بیت کوین ممکن است در زیر بالاترین رکورد خود قرار داشته باشد، اما تحلیلگران بر اساس شکل گیری نموداری نادر در حال صعود هستند. با توجه به X، تحلیلگر مشاهده کرد که BTC دو ماه متوالی بالاتر از باند Bollinger بالایی در نمودار ماهانه بسته شده است.

بیت کوین سوار بر باندهای بولینگر | منبع: Analyst on X

یک سیگنال باند نادر بولینگر چاپ می شود: بیت کوین به 140000 دلار؟

تحلیلگر گفت از نظر تاریخی، زمانی که بیت کوین دو ماه متوالی بالاتر از باند بولینگر بالایی در نمودار ماهانه بسته می شود، قیمت ها در عرض سه ماه دو برابر می شوند. اگر این الگو برقرار باشد، بیت کوین تا جولای 2024، تنها سه ماه پس از رویداد نصف شدن بیت کوین، به بیش از 140000 دلار افزایش خواهد یافت.

بیت کوین زیر 73800 دلار معامله می شود که بالاترین رکورد ثبت شده در مارس 2024 است. با این حال، پس از هفته ها کاهش پایین تر، بهبود شدید اوایل 8 آوریل نشان می دهد که خریداران ممکن است به عقب برگردند. در زمان چاپ، سکه در حال تغییر است به بالای 71,800 دلار، که به طور قانع کننده ای از سطح انحلال حدود 72,000 دلار عبور می کند.

روند صعودی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه |  منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView
روند صعودی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه | منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView

با وجود شکست صعودی، هنوز مشخص نیست که آیا روند صعودی ادامه دارد یا خیر. نکته قابل توجه این است که قیمت های BTC تمایل دارند قبل از هاوینگ که قرار است در هفته های آینده اتفاق بیفتد سقوط کند و تا 20 درصد کاهش یابد. بیت کوین پس از رسیدن به 73,800 دلار کاهش یافت و به حدود 60,000 دلار سقوط کرد و سپس به سطح فعلی بازگشت.

بسته شدن با طراوت بالای 74000 دلار ممکن است مبنای سودهای بیشتر در روزهای آینده باشد، شاید تا 100000 دلار در هفته های آینده.

BTC ممکن است شکست |  منبع: Analyst on X
BTC ممکن است شکست | منبع: Analyst on X

یک تحلیلگر دیگر حاکی از بیت کوین می تواند در عرض چهار هفته تا 140000 دلار افزایش یابد، به خصوص اگر از الگوی قیمتی مشابه با دسامبر 2020 پیروی کند.

در حال حاضر، خریداران به مرز 74000 دلار و بالاترین سطح تاریخ چشم دوخته اند. اگر از این سطح فراتر رود، مانند اواخر سال 2020، احتمال دو برابر شدن بیت کوین به 140000 دلار بیشتر می شود.

آیا نصف شدن، عوامل کلان اقتصادی، و ETF های نقطه ای قیمت ها را افزایش می دهند؟

احساسات صعودی فعلی ممکن است ادامه یابد. محرک های احتمالی عبارتند از علاقه به وجوه قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF). تاکنون میلیاردها دلار به سمت این محصولات هدایت شده است که باعث افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت شده است. رویداد آتی هالوینگ می‌تواند تقاضا را بیشتر کند و قیمت‌ها را در ماه‌های آینده حتی بالاتر ببرد.

فراتر از مبانی مبتنی بر بیت کوین، تحلیلگران به رویدادهای بازار، به ویژه در ایالات متحده نیز نگاه می کنند. برخی بر این باورند که فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) ممکن است در سال جاری حداقل سه برابر بهره را کاهش ندهد زیرا شرایط کار ثابت می شود و تورم کاهش می یابد.

اگر فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد و چشم انداز جنگ طلبانه خود را معکوس کند، بیت کوین می تواند سایر پناهگاه های امن را در یک روند صعودی هدایت کند.

تصویر ویژه از DALLE، نمودار از TradingView

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر