علاقه مندان به بیت کوین در سرتاسر جهان اکنون می توانند نفس راحتی بکشند، زیرا ارز دیجیتال برتر جهان، بیت کوین، پس از رکود اخیر به حالت اول برگشته است.

هفته گذشته شاهد بود بیت کوین، مشابه بازار گسترده تر، کاهش به زیر مرز 60000 دلار، عمدتاً به دلیل ریسک گریزی، فصل مالیات ایالات متحده و تشدید تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه. با این حال، در یک چرخش شگفت انگیز از وقایع، بیت کوین نه تنها بهبود یافته است، بلکه از مرز 66000 دلار نیز عبور کرده است، که دوباره خوش بینی را برانگیخته و بحث ها را در مورد مسیر آینده آن برانگیخته است.

این تجدید حیات اخیر در قیمت بیت کوین به دنبال یک اصلاح قابل توجه قیمت است که همزمان با رویداد نیمه پیش بینی بیت کوین در آوریل بود. رویداد نصف شدن، یک پدیده تکرارشونده در پروتکل بیت کوین، مستلزم کاهش نرخ استخراج بیت کوین های جدید است که در واقع عرضه را به نصف می رساند.

از نظر تاریخی، این رویداد با افزایش نوسانات بازار همراه بوده است، زیرا برخی از تحلیلگران نگران بودند که شوک عرضه می تواند باعث فروش طولانی مدت شود.

با این وجود، چهره‌های برجسته در فضای ارزهای دیجیتال، مانند Tuur Demeester، دیدگاهی منطقی‌تر ارائه می‌دهند. Demeester پیشنهاد می کند که کاهش اخیر به 60,000 دلار ممکن است نشان دهنده کف اصلاح باشد، که با الگوهای تاریخی مشاهده شده در بازارهای افزایشی مطابقت دارد.

طبق گفته Demeester، کاهش 20 درصدی از اوج ها به عنوان یک اصلاح معمولی برای بیت کوین در نظر گرفته می شود، و بنابراین، این احتمال قوی وجود دارد که 60000 دلار بتواند به عنوان یک سطح حمایت در حال حرکت به جلو باشد.

BTCUSD trading at $65,883 on the 24-hour chart: TradingView.com

در حالی که Demeester از ثبات قیمت بیت کوین حمایت می کند، یکی دیگر از تحلیلگران، McKenna، دوره ای از حرکت جانبی را پیش بینی می کند. مک کنا با Demeester در مورد کف 60000 دلاری موافق است، اما پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین ممکن است وارد مرحله انباشت مجدد شود که مشخصه آن عملکرد طولانی مدت قیمت جانبی است.

جالب اینجاست که مک کنا معتقد است که این حرکت جانبی می تواند فرصتی مناسب برای درخشش ارزهای دیجیتال جایگزین، معروف به آلت کوین، در کوتاه مدت باشد.

افزایش اخیر قیمت بیت کوین باعث ایجاد خوش بینی در بین سرمایه گذاران و تحلیلگران شده است. با معطوف شدن توجه به ماه می، همه نگاه ها به این است که آیا حرکت جانبی بیت کوین محقق می شود و آیا واقعاً اثرات رویداد نصف شدن از بین می رود.

با حاکم شدن خوش‌بینی محتاطانه، محدوده قیمت فعلی بین 60000 تا 71000 دلار می‌تواند به منطقه محوری برای پویایی قیمت‌ها در آینده تبدیل شود و عصر جدیدی از رونق در بازارهای ارزهای دیجیتال را آغاز کند.

تصویر برجسته از Pxfuel، نمودار از TradingView

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر