی، پرداخت‌های ارز دیجیتال بین روسیه به کیف‌پول‌های اتحادیه اروپا را به حدود 9700 دلار یا 10000 یورو محدود کرده بود. ممنوعیت جدید به دنبال سلب قدرت نظامی کرملین و در عین حال محدود کردن اجزای مهم مجتمع صنعتی آن است.

کاربران روسی ارز دیجیتال از هر گوشه زیر آتش گرفته اند

با توجه به تحریم‌های اتحادیه اروپا، بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال محبوب در منطقه، از جمله LocalBitcoins، کریپتو.com و Blockchain.com، ایمیل‌هایی را برای مشتریان خود ارسال کردند که به آنها می‌گفتند وجوه خود را در اسرع وقت برداشت کنند زیرا نمی‌توانند. تا از این پس از خدمات خود استفاده کنند.

شایان ذکر است که تا سپتامبر 2022، LocalBitcoins 8 درصد از حجم تجارت کریپتو روسیه را به خود اختصاص داده است که تا کنون بزرگترین پایگاه مشتری صرافی است. علاوه بر این، قبل از ممنوعیت، کاربران روسی مسئول تسهیل فقط کمتر از 20٪ بودند کل حجم معاملات BTC در بورس

یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان، بایننس، نیز در حال اجرای محدودیت‌های جدید است. با این حال، یکی از نمایندگان این شرکت به کوین تلگراف گفت که اجرای این تغییرات ممکن است مدتی طول بکشد و تاریخ مشخصی برای آن وجود ندارد. به طور مشابه، Bitfinex، صرافی که قبلاً علیه تحریم‌های فزاینده صحبت کرده بود علیه اتباع روسیه وضع شده است، اخیراً لحن خود را تغییر داده و ادعا می کند که ممکن است مجبور شود سیاست های خود را در صورتی که “از سوی مقامات نظارتی هدایت شود” که توسط آنها اداره می شود، اصلاح کند.

اخیر: پذیرش بازی های بلاک چین به معنای گزینه های بیشتری برای گیمرها است

در نهایت، اوایل این ماه، توسعه دهنده محبوب بلاک چین Dapper Labs شهروندان روسیه را تعلیق کرد از دسترسی به مجموعه گسترده خدمات دارایی دیجیتال آن. در نتیجه، کاربران از آن طرف دنیا دیگر نمی‌توانند به محبوبیت شرکت‌ها دسترسی داشته باشند توکن غیرقابل تعویض (NFT) بازار در کنار چندین محصول کریپتو دیگر.

اثرات ممنوعیت

برای درک بهتر وضعیت، کوین تلگراف با آجی دینگرا، رئیس بخش تحقیقات و تجزیه و تحلیل صرافی ارزهای دیجیتال Unizen تماس گرفت. وی با اتخاذ رویکردی جامع‌تر نسبت به این موضوع، تاکید کرد که یکی از موارد استفاده اولیه از دارایی‌های دیجیتال، کمک به شهروندان یک کشور در حال جنگ برای محافظت از پس‌اندازشان است و افزود:

این ممنوعیت برای خرده فروشی های روسیه و برخی موسسات مالی دردسر ایجاد می کند. با توجه به این واقعیت که BTC با شروع جنگ افزایش شدید قیمت را تجربه کرد، مقامات اروپایی به این شکاف در استراتژی خود برای محدود کردن و خفه کردن روسیه توجه کردند.

به طور مشابه، پرزمیسلاو کرال، مدیر عامل زوندا – یکی از بزرگترین صرافی های اروپای شرقی از نظر حجم – به کوین تلگراف گفت که تحریم ها همراه با مقررات بازارهای دارایی های ارز دیجیتال شده اتحادیه اروپا که هنوز نهایی نشده است، که توسط قانون مالی اتحادیه اروپا اجرا می شود. Action Task Force، به طور بالقوه می تواند چشم انداز ارز دیجیتال منطقه را برای آینده قابل پیش بینی مجدداً تعریف کند و اضافه کند:

با تشدید وضعیت، صرف نظر از دیدگاه شخصی آنها در مورد مقررات ارزهای دیجیتال، تصمیم صرافی ها برای تبعیت از تحریم های جدید اتحادیه اروپا یک مسئولیت اخلاقی و اخلاقی است که همه شرکت ها باید به دقت در نظر بگیرند.

تکلیف ارز‌های روبلی که توسط این صرافی‌ها نگهداری می‌شوند چه می‌شود؟

در گذشته، رگولاتورها با صرافی‌هایی که همچنان به شهروندان کشورهایی که در لیست سیاه قرار گرفته‌اند اجازه می‌دهند تا بر روی پلتفرم‌هایشان تجارت کنند، دست سنگینی گرفته‌اند، که به این سؤال منجر می‌شود: مبادلات با حجم عظیم ارز‌های مبادلاتی روبل با این دارایی‌ها چه خواهند کرد؟ دینگرا گفت:

این بار، با توجه به کوتاه بودن وضعیت، آنها محتاط خواهند بود. صرافی ها در حال حاضر هیچ گزینه ای ندارند جز اینکه متوجه ضررهای عمده در ترازنامه خود شوند. با این حال، این ممنوعیت مالی غیرمتمرکز را دوباره در کانون توجه قرار می دهد، زیرا زیرساختی مقاوم در برابر سانسور و به راحتی قابل دسترسی برای افرادی که در یک آشفتگی ژئوپلیتیک زندگی می کنند، فراهم می کند.

کرال خاطرنشان کرد که از هم اکنون، مشخص نیست که آیا صرافی ها مجبور خواهند شد وجوه را به کاربران روسی بازگردانند، دسترسی به آنها را مسدود کنند یا حساب های آنها را تا زمان لغو تحریم ها مسدود کنند. در نهایت، وی تاکید کرد که زوندا تمام حساب‌های روسیه را در دور اول تحریم‌ها در ماه مه بست و تمام دارایی‌های ارز شده با روبل را به صاحبان واقعی آنها بازگرداند.

بسیاری از صرافی ها در بحبوحه ممنوعیت هنوز آماده ی هستند

همانطور که قبلاً اشاره شد، اگرچه بایننس همچنان در حال بررسی محدود کردن خدمات خود برای کاربران روسی است، اما در حال حاضر طبق روال معمول کار می کند. به طور مشابه، صرافی کراکن مستقر در ایالات متحده هیچ گونه تحمیلی بر مشتریان روسی خود اعمال نکرده است، بدون اینکه هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه آیا تصمیم به پذیرش داوطلبانه الزامات اتحادیه اروپا دارد یا خیر وجود ندارد.

یکی دیگر از صرافی های محبوب که هنوز هیچ نوع ممنوعیتی را آغاز نکرده است، FTX مبتنی بر آنتیگوا و باربودا است. همین مورد در مورد پلتفرم ارزهای ارز دیجیتال محبوب روسی Garantex نیز صدق می کند، که همچنان طیف گسترده ای از خدمات پیشرفته مانند معاملات آتی و مشتقات را به معامله گران منطقه ارائه می دهد.

دیگر پلتفرم‌های معروفی که در منطقه آماده ی هستند عبارتند از Huobi Global، OKX، Kucoin و Mexc Globa که در سیشل ثبت شده‌اند. در واقع، Bybit ثبت شده در سنگاپور به یک فروشگاه ارز دیجیتال گفت که به اخلاق خود یعنی آزادی، شفافیت و عدم تمرکز ادامه خواهد داد و هیچ تحریمی را علیه مشتریان روسی اعمال نخواهد کرد، که بسیاری از آنها ممکن است حتی با جنگ یا موضع موافق باشند یا نباشند. توسط رهبران آنها گرفته شده است.

اخیر: وضعیت کریپتو در اروپای غربی: نیروگاه سوئیسی و تک شاخ های فرانسوی

در نهایت، لازم به ذکر است که Exmo صرافی کریپتو مستقر در بریتانیا، که بسیار محبوب در سراسر اروپای شرقی است، اخیراً تجارت روسی خود را در اوایل امسال به یک فروشنده محلی فروخت. این پلت فرم همچنان در روسیه و کشورهای همسایه آن بلاروس و قزاقستان از طریق نام دامنه Exmo.me خود به فعالیت خود ادامه می دهد.

بنابراین، با ادامه جنگ بین اوکراین و روسیه، جالب است که ببینیم چگونه شرکت‌های ارز دیجیتال فعال در منطقه با واقعیت‌های ژئوپلیتیک جدید و در حال تغییر سازگار می‌شوند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر